چاپ خبــر
رئیس اداره تبلیغات اسلامی فریدونشهر خبر داد؛

اعزام مبلّغ به 50 روستای فریدونشهر در ماه مهمانی خدا

حجت الاسلام گلی با اشاره به نقش روحانیون در پویایی روستاها، از اعزام 50 مبلّغ مذهبی به روستاهای فریدونشهر در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فریدونشهر در گفتگو با پونه زار از اعزام حدود 50 مبلّغ روحانی به روستاهای شهرستان فریدونشهر در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: از این تعداد حدود 20 مبلّغ از خارج شهرستان تأمین شده اند.

حجت الاسلام محمدتقی گلی اظهار کرد: این مبلّغان در اکثر روستاهای فریدونشهر اعم از دهستان های برف انبار، چشمه لنگان، عشایری، پیشکوه و پشتکوه مستقر شده یا طی روزهای آینده مستقر می شوند و به آموزش معارف دین، احکام، قرآن و غیره می پردازند.

وی دورترین نقطه اعزام مبلّغ در ماه مبارک رمضان را روستای صعب العبور دورک در فاصله 155 کیلومتری از مرکز شهرستان عنوان کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فریدونشهر تصریح کرد: هم اکنون در 11 روستا که اکثرا در دهستان برف انبار هستند در تمام ماه های سال روحانی ثابت مستقر است که این روحانیون با محور قرار گرفتن، موجب پویایی این روستاها در عرصه های مختلف شده اند.

حجت الاسلام گلی گفت: این مسأله ثابت شده و کاملا محسوس است که در روستاهایی که روحانی استقرار پیدا می کند علاوه بر آموزش و تربیت دینی و فرهنگی شاهد اثراتی همچون بالا بردن سطح آگاهی و دانش مردم روستا، مشارکت دادن مردم روستا در فعالیت های مختلف از جمله در مناسبت ها و وقایع خاص، کاهش آسیب های اجتماعی و سرزنده نگه داشتن اکثر جوانان آن روستا هستیم.

وی ادامه داد: نمونه بارز این امر را طی سال های گذشته در روستای میلاگرد به خاطر وجود یک روحانی فعال تجربه کردیم و مسئولان شهرستان نیز به عینه شاهد پیشرفت های این روستا در عرصه های عمرانی، بهداشتی، فرهنگی و اجتماعی به واسطه حضور این روحانی بوده اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فریدونشهر با اشاره به نقش روحانی در تقویت بنیان های فرهنگی مردم و آگاهی بخشی به آن ها، از نیاز این شهرستان به ویژه در مناطق و روستاهای محروم فریدونشهر به روحانی دینی سخن گفت و افزود: حوزه های علمیه باید تدابیر لازم را برای اعزام مبلّغان در تمام ماه های سال برای این مناطق بیاندیشند.

انتهای پیام/

  1. گیگا گفت:

    به شرطی که آقایون اعزامی خودشان الگو باشند . نه اینکه نماز صبح شان قضا بشه و…

Go to TOP