چاپ خبــر
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونشهر:

به دست آوردن روحیه عاشورایی در عملیات بیت المقدس، ورق جنگ را به نفع ایران برگرداند

سرهنگ میرکریمی گفت: آنچه موجب فتح خرمشهر و تحول در دفاع مقدس شد، روحیه مقاومت و معنویتی بود که رزمندگان اسلام به دست آوردند که موجب شد ورق جنگ به نفع ایران برگشته و از آن پس موفقیت ها یکی پس از دیگری حاصل شود در حالی که قبل از آن پیروزی خاصی نصیب رزمندگان اسلام نشده بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونشهر طی نشستی ضمن پاسخ به سوالات خبرنگاران راجع به چرایی گرامیداشت هر ساله آزدسازی خرمشهر، برنامه های این ناحیه مقاومت بسیج در این ایام را برشمرد.

سرهنگ دوم پاسدار سیدعباس میرکریمی با اشاره به سخنان امام(ره) که فرمود «فتح خرمشهر، فتح ارش های اسلامی است» گفت: آنچه موجب فتح خرمشهر و تحول در دفاع مقدس شد، روحیه مقاومت و معنویتی بود که رزمندگان اسلام به دست آوردند که موجب شد ورق جنگ به نفع ایران برگردد و از آن پس موفقیت ها یکی پس از دیگری حاصل شود.

وی در پاسخ به این سوال که «چرا باید هر ساله این ایام گرامی داشته شوند؟» تصریح کرد: تا پیش از عملیات بیت المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد، به خاطر کارشکنی های بنی صدر، پیروزی خاصی نصیب رزمندگان اسلام نمی شد اما با برکناری بنی صدر، فرماندهی کل قوا به دست امام خمینی(ره) افتاده، قرارگاه مشترک ارتش و سپاه تشکیل شد و در کنار همه این ها روحیه انقلابی و اسلامی در رزمندگان ایجاد شد که موفق شدند از یکی از غیرقابل دسترس ترین دژهای نظامی دنیا عبور کرده، خرمشهر را فتح کنند و دشمنی که در بهت و حیرت فرو رفته بودن را تا سواحل اروند به عقب برانند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونشهر اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر سرآغاز فتوحات رزمندگان ایرانی در دفاع مقدس بود و این عملیات موجب برهم خوردن معادلات جبهه دشمن که متشکل از عراق و ده ها کشور دیگر دنیا بود، شد.

سرهنگ میرکریمی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای اسلام به ویژه شهدای عملیات بیت المقدس، فضاسازی پایگاه های مقاومت بسیج، برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان، تجلیل از خانواده های معظم شهدا و دیدار با خانواده شهدای عملیات بیت المقدس، کوهگشت بسیجیان، عطرافشانی مزار شهدا در شهرها و روستاهای شهرستان، تجمع حلقه های صالحین بسیج و سخنرانی پیش از خطبه ها در نماز جمعه را از جمله برنامه های ناحیه مقاومت بسیج فریدونشهر برای این ایام برشمرد.

وی اثبات این که نظام دینی قابلیت تشکیل یک نظام سیاسی را دارد، اثبات این که تنها قدرت بازدارنده در برابر دشمن، مردم انقلابی و عاشورایی هستند، شکل گیری سرپنجه های مقاومت در برابر دشمن در عراق، لبنان، سوریه و کشورهای دیگر، تبدیل شدن ایران به کشوری تأثیرگذار در منطقه به طوری که هیچ طرحی در منطقه بدون حضور و مشارکت ایران به ثمر نمی نشیند و انتقال آرمان های انقلاب به نسل جدید را از مهمترین دستاوردهای کشور در طول دفاع مقدس عنوان کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونشهر حضور 70 درصدی مردم در انتخابات را موجب یأس و ناامیدی دشمنان بیان کرد و با اظهار این که هر گاه مردم یکدل و متحد در صحنه بوده اند موجب یأس دشمنان و به دست آمدن دستاوردهای موفقیت آمیزی برای کشور بوده است، افزود: حضور پررنگ مردم در انتخابات نشان داد مردم زندگی در پرتو انقلاب را بهترین گزینه می دانند.

سرهنگ میرکریمی توجه ویژه سردمداران ظلم جهانی همچون آمریکا و عربستان سعودی به ایران در کنفرانس عربی-آمریکایی چند روز پیش در ریاض را به خاطر پیروزی هایی دانست که توسط رزمندگان اسلام حاصل شده و ترس و هراس را در دل دشمنان انداخته و موجب شده است در برابر این پیروزی ها آرام ننشینند.

وی اما اکنون مهمترین تهدید کشور را تهدید نرم و هجوم دشمن بر ارزش های انسانی و اسلامی ما از طریق فضای مجازی خواند و عنوان کرد باید جوانان و مسئولان ما در مقابل این تهدید صف آرایی کرده و با دشمن مبارزه کنند و گرنه به زودی شاهد از بین رفتن هویت ایرانی-اسلامی جوانان و فرزندان این مرز و بوم خواهیم بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونشهر با اشاره به توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به وضعیت معیشت مردم و عنوان کردن «اقتصاد مقاومتی» به عنوان راهکاری برای بهبود وضعیت معیشت در کشور گفت: سپاه در این راستا با حمایت از تولیدکنندگان و کارگاه های اقتصادی کوچک با اعطای وام های اقتصاد مقاومتی قدم های مؤثری برداشته است.

انتهای پیام/

 

Go to TOP