چاپ خبــر
وزیر دفاع ترکیه؛

22 هزار افسر ترک در رابطه با کودتای نافرجام اخراج شدند

وزیر دفاع ترکیه در مذاکرات بودجه سال‌آینده ترکیه در پارلمان این کشور اعلام کرد تاکنون 22 هزار افسر ترک در ارتباط با کودتای نافرجام در این کشور اخراج شده‌اند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار به نقل از حریت، وزیر دفاع ترکیه که برای مذاکره درباره بودجه سال‌آینده این کشور به پارلمان ترکیه رفته بود از اخراج 22 هزار سرباز ارتش این کشور در ارتباط با پرونده کودتای نافرجام و سازمان فتح الله گولن خبر داد.

فکری اسیک در سخنان خود تشریح کرد که 16هزار و 409 نفر از اخراجی‌ها دانشجویان  دانشگاه‌های افسری این کشور بوده و 5هزار و 676 نفر دیگر نیز از بدنه کادر ارتش ترکیه اخراج شده‌اند که تنها 39 نفر از آنها به کار بازگشته اند.

در روز 15 جولای سال جاری، ترکیه برای چند ساعت شاهد تلاش برخی افراد برای کودتا در این کشور بود که از زمان این کودتا، دولت ترکیه شرایط فوق‌العاده در این کشور اعلام کرده و دست به خانه تکانی مخالفان در این کشور زده است.

حجم اخراجی ها در ترکیه به شدت بالا بوده به گونه ای که تا کنون تعداد اخراجی‌های ارتشیان، معلمان مدارس، اساتید دانشگاه های ترکیه و همچنین کارمندان ادا‌ره‌جات دولتی و پلیس این کشور به حدود 100 هزار نفر رسیده است.

دولت ترکیه افراد وابسته به فتح الله گولن، فعال دینی ترک که هم اکنون در آمریکا به سر می‌برد را عامل این کودتا معرفی کرده و تمام افراد وابسته به دولت را که کوچک‌ترین تمایلی و یا ارتباطی با سازمان گولن در ترکیه را داشته‌اند را مورد تعقیب قضایی قرارداده و یا از کار اخراج کرده است.

Go to TOP