چاپ خبــر

اسفنانی : سیاست‌های دولت دهم باعث شد که مردم به دولت اعتدال رو بیاورند

اسفنانی وجود احزاب در كشور را باعث شفاف سازي دانست و افزود: متاسفانه کشور ما در خصوص احزاب نتوانسته تجربه خوبی داشته باشد، اما در کشور‌های پیشرفته دنیا احزاب در بحث مشارکت‌های اجتماعی خیلی موفق عمل کرده‌اند.

به گزارش پونه زار ، شاه‌کلید حسن روحانی برای پیروزی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری “اعتدال” بود که توانست او را از دیگر نامزد‌های این دوره متمایز کند و شمیم آن در آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید با ترکیب کابینه دولت از جریان‌های مختلف فکری به مشام رسید.

اعتدالي كه كه از ابتداي آغاز به كار دولت، محل بحث و جدل بوده است و هركس مسير خود را اعتدال مي داند از اصلاح طلب تا اصولگرا، از اعضا دولت تا نمايندگان هركدام تعريف خاصي از اعتدال دارند و در كوچكترين كارها  ديگري را به خارج شدن از دايره اعتدال متهم مي‌كنند! اما در واقع اين دايره اعتدال چه چيز را در بر مي‌گيرد و معناي واقعيش چيست؟ حدودش كجاست؟ و آیا دولت يازدهم خواهد توانست تا سايه اعتدال را در همه اموركشور برقرار كند يا اين واژه اعتدال خود به محل جديدي براي منازعات و كشمكش‌هاي داخلي تبديل خواهد شد؟

در همین راستا نظرات اسفنانی نماینده فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت را جویا شدیم :

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان  اعتدال را نقطه مقابل افراط و تفریط دانست و گفت: فرد معتدل در عرصه سیاسی به کسی گفته می‌شود که در صورت لزوم و برای اجرای اعتدال در بعضی مسائل از اصول و قواعد خود عدول کند.

محمد علی اسفنانی عملکرد جریان‌های اصول گرا و اصلاح‌طلب را در زمان مسوولیتشان در تمایل مردم به جریان اعتدالی بی‌تاثیر ندانست و ادامه داد: بعد از عملکرد جریان‌های اصلاح‌طلب و اصول‌گرا، مردم به این سمت متمایل شدند و دیگر نه‌اصلاح‌طلب و نه‌اصول‌گرا را نپذیرفتند، بلكه یک اصول‌گرای اصلاح‌طلب را برای تصدی پست ریاست جمهوری انتخاب کردند.

نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر و چادگان با اشاره به سابقه تحزب در جامعه ايران اظهار كرد: نگرش جامعه ايران نسبت به احزاب مثبت نبوده اما نياز به داشتن احزاب قدرتمند براي هر جامعه‌اي ضروري است و با وجود احزاب بسیاری از ساختار‌هاي جامعه ترميم خواهد شد.

اسفنانی وجود احزاب در كشور را باعث شفاف سازي دانست و افزود: متاسفانه کشور ما در خصوص احزاب نتوانسته تجربه خوبی داشته باشد، اما در کشور‌های پیشرفته دنیا احزاب در بحث مشارکت‌های اجتماعی خیلی موفق عمل کرده‌اند.

نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر و چادگان در خصوص چگونگي دوام داشتن گفتمان اعتدالي در كشور با بیان اینکه همیشه مردم هستند که قضاوت نهایی را انجام می‌دهند، تصریح کرد: اگر این دولت بتواند موفقیت به دست بیاورد و به مردم پویایی خود را نشان دهد مطمئنا این گفتمان دوام خواهد داشت و در انتخابات آینده ما شاهد سه جریان سیاسی اصولگرا، اصلاح‌طلب و اعتدالی خواهیم بود.

محمد علي اسفناني با اشاره به اينكه يكي از شاخصه‌هاي اعتدال اجراي عدالت است، گفت: با رعایت عدالت توسط دولت حسن روحانی البته به این معنی که فرصت‌های مساوی در حوزه‌های مختلف برای تمام اقشار جامعه ایجاد شود می‌توان گفت اعتدال نهادینه خواهد شد.

اين نماينده مجلس افزود: عدالت به اين معنا نيست كه به تمام اعضاي جامعه ثروت به صورت مساوي تقسيم  شود كه اين مي‌شود همان كمونيست كه ما اين را عدالت نمي‌دانيم  بلكه فرصت‌ها بايد مساوي باشد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سیاست‌های دولت دهم چقدر باعث شد که مردم به دولت اعتدال رو بیاورند تنها یک کلمه به کار برد و گفت: “خیلی”

Go to TOP