چاپ خبــر
بعد از بررسی هیئت نظارت؛

فوری! ابطال انتخابات شوراهای سه روستای فریدونشهر

صندوق رأی پنجمین دوره انتخابات شورای روستاهای سرداب، بنه کمر و حاجی آباد در شهرستان فریدونشهر باطل اعلام شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای فریدونشهر در گفتکو با پونه زار از ابطال صندوق رأی شوراهای سه روستای فریدونشهر خبر داد.

حسن خواجه سعیدی با بیان این که سه صندوق رأی شورا مربوط به روستاهای سرداب، بنه کمر و حاجی آباد(گوراب) در این شهرستان باطل اعلام شد، گفت: علت ابطال این صندوق ها، رأی دادن تعداد زیادی از افراد غیربومی در انتخابات شوراهای این سه روستا بود.

وی تصریح کرد: تعداد آرای صندوق شورای روستای حاجی آباد 243 نفر بوده است در حالی که کل جمعیت این روستا شامل واجدین شرایط و غیره 81 نفر بوده است. رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای فریدونشهر همچنین ادامه داد: کل جمعیت روستای سرداب 176 نفر بوده است که تنها حدود 50 نفر واجد شرایط رأی گیری بوده اند اما داخل صندوق رأی شورای این روستا 500 رأی انداخته شده بود.

خواجه سعیدی در مورد ابطال رأی روستای بنه کمر نیز عنوان کرد: در حالی در صندوق رأی شورای این روستا 350 رأی انداخته شده بود که کل جمعیت این روستا شامل افراد واجد شرایط و غیره 105 نفر است.

انتهای پیام/

  1. امیر گفت:

    خدمت ابطال کنندگان غرض کنم
    1- استقبال از عضویت در شوراها در خیلی از روستا ها بقدری کم بود که اصلا شورایی در آن روستا شکل نگرفت به بیان دیگر عضویت در شورا آش دهن سوزی نیست که بعضی ها بخواهند با هزینه های گزاف و آوردن مردم از جاهای مختلف به هر طریق ممکن بدست آورند.
    2- خیلی از این رای دهندگان افراد همان روستا ها ( و مقیم در شهرها) هستند که معمولا در فصل بهار و ایام تعطیلات به زادگاه خود می روند.
    3- جو عمومی حوزه های اخذ رای طوری است که هر کسی که به عنوان مثال برای انتخابات ریاست جمهوری مراجعه می کند خواه نا خواه برگه رای شوراها را هم تحویلش می دهند . این مسئله در مورد انتخابات خبرگان هم اتفاق می افتد که بعضی افراد تمایل به شرکت در انتخابات خبرگان را ندارند اما به علت همزمانی با انتخابات مجلس ناگزیر به رای دادن می شوند.
    4- حال با این ابطال مشکلات این مردم را مثلا حل کردیم یا بر مشکلاتشان افزودیم؟ ابطال کنندگان بگویند.

  2. آگاه به مسائل روستا گفت:

    در روستای بنه کمر شورای را برای اعمال قدرت وزور می خواستند نه برای خدمت.
    شما تحقیق کنید ببینید در چهار سال گذشته نه تنها هیچ فعالیتی در روستا انجام نشده بلکه شورا سدی در مقابل انجام فعالیت های منطقی ومثبت روستا شد.
    بعضی از کاندیدا ی شورای(عضو قبلی شورا)با آوردن مردمی غیر از زارعین ودلسوزان روستا وبا دادن شام ونهار حق مسلم مردم را پایمال کردند

Go to TOP