چاپ خبــر

برگزاری کنسرت فولکلور گرجی، گامی در جهت تقویت پیوندهای فرهنگی

اولین کنسرت گرجی در ایران به منظور تقویت پیوندهای فرهنگی به اجرا درآمد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، در دهه فجر به مناسبت جشن پیروزی انقلاب اسلامی کنسرت موسیقی فولکلور گرجستان توسط دتو کنچیاشویلی در تالار رودکی اصفهان برگزار شد. گامی که در نوع خود برای اولین بار در جهت تقویت پیوندهای فرهنگی برداشته می شد.

جزئیات بیشتر این کنسرت، چرایی و چگونگی آن را در گفتگویی با مسعود شایسته، مدیر برنامه این کنسرت، جویا شدیم. وی هدف از برگزاری این کنسرت را آشنایی با فرهنگ و موسیقی گرجی عنوان کرد. شایسته موسیقی فولکلور گرجستان را موسیقی محلی مناطق مختلف این کشور بیان و اظهار کرد: در این کنسرت قطعات مختلفی از موسیقی مناطق مختلف کشور گرجستان به اجرا درآمد.

مدیر برنامه کنسرت فولکلور گرجی گفت: این کنسرت با حضور ناظرانی از اداره اماکن و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و در دو سانس بدون هیچ گونه حاشیه ای برگزار شد و در پایان ناظران با اقرار بر فضای آرام سالن در طول اجرای کنسرت، بی حاشیه بودن آن را تحسین کردند.

وی با اشاره به این که این کنسرت با همکاری موسسه فرهنگی و هنری نوای مهر و با تهیه کنندگی بهنام گوگونانی برگزار شد، در مورد استقبال مردم از این برنامه تصریح کرد: سالن رودکی حدود 1000 نفر ظرفیت فروش بلیط داشت که در مجموع دو سانس، حدود 1400 بلیط به فروش رفت.

بیش از 50 هزار نفر گرجی در استان اصفهان ساکن هستند که قرن هاست با فرهنگ و جامعه ایرانی-اسلامی آمیخته شده و در طول دو قرن گذشته شهدای زیادی از این قوم در راه وطن، اسلام و در راه انقلاب اسلامی ایران آسمانی شده اند.

انتهای پیام/

  1. واقعا یک حرکت فرهنگی زیبایی بود و از همه مهمتر استقبال شدید از این حرکت که با اقبال زیاد از طرف همشهریان فریدومشهری با توجه به بعد مسافت و همچنین گرجیان مقیم اصفهان نجف اباد و حتی گرجیان مقیم تهران روبرو گردید . در این برنامه که با حضور اقشار متفاوت اعم از جوانان . فرهنگیان . اساتید دانشگاه . پزشکان . دانشجویان. بانوان خانه دار.هنرمندان و هنرجویان و… نشان از فرهنگ بالا و نظم موجود در جریان این دو سانس نشانگر ظرفیت بالا و نجابت این قوم شریف است که امید است این حرکت استارتی باشد برای کارهای فرهنگی بزرگتر .و از سایت محترم پونه زار نیز به خاطر پوشش این خبر فرهنگی سپاسگذاریم .

  2. احسنت به آقایان گوگونانی وشایسته انشااله موفق باشید

  3. با سپاس از برگزارکنندگان این برنامه که قطعا موجب نزدیکی بیشتر گرجی تبارهای ساکن استان اصفهان با سرزمین اجدادی خود می شود، باید اشاره کرد که بسیار بهتر و پسندیده تر خواهد بود اگر با مدیریت غیرمغرضانه و مقرون به منافع بومی و محلی از سوی مسئولین فریدونشهر، یک سالن بزرگ و مجهز برای برگزاری چنین برنامه هایی در خود فریدونشهر ساخته شود نتیجه امر ملموس تر و دلنشین تر خواهد بود.

Go to TOP