چاپ خبــر

آغاز رقابت 440 کنکوری در فریدونشهر

کنکور 97 از صبح امروز با برگزاری آزمون گروه‌های ریاضی و انسانی آغاز شد. امسال 440 فریدونشهری در این رقابت سرنوشت‌ساز حضور دارند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، صبح امروز با برگزاری آزمون سراسری ورودی دانشگاه‌ها برای دو گروه علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی، کنکور 97 آغاز شده و صبح فردا متقاضیان رشته‌های علوم تجربی روی صندلی‌های کنکور می‌نشینند.

کنکور سراسری 97 در فریدونشهر 440 شرکت کننده داشت که در رشته علوم تجربی 110 مرد و 149 زن، در رشته علوم انسانی 71 مرد و 79 زن و در رشته علوم ریاضی و فنی 18 مرد و 13 زن حضور دارند. همچنین از این بین 15 مرد و 54 زن عصر امروز در آزمون هنر و 31 مرد و 47 زن عصر فردا در آزمون زبان‌های خارجی شرکت خواهند کرد.

بر اساس این آمار تنها هفت درصد از مجموع شرکت کنندگان در کنکور سراسری سال 97 در رشته علوم ریاضی و فنی، 34 درصد در رشته علوم انسانی و 59 درصد در رشته علوم تجربی شرکت کرده‌اند که این آمار نشان دهنده روند رو به کاهش استقبال از رشته علوم ریاضی و فنی است که مهمترین دلیل این مسأله را می‌توان در شرایط بد شغلی فارغ التحصیلان رشته‌های این گروه جستجو کرد.

محل برگزاری کنکور در این شهرستان، سالن بزرگ امتحانات دانشگاه پیام نور فریدونشهر است. رئیس دانشگاه پیام نور فریدونشهر و مسئول برگزاری کنکور 97 در این شهرستان در گفتگو با پونه زار تصریح کرد: امسال در فریدونشهر متقاضیان شرکت در کنکور 97 نسبت به سال گذشته 16 درصد افزایش پیدا کرده است.

ظهراب اداوی گفت: در حالی که سال گذشته 73.7 درصد شرکت کنندگان در کنکور فریدونشهر زن بودند، امسال تعداد کنکوری‌های زن 54.7 درصد از مجموع شرکت کنندگان در کنکور را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

Go to TOP