چاپ خبــر

احمدی نژاد یک فرد عادی است بنابراین باید با وی همانگونه که با دیگران برخورد می‌شود، رفتار کرد

به گزارش پونه زار؛ سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفت و گو با خبرنگار شبکه ایران با بیان این مطلب که به پرونده احمدی نژاد به عنوان یک فرد عادی رسیدگی خواهد شد، در خصوص عواقب ناشی از عدم حضور یک متهم در دادگاه اظهار داشت: در سیستم کیفری دستگاه قضا در دادگاه ها و دادسراها قانون به این صورت تعریف شده که وقتی دادگاه متهم را احضار می کند، اگر متهم در جلسه دادگاه خود حضور یافت و از خود دفاع کرد که از حق خودش استفاده کرده است.

محمد علی اسفنانی گفت: حضور نیافتن متهم در جلسه دادگاه به منزله آن است که فرد اقدامی علیه خود انجام دهد.

وی تأکید کرد: در عین حال اگر حضور متهم در دادگاه ضرورت داشته باشد و وی شرکت نکند، در این صورت قاضی می‌تواند حکم بازداشت وی را صادر کند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ادامه داد: اگر حضور متهم ضرورت نداشت و ادله و برهان لازم در اختیار قاضی باشد، وی رأی را به صورت غیابی صادر می کند.

نماینده مردم فریدن و فریدون شهر خاطر نشان کرد: در حال حاضر ما از ادله حاضر در دست قاضی با خبر نیستیم و آنچه مشخص است عدم حضور احمدی‌نژاد در دادگاه است که با فرض‌های مطرح شده دادگاه می‌تواند درباره وی تصمیم‌گیری کند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر احمدی نژاد یک فرد عادی محسوب می‌شود  بنابراین باید با وی همانگونه که با دیگران برخورد می‌شود، رفتار کرد.

Go to TOP