چاپ خبــر

فریدونشهر پربارش‌ترین در استان اصفهان/ نوید سال آبی خوب برای اصفهان

سامانه بارشی که از دیشب فعالیت خود را در شهرستان فریدونشهر به صورت برف آغاز کرده است، مجموع بارش های این شهرستان را به 363.7 رسانده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، در پی فعالیت سامانه بارشی جدید از دیشب در فریدونشهر ارتفاع برف صبح امروز در مناطق مسکونی به 25 سانتیمتر رسیده است و بارش ها به صورت پراکنده ادامه دارد.

هواشناسی پیش بینی کرده است این بارش ها طی امروز به صورت پراکنده و از فردا با شدت بیشتری تداوم داشته باشد. تردد در شهر بدون زنجیر چرخ میسر نیست و در راه های روستایی به علت کولاک و باد با کندی مواجه است.

پیست اسکی فریدونشهر که تا جمعه گذشته به علت نباریدن برف رو به افول می رفت، با بارش های این هفته جان تازه ای گرفته و شرایط جذابی برای گردشگران و علاقمندان به طبیعت برفی و ورزش های زمستانی را فراهم کرده است. محمود یسلیانی، رئیس هیئت اسکی استان اصفهان، در گفتگو با پونه زار از باز بودن این پیست طی امروز و فردا با وجود بارش سنگین برف خبر داد.

snowboardFR951121022

بارش های دیشب 33.5 میلیمتر بر مجموع بارش های سال آبی افزود تا این عدد را به 363.7 برساند یعنی حدود هشت درصد بیشتر از میانگین بلندمدت بارش ها در این بازه زمانی و با این حساب فریدونشهر تاکنون رکورددار بارش های استان اصفهان بوده است.

بعد از فریدونشهر، خوانسار با 346.9، سمیرم با 269.4، فریدن با 234.9، گلپایگان با 224 و چادگان با 192.1 میلیمتر پربارش ترین شهرستان های استان اصفهان هستند و سایر شهرستان ها تاکنون بارش هایی دو رقمی را ثبت کرده اند.

هرچند مجموع بارش های سال آبی امسال در شهرستان فریدونشهر کمتر از بارش های سال های گذشته نیست اما به علت بارش کم برف تا قبل از ورود سامانه بارشی کنونی، مردم نگران تجربه کردن تابستانی خشک بودند که طی روزهای اخیر تا حدودی این نگرانی برطرف شد.

فریدونشهر واقع در 180 کیلومتری غرب استان به لحاظ داشتن در موقعیت جغرافیایی خاص و ارتفاع بالا، سرچشمه آبی چند رودخانه بزرگ کشور از جمله دز و زاینده رود است و می توان گفت بارش ها در این شهرستان به عنوان منبع آبی استان اصفهان، خشکسالی یا آب سالی شهرستان های غرب استان، شهر اصفهان و شهرستان های شرق استان را تعیین می کند.

انتهای پیام/

Go to TOP