چاپ خبــر
در نماز جمعه فریدونشهر مطرح شد؛

جایگاه والای حقوقی و عرفی زن در اسلام تعریف شده است

حجت الاسلام عالمی از مقام والای زن در اسلام سخن گفت و نسخه پیچی غرب برای رعایت حقوق بشر در جوامع اسلامی را موجب تأسف خواند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، امام جمعه موقت فریدونشهر با بیان این که زن در اسلام جایگاه حقوقی و عرفی بالایی دارد، گفت: در حالی جوامع غربی برای رعایت حقوق بشر در جوامع دیگر نسخه تهیه می کنند که خود نگاهی ابزاری و کالایی به زن دارند.

حجت الاسلام احمدرضا عالمی ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن، با اشاره به حقوق بانوان در جامعه اسلامی، از جاهلیت های پیش از اسلام در برخورد با زنان سخن گفت.

وی به مناسبت سالروز ملی شدن صنعت نفت، به اختلاف بین دکتر مصدق و آیت الله کاشانی که موجب توقف کار انقلاب شد، اشاره کرد و از مسئولان خواست از این وقایع تاریخی کشور عبرت بگیرند، چرا که آسیب اختلاف بین ایشان متوجه کشور و مردم خواهد بود.

خطیب جمعه فریدونشهر از تصویب قانون منع حجاب در ادارات دولتی اروپا سخن به میان آورد و از آن به مبارزه مستقیم غرب با اسلام یاد کرد. حجت الاسلام عالمی افزود: این قبیل مبارزات با اسلام که روز به روز هم بر شدتش افزوده می شود، محکوم به شکست و ابتر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم توجه بیشتر آموزش و پرورش به تربیت دینی و اسلامی تاکید کرد و از نقش والدین در شکل گیری شخصیت فرزندان سخن گفت. امام جمعه فریدونشهر با بیان این که با رعایت اصول اسلامی در ارتباط بین والدین و فرزندان، مشکلی بین ایشان به وجود نخواهد آمد، گفت: والدین اخلاقا باید حد و مرزی در ورود به زندگی خصوصی فرزندان تعیین کرده و آن را رعایت کنند و متقابلا فرزندان هم باید بدانند عمل به دستور پدر و مادر حتی بر انجام عمل مستحبی مؤکدی همچون خواندن نماز اول وقت اولویت دارد.

انتهای پیام/

Go to TOP