چاپ خبــر

مسوولان بهداشتی درمانی، روستاییان فریدونشهر را دریابید

نماینده مردم فریدونشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دهستان پشتکوه دوم در این شهرستان با کمبود جدی پزشک مواجه است، گفت: مسوولان بهداشتی درمانی، روستاییان فریدونشهر را دریابید.

به گزارش پونه زارˈمحمدعلی اسفنانی ˈ گفت:  دهستان پشتکوه دوم  دارای هفت روستا با دو هزار نفر جمعیت است فقط در یک روز هفته، پزشک عمومی و ماما دارد.

وی با اشاره به استقرار دو خانه بهداشت در دو روستای ˈکلوسهˈ و ˈوزوهˈ در این دهستان گفت: فقط در یک روز از هفته یک پزشک و ماما به نوبت در این دو خانه بهداشت مستقر می شوند.

وی کمبود پزشک در این منطقه را از مشکلات جدی آن دانست و خواهان رسیدگی فوری مسوولان به این موضوع شد.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس همچنین اظهار کرد: بارش برف یکی از مشکلات تردد در این مناطق است و دسترسی مردم به خدمات از جمله خدمات بهداشتی را کاهش می دهد.

وی افزود: زمستان سال گذشته به دلیل بسته شدن راههای ارتباطی این روستاها به دلیل بارش برف، بیماران دهستان پشتکوه با بالگرد هلال احمر به مراکز درمانی اعزام شدند.

وی تاکید کرد: شهرستان فریدونشهر با قرار گرفتن در شرایط جغرافیایی کوهستانی و روستاهای صعب العبور و پراکنده نیازمند توجه ویژه مسوولان کشور و استان اصفهان است.

اسفنانی همچنین برف را یکی از نقاط قوت گردشگری شهرستان فریدونشهر عنوان و اظهار کرد: بسیاری از مردم کشور، حسرت دیدن برف را دارند و ما می توانیم با بهره گیری از این طلای سفید، زمینه های توسعه و اشتغال را فراهم کنیم.

وی بیشترین دغدغه دولت را رسیدگی به مناطق محروم و کمتر برخوردار دانست و تصریح کرد: احداث راهها، برخورداری از شبکه برق و پوشش تلفن و صدا وسیما از جمله خدماتی است که تا کنون در این منطقه انجام شده است.

دهستان پشتکوه دوم فریدونشهر از توابع استان اصفهان در 120 کیلومتری جنوب غربی فریدونشهر و در جوار شهرستان خوزستان قرار دارد.

این دهستان شامل روستاهای کلوسه، وستگان، کاهگانک، کاهگان پایین، کاهگان بالا، دورک و وزوه است.

Go to TOP