چاپ خبــر

افتتاح یک طرح جهادی با برگزاری همایش سران ایلات و طوایف

همایش سران ایلات و طوایف به مناسبت روز قشر عشایر در مسجد ساخته شده روستای بُندر شهرستان فریدونشهر به دست جهادگران بسیجی با حضور مسئولان استانی بسیج برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، همایش سران ایلات و طوایف به مناسبت روز قشر عشایری در مسجد تازه تأسیس روستای بُندر از توابع دهستان پشتکوه همراه با افتتاح این مسجد که توسط جهادگران بسیجی در سال گذشته احداث شده است، برگزار شد.

در ابتدای این همایش فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نجف آباد با اشاره به مسئله انتخابات 29 اردیبهشت، کشور را در پیچ تاریخی شکل گیری نظم نوین جهانی دانست که باید با علم، اقتصاد مقاوم و فرهنگی اسلامی-ایرانی در آن نقش آفرینی کند.

سرهنگ پاسدار مهدی ساعی با یادآوری بیانات رهبر معظم انقلاب در رابطه با اداره کشور گفت: هر جا مدیریت جهادی و انقلابی در کشور حاکم بوده است پیشرفت کرده و دشمن را به عقب رانده ایم و هرگاه کوتاه آمده و ضعف نشان داده ایم، دشمن حمله ور شده است و اگر امروز در علوم و فنونی همچون صنعت موشکی حرفی برای گفتن داریم، به خاطر مدیریت جهادی در آن عرصه بوده است. وی افزود: تراز بسیج فراتر از جناح، حزب و گروه و در تراز انقلاب اسلامی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نجف آباد با بیان این که بعد از دفاع مقدس کاری زیباتر از اردوهای جهادی سراغ نداریم، خدمتگزاری و نوکری مردم را افتخار سپاه و بسیج عنوان کرد.

سپس فرمانده بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان در جایگاه سخنران قرار گرفت تا از تعداد جهادگران بسیجی استان سخن بگوید. سرهنگ دوم پاسدار احسان رضاپور گفت: در سال 95، 20 هزار نفر در قالب 220 گروه جهادی در سطح استان اصفهان برای خدمت رسانی در مناطق محروم حاضر شده اند که برخی از این حضورها فرا استانی بوده است.

وی اظهار کرد: هرکجا دولت طرح بر زمین مانده ای داشته که بر انجام آن ناتوان بوده است، سپاه و بسیج سازندگی ورود پیدا کرده و آن را به اتمام رسانده است. از جمله این طرح ها می توان به بیابان زدایی 10 هزار هکتار از بیایان های استان که کانون گرد و خاک بوده اند با کاشت دو میلیون نهال در مناطقی همچون نائین و خور و بیابانک اشاره کرد.

مسئول بسیج سازندگی استان کنترل بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان را که به شدت رو به رشد بود از دیگر اقدامات قابل توجه این سازمان بیان و تصریح کرد: در حالی که اداره جهاد کشاورزی پیش بینی کرده بود به خاطر وجود این بیماری تخم مرغ شب عید به بیش از کیلویی 17 هزار تومان برسد بسیج سازندگی وارد عمل شد و با قرنطینه دامداری ها و اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی پرورش طیور جلو این مسئله را گرفت.

سرهنگ رضاپور در آستانه برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا به شاخص های کاندیدای اصلح در بیانات رهبر معظم انقلاب اشاره و تصریح کرد: مردم باید به کسی رأی دهند که حامی مستضعفان باشد نه کسانی که با کاخ های میلیاردی خود خو گرفته اند و باید مردم کسانی را انتخاب کنند که راه خدمتگزاری را برای ما هموارتر کند، نه این که در مسیر خدمتگزاری سنگ اندازی کنند.

امام جمعه داران هم دیگر سخنران این همایش بود که سخنانش را با توصیف جغرافیای طبیعی فریدونشهر آغاز کرد. حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی بارندگی بیش از 500 میلیمتر، خاک مرغوب و ویژگی های دیگر جغرافیایی فریدونشهر را یک امتیاز ویژه دانست که موجب شده تنها 27 گونه نایاب گیاهی با ارزش غذایی و دارویی بالا در آن رشد کند.

وی با وجود این نعمت های خدادادی، مهاجرت بیش از 300 هزار نفر و بیکاری بالای 25 درصد در منطقه را غیر قابل قبول عنوان کرد و این سؤال را مطرح کرد که: چرا باید در اطراف اصفهان هشت هزار کارخانه وجود داشته باشد آن وقت سیب زمینی کشاورز ما به خاطر نبود صنایع تبدیلی به عنوان مواد متعفن دور ریخته شود؟

امام جمعه داران به بسیج سازندگی پیشنهاد داد با توجه به استعدادهای طبیعی شهرستان به عرصه فرآوری محصولات شهرستان از محصولات کشاورزی تا گیاهان دارویی ورود پیدا کرده تا از این طریق هم شغل ایجاد کرده و هم ارزش افزوده فراوانی را برای شهرستان به همراه داشته باشد.

حجت الاسلام سیاوشی با اشاره به میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، نشاط واقعی جوانان را در ایجاد اشتغال و درآمد برای ایشان دانست و گفت: نمی توان جوانی را که از بی پولی شرمنده خانواده خود است با برگزاری جشن و کنسرت شاد کرد. وی با توجه به منابع موجود در کشور تاکید کرد: با مدیریت جهادی و با استفاده از این منابع می توان معیشت مردم کشور را عزت مندانه تأمین کرد.

سال گذشته یک میلیون و 200 هزار بسیجی در اردوهای سازندگی سراسر کشور حضور پیدا کرده و بدون مزد به مردم خدمت کردند که احداث مسجد روستای بُندر توسط قرارگاه بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج نجف آباد و با کمک خیران خیریه حضرت زهرا(س) یکی از این خدمات بود.

حضور نیافتن فرماندار، بخشدار و دیگر مسئولان شهرستان با وجود دعوت مردم از ایشان در حالی از حاشیه های همایش روز قشر عشایر بود، که مسئولان استانی بسیج و سپاه در این مراسم که به پاس قدردانی از ایشان تدارک دیده شده بود، حضور پیدا کرده بودند.

انتهای پیام/

  1. پونه زار یعنی فقط سخنرانا اینا بودن ؛ من که خودم اونجا بودم پس حاج آقا شیاسی صحبت نکرد یا نتونستی پوشش بدید یا نشد

  2. بنده خدا گفت:

    درسته که اردوی جهادی و امثال این کاراها برای رضای خداست و به قول شهید خرازی که میگه کار اگر برای خداست ،گفتن برای چیست ؟ اما بهتر نبود جمعی از بسیجیان که کار ساخت و ساز این مکان مقدس رو بر عهده داشتند به عنوان مهمان دعوت میشدند که لااقل حاصل فعالیت خودشون رو میدیدند

Go to TOP