چاپ خبــر

بازدید نماینده مجلس از روستاهای دهستان پشتکوه دوم+تصاویر

هفته گذشته قبل از بارش های سنگین برف با شروع فصل سرما و ریزش برف و باران جهت حل مشکلات بهداشتی و درمانی، پیش بینی امکانات و لحاظ کردن تجهیزات پزشکی، دارویی و درمانی اسفنانی نماینده مردم
شهرستان های فریدونشهر، فریدن، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی از خانه های بهداشت پشتکوه دوم بازدید کرد.

به گزارش پونه زار ؛ اسفنانی ضمن گفتگوی مستقیم با مردم محروم منطقه و آشنایی با مشکلات بهداشتی درمانی آنان در طول ماههای سرد سال و با توجه به بسته شدن راههای ارتباطی روستاها پیشنهادها و راهکارهای مسئولین خانه های بهداشت را برای رفع این مشکلات مورد توجه قرار داد  و مقرر شد با پیگیری های  وی  و مدیر  شبکه  بهداشت و درمان فریدو ن شهر و سایر مسئولین تا حصول نتیجه نسبت به تهیه و تجهیز مراکز بهداشتی درمانی روستایی و خانه های بهداشت اقدامات لازم انجام گیرد . البته در خبرها داشتیم که اسفنانی بعد از بازگشت از این سفر گفت :دهستان پشتکوه دوم  دارای هفت روستا با دو هزار نفر جمعیت است فقط در یک روز هفته، پزشک عمومی و ماما دارد.

bazdidp 5

وی با اشاره به استقرار دو خانه بهداشت در دو روستای ˈکلوسهˈ و ˈوزوهˈ در این دهستان گفت: فقط در یک روز از هفته یک پزشک و ماما به نوبت در این دو خانه بهداشت مستقر می شوند.وی کمبود پزشک در این منطقه را از مشکلات جدی آن دانست و خواهان رسیدگی فوری مسوولان به این موضوع شد.

bazdidp 8

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس همچنین اظهار کرد: بارش برف یکی از مشکلات تردد در این مناطق است و دسترسی مردم به خدمات از جمله خدمات بهداشتی را کاهش می دهد.وی افزود: زمستان سال گذشته به دلیل بسته شدن راههای ارتباطی این روستاها به دلیل بارش برف، بیماران دهستان پشتکوه با بالگرد هلال احمر به مراکز درمانی اعزام شدند.وی تاکید کرد: شهرستان فریدونشهر با قرار گرفتن در شرایط جغرافیایی کوهستانی و روستاهای صعب العبور و پراکنده نیازمند توجه ویژه مسوولان کشور و استان اصفهان است.

bazdidp 10

اسفنانی همچنین برف را یکی از نقاط قوت گردشگری شهرستان فریدونشهر عنوان و اظهار کرد: بسیاری از مردم کشور، حسرت دیدن برف را دارند و ما می توانیم با بهره گیری از این طلای سفید، زمینه های توسعه و اشتغال را فراهم کنیم.

bazdidp 20

وی بیشترین دغدغه دولت را رسیدگی به مناطق محروم و کمتر برخوردار دانست و تصریح کرد: احداث راهها، برخورداری از شبکه برق و پوشش تلفن و صدا وسیما از جمله خدماتی است که تا کنون در این منطقه انجام شده است.

bazdidp 17

دهستان پشتکوه دوم فریدونشهر از توابع استان اصفهان در ۱۲۰ کیلومتری جنوب غربی فریدونشهر و در جوار شهرستان خوزستان قرار دارد.این دهستان شامل روستاهای کلوسه، وستگان، کاهگانک، کاهگان پایین، کاهگان بالا، دورک و وزوه است.

حال  باید دید قول ها و صحبت های اسفنانی برای مردم این دهستان  و انتقادهای وی از مسئولین چقدر می تواند گره ای از کار یکی از محروم ترین مناطق کشور بازکند؟

“عکس ها و تصاویر از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان فریدون شهر”

Go to TOP