چاپ خبــر
لزوم حضور در بین مردم؛

پاسخگویی حضوری مسئولان، واجب فراموش شده در فریدونشهر

حضور بی واسطه مسئولان در جلسات پرسش و پاسخ با حضور عموم مردم و پاسخگویی به سوالات ایشان، مسأله مهمی است که علیرغم برکات بسیار زیادش توسط مسئولان وقت شهرستان نادیده گرفته شده است تا جایی که دست کم طی دو سال گذشته چنین جلسه ای در فریدونشهر برگزار نشده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، یکی از راه های ایجاد همدلی بین مسئولان و مردم، حضور مسئولان در بین مردم و پاسخگویی به سوالات و درخواست های ایشان بدون واسطه است.

مسأله ای که شاید طی سال های قبل بیشتر مورد توجه بود اما اکنون شاهد کم رنگ شدن آن هستیم تا اندازه ای که برخی از مسئولان حتی یک بار هم در جمع های صمیمی و بدون واسطه مردمی در مقام پاسخگویی به مردم حاضر نشده اند. هر چند شاید هیچ گاه به ذهنشان نرسیده باشد که این حضور در بین مردم، مساجد، نمازهای جمعه و جماعت و حتی برگزاری جلسات پرسش و پاسخ رو در رو با مردم تا چه اندازه می تواند موجب اعتماد و همدلی با ایشان شود.

البته این موضوع بارها با عنوان شرکت نکردن مسئولان در نماز جمعه در خطبه تذکر داده شده و مورد انتقاد امام جمعه قرار گرفته است.

گزارش عملکرد سالیانه به مردم در زمان هایی که فرصت بحث و سؤال وجود داشته باشد، تشریح طرح های پیش رو و در دست اجرا، بیان اطلاعاتی که دانستن آن ها توسط مردم می تواند به توسعه و پیشرفت شهرستان کمک کند؛ اینها ارتباطاتی است که هم موجب همراهی مردم با مسئولان و دولت می شود، هم مردم به عنوان ولی نعمتان کشور، ناظر بر عملکرد مسئولان خواهند بود و اجازه نخواهند داد مسئولان از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند و همین طور موجب ایجاد اشتیاق و انگیزه ای برای ادامه خدمت رسانی خواهد شد.

علاوه بر آن در این حضورها، گفت و شنودها و پرسش و پاسخ ها ایده ها و نظرات بسیاری از طرف مردم به مسئولان ارائه خواهد شد که ممکن است گاه چاره اساسی ترین مشکلات شهرستان در آن باشد که باریتعالی فرموده است «و امرهم شوری بینهم: شما را به مشورت کردن در کارها فرمان می دهم»

در طریق سلوک هم، سه چیز را لازم دانسته اند: مشارطه، مراقبه و محاسبه. طبع انسان این چنین است که نیاز به مراقبت لحظه به لحظه از خود دارد وگرنه به اختیار خود مشتاق استراحت و بی حالی است. لذا حضور مسئولان در بین مردم و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ حضوری و بدون واسطه با مردم می تواند همین مراقبت باشد، مسئول را وادار به انجام خدمت نماید و جلو انحراف از مسیر صحیح را از مسئولان بگیرد.

از سویی نیز مردم انتظار دارند مسئولانشان به ایشان پاسخگو باشند و بارها این خواسته را در پایگاه تحلیلی خبری پونه زار ذکر کرده اند. مردم می خواهند از زبان زمامداران امور شهرستان بشنوند که چگونه از پس مسئولیتی که بر گردن دارند برآمده اند و چه میزان از مشکلات شهرستان را برطرف کرده اند.

از سوی دیگر ممکن است سوالی، شبهه ای و یا حتی شایعه ای در حوزه مسئولیت فردی در بین مردم منتشر شده باشد که تنها با پاسخگویی مستقیم مسئول می تواند برای همیشه رفع شود و در غیر اینصورت این قدر در جامعه می گردد و می چرخد تا چوبی شده و لای چرخ های فعالیت قرار گیرد.

توجه به این مسأله به ویژه در بین مسئولانی که از بین مردم انتخاب می شود لزوم بیشتری دارد ولی مشاهده می کنیم مسئولی بعد از چند سال از رسیدن به مسئولیتش حتی یک بار هم در چنین جلسه ای در مقابل مردم قرار نگرفته و پاسخگوی سوالات ایشان نبوده است.

شاید در ذهن مسئولان این مسأله متبادر شود که درب های اتاق شان و تلفن هایشان به روی مردم و برای پاسخگویی به مردم باز است اما صرف نظر از این مسأله که آیا واقعا همین طور است یا نه، باید گفت: اهداف ذکر شده زمانی محقق می شوند که مسئولان بی واسطه در محیطی همچون سالن اجتماعات و یا مساجد رو در روی عموم مردم قرار گیرند و به ایشان پاسخگو باشند.

انتهای پیام/

  1. صبح صادق گفت:

    آخه چرا توقع مردم را بالا مي بريد ؟؟؟؟!!!!!!!‌مسئولين رده اول شهرستان كه غير بومي هستند و بعد از يك هفته تلاش و كوشش شبانه روزي انتظار نداريد پنجشنبه و جمعه به خانواده هاشون سربزنند و يك غذاي كامل بخورند (نقل قول يك مسئول)

    • کدام تلاش ؟ مسولانی که بعد از 2سال هنوز یک بازدیدی از روستاهای حتی نزدیک شهرستان نداشته چگونه از مشکلات شهرستان با خبرند واقدام به رفع مشکل روستاها کنند

    • باسلام، مگر قبلاًمسئولین بومی نبودند؟ مشکلات دو سال پیش که مسئولین بومی بودند یادتونه؟ مسئولین غیر بومی فعلی اعم از فرماندار محترم، بخشدارو….بسیار ساعی و کوشا ومتعهد هستند واکثر مردم شهرستان هم تا آنجا که ما اطلاع داریم از عملکرد این عزیزان راضی هستند . در ضمن مگر این مسئولین از کجا آمدند که غیر بومی هستند؟ مگر فرزندان همین میهن و کشور نیستند؟قرار باشه که هر شخصی صرفا درذ شهر خودش مسئول باشه پس مفهوم کشور چیست؟ فرزندان ما در سراسر کشور دارند خدمت می کنندو بسیار هم موفق هستند همانند این عزیزان مسئول و موفق فعلی در شهرستان ما. یادمان نرود که ، همه جای ایران سرای من است.

    • بدبختها در طول سال یک جمعه حاضر نیستند به مردم پاسخ گویند(معلوم نیست با این همه تلاش چه گلی به سر این مردم زده‌اند) در ثانی لازم نیست روز پنجشنبه و جمه تان را فدای مردم کنید. یک از شبهای وسط هفته در طول یک سال را پاسخگو باشید. البته عملکرد مناسبی نداشته اند. ثالثا مسول اگر پر تلاش باشد مردم سوالی از او ندارند!

  2. با اطلاع گفت:

    شما مطمئن هستید که مسئولان از روستاها بازدیدی نداشته اند اگر خبر ندارید لطفا نظر بی جا ندهید . تا الان دراین چند سال فرمانداری با این مدیریت و با اخلاق و پرتلاش وپرکار فریدونشهر نداشته خواهشا بیخودی قضاوت نکنید .شما علم وغیب دارید که به روستاها سرنزده . برو ببین وسوال کن بعد نظر بده

  3. راچه گفت:

    آقای به اصطلاح بااطلاع معلوم است هیچ اطلاعاتی نداری.عجب ادعای عجیبی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  4. اقا این مردم ما مشکل دارن .من نمیگم نباید از مسئول غیر بومی استفاده کرد حرف من اینه که اگه از خود ما کسی مسئولیتی داشته باشه ماها بیشترین انتقاد و بدترین حجمه را نسبت به اون انجام میدیم ولی کافیه یه مسئول غیر بومی بیاد هیچ کسی دیگه ازش انتقاد نمیکنه اصلا کسی کار نداره که این اقا داره چکار میکنه ما حقمونه که فقط برا دیدن فرماندار غیر بومی باید چند روز قبل وقت قبلی بگیریم و کسی که همه وجودشا برا پیشرفت شهر میزاشت را اونجور باهاش برخورد میکردیم. از ماست که بر ماست

  5. بسمه تعالی
    به: مسؤلین شهرستان فریدونشهر
    از: مردم روستاهای دربند، بنه کمر و شیخ فاضل
    باسلام واحترام فراوان
    در خصوص مشکلات مردم شهید پرور روستاهای دربند، بُنه کمر وشیخ فاضل از توابع شهرستان کمتر توسعه یافته فریدونشهر به اطلاع می رسانیم که روستاهای فوق درهمسایگی و23 کیلومتری شهر فریدونشهروازجاده آسفالت حدود 6کیلومترفاصله دارد،و قبل از انقلاب دارای مسجد ، مدرسه وحمام ودر انجام کارهای فرهنگی درمنطقه الگوبوده اند وبه علت صعب العبور بودن منطقه ونداشتن جاده که در فصول بارندگی عملاً تردد در آن غیر ممکن وهمچنین عدم توجه مسؤلین ونداشتن امکانات رفاهی بعد از انقلاب مردم به ناچار واجباراً به شهرهای اطراف اصفهان مهاجرت نمودندوبا وضع بداقتصادی وسوء مدیریت موجود ونداشتن شغل وسرگردانی جوانان خوشبختانه مهاجرت معکوس رخ داده است و می طلبد که مسؤلین شهرستان فریدونشهر شرایطی فراهم آورد که این مردم آسیب نبینند،چرا که همین مردم در زمان دفاع مقدس تُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِكُمْ وَأَنْفُسِكُمْ از کیان جمهوری اسلامی دفاع کردند وسرافراز بیرون آمدند والحمد لله مردم دو روستا بنه کمر وشیخ فاضل در سال 93 با همین شرایط سخت به پاس احترام5 نفرشهیدعزیز و70 نفر رزمنده وجانباز روستاهای فوق، با حضور مسؤلین استان وشهرستان اقدام به برگزاری یادواره شهداء نمودند. ومردم این قریه به پیروی قرآن کریم که می فرمایده هُوَ اَنْشَاَکُمْ مِنَ الْاَرضِ وَاسْتَعْمَرَکُمْ فیها که امام علی علیه السلام در تفسیر این آیه فرمودند: بدان که خداوند به مردم امر کرده است زمین را با کشاورزی آباد سازند تا به این وسیله خوراکشان از غلّات و حبوبات و میوه ها و سایر روئیدنی ها تأمین گردد و در آسایش زندگی کنند.
    مردم در راستای اقتصاد مقاومتی خوشبختانه طرحهای کشاورزی کوچکی را اجرا نمودند وبرای اجرای طرح های
    بزرگ مانند طرح 100هکتاری درختکاری (طرح طوبی) با مجوز 25 لیتر در ثانیه از بالای آبشار پونه زارکه اشتغال زایی حداقل برای 50 نفر فراهم می کند ،نیاز به زیرساخت هایی مانند جاده ،…. وحمایت مسؤلین دارد.
    اهم ظرفیتها ومشکلات روستاهای فوق را جهت برنامه ریزی واقدامات عملی فهرست وار می نگاریم
    فهرست ظرفیت ها:1- داشتن بیش از 70نفرجوان تحصیلکرده 2-دارای آب فراوان(نعمت الهی) 3-داشتن 500
    هکتار زمین مستعد جهت کشت گل محمدی،زرشک ،زعفران و…4- شیلات ماهی 5-دامداری 6-گردشگری
    7-کشت داروهای گیاهی 8-پرورش زنبور عسل
    فهرست مشکلات:1- نداشتن جاده (مشکل زیر بنایی واصلی)2-نداشتن آب لوله کشی مناسب3-نداشتن
    لوله کشی گاز
    4 -نداشتن امکانات رفاهی
    خواهشمند است مشکل زیر بنایی واصلی این روستاها ، یعنی جاده را برطرف کنید

  6. ای بی انصافها! این همه کارخانه! این همه عدالت! این همه اعتدال!! این همه ایثار مسولین جان برکف! توی منطقه یک آدم بیکار پیدا نمی شود. ارزانی بیداد میکند. مردم صبح تا شب مشغول خرید در بازارهای فریدونشهر می چرخند. بازاری ها وقت سرخاراندن ندارند! در روستاها معابر و کوچه‌ها برق میزنند از تمیزی. همه آسفالت و سنگ فرششده‌اند! جایی نمانده که دیگر آسفالت کنند قرار است چندتا خرمن را آسفالت کنند. مردم برای مسافرت نوروزی هر روز جلوی ثامن الایمه برای تهیه بلیط خارج از کشور خصوصا گرجستان صف کشیده‌اند. و… مسولین واقعا خسته نباشید!!! این مردم شرمنده دستهای پینه بسته شما هستند. مواظب میزها باشید که حسودها از دستتان در نیاورند.

  7. ناشناس گفت:

    حالا بالفرض هم هفته ای ده جلسه پرسش و پاسخ باشه ایا مشکل حل میشه؟؟؟؟

  8. خدا ان بالاست بیخودی قضاوت نکنید قدر همین مسئولین غیربومی را بدانید واقعا پرتلاش هستند خدا خیرشان دهد

  9. حالا مسولین غیر بومی هیچ اعضای شورای شهر که به انها رای دادیم واعتماد کردیم وطبق قانون باید هر شش ماه عملکرد خود را به مردم ارایه نمایند چرا به اغما رفته اند پس شهردار چرا گزارش نمی دهد

  10. اینها همه توجیه اند که دوستان میفرمایند.
    بومی وغیر بومی ندارد .اصل مدیریت کار آمد وخلاق برای شهرستان می خواهد.

  11. تا قبل از این شهردار وشورا ،کدام شهردار وشورایی گزارش می داد .خو دتون عملکردشونا می بینی نیاز به گزارش نیست .

    • علی محمد گفت:

      من خودم یادمه رییس شورای قبلی آقای رحیمی و رییس شورای قبلش که آقای یوسلیانی فرماندار سابق فریدونشهر بود در مسجد جامع گزارش می دادند و حتی دو باری خودم در جلسه پرسش و پاسخشان شرکت کردند

    • گزارش انتقال زباله ای که بر سر مردم شهر میریخت از این شهر برای شورای سوم کفایت می‌کند. ساخت سی ان جی و سالن بحران. سرویس بهداشتی. آتش نشانی. نمازخانه و سرویس بهداشتی پارک سراب . استخر ذخیره آب چشمه لاک پشتی. تالار شهروند. منبع هزار متری فضای سبز و حتی جاده سازی و پله های آبشار پونه زار و… پیشکش!!؟؟

Go to TOP