چاپ خبــر
در هفته عفاف و حجاب؛

راهپیمایی حافظان حریم خانواده در فریدونشهر برگزار خواهد شد/ ترویج بی‌حجابی برنامه بلندمدت و موفق دشمن بود

ستاد بزرگداشت هفته عفاف و حجاب در فریدونشهر تشکیل جلسه داد تا ضمن بررسی برخی از علل گسترش بی‌حجابی در جامعه، هماهنگی‌های لازم برای اجرای ویژه برنامه‌های این هفته در فریدونشهر را انجام دهد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، در آستانه سالروز حمله وحشیانه رضاخان به مسجد گوهرشاد در حرم امام رضا(ع) و به خاک و خون کشیدن زائران حضرت ثامن الائمه(ع) در سال 1314 هجری شمسی که در اعتراض به قانون کشف حجاب در آنجا تجمع کرده بودند، ستاد بزرگداشت هفته عفاف و حجاب در فرمانداری فریدونشهر تشکیل جلسه داد.

این جلسه به منظور بررسی دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور در مورد بزرگداشت حجاب و عفاف در این هفته و انجام هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌های مختلف اجرایی شهرستان برگزار شد.

امام جمعه فریدونشهر در این جلسه با بیان این که همگان بر تصریح قرآن کریم بر لزوم رعایت حجاب و عفاف توسط آقایان و بانوان واقف هستند، خواستار جستجوی علل و ریشه بدحجابی در جامعه و اقدام در برابر آن شد.

حجت الاسلام اباصلت غفاری با انتقاد از این که وزارت کشور دستورالعمل هفته حجاب و عفاف را بدون ضمانت اجرایی برای دستگاه‌های اجرایی ارسال کرده است، گفت: در هیچ یک از قوای سه گانه عزم جدی برای رفع مسئله بدحجابی دیده نمی‌شود و حل این مسئله اقدام همگانی را می‌طلبد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونشهر هم در این جلسه از برنامه‌ریزی بلندمدت دشمن برای کم رنگ کردن دین و گسترش بدحجابی خبر داد و تصریح کرد: در سال‌های گذشته شاهد آن بودیم که مانتوها در یک حرکت تدریجی و آهسته کوتاه و کوتاه‌تر شد تا از حالت باحجاب یکی-دو دهه قبل به شکل مُد زننده امروزی درآمده است.

سرهنگ دوم پاسدار سیدعباس میرکریمی گفت: دشمن می‌داند مادامی که دین در بین مردم ایران وجود داشته باشد توانایی مبارزه با ایشان و براندازی این نظام را نخواهد داشت و این تجربه‌ای بود که آن را در اغتشاشات اخیر نیز مجددا به دست آورد بنابراین تلاش دشمن بر کم رنگ کردن دین و شعائر دینی و متقابلا پررنگ کردن جلوه‌های بی‌دینی شکل گرفته است.

بخشدار مرکزی فریدونشهر نیز در این جلسه به ایراد سخنرانی پرداخت. محمدتقی سلمانی فرد با پرسش این سؤال که آیا زیرساخت‌های لازم برای حجاب و عفاف در جامعه طراحی شده و آیا جایگاه بانوان در سطوح مختلف زندگی حفظ شده است، توجه حاضران جلسه را به سمت عوامل محیطی مؤثر در بدحجابی سوق داد.

وی اظهار کرد: در برابر مسئله بدحجابی، مسئولان باید پاسخ دهند در مقابل نیازهای بانوان همچون فراهم آوردن محیطی کاملا زنانه برای تفریح و پر کردن اوقات فراغت بانوان چه کرده‌اند. بخشدار فریدونشهر همچنین ادامه داد: فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی از وظایف شهرداری‌ها است و شهرداران باید نسبت به انجام این وظیفه خود پاسخگو باشند.

سلمانی فرد تأکید کرد: فریدونشهر را در خارج از محیط جغرافیایی آن با «حیا و نجابت» مردمش می‌شناسند و نباید اجازه داد این گوهر گرانقدر از این شهرستان گرفته شود.

وی گفت: مسئله حجاب تنها با بزرگداشت یک هفته و یا برگزاری یک جلسه حل نخواهد شد و لازم است بانوان با برگزاری جلسات مستمر در این رابطه مطالبه‌گری کرده و راه حل‌ عملی ارائه دهند.

بخشدار مرکزی فریدونشهر فعال کردن پایگاه‌های مقاومت بسیج و کانون‌های فرهنگی مساجد را عامل مؤثری در دمیدن روح ایمان در جامعه به ویژه در بین جوانان دانست و از آمادگی بخشداری فریدونشهر برای کمک مالی برای ساخت و توسعه این پایگاه‌ها سخن گفت و تصریح کرد با فعالیت بیشتر مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج، ناهنجاری‌های اجتماعی و گناه در جامعه کاهش پیدا می‌کند.

فرمانده انتظامی شهرستان فریدونشهر نیز در این جلسه با بیان این که مسئله بدحجابی یک مسئله فرهنگی است، گفت: اگر مسئولان کشور به این مشکل فرهنگی بی‌توجهی کنند، تبدیل به جُرم و نابسامانی خواهد شد. سرهنگ دوم علی سبحانی تأکید کرد حل این موضوع با نگاه و برنامه‌ریزی هوشمندانه و با عزمی ملی و همگانی میسر خواهد شد.

در این جلسه مقرر شد در روز یکشنبه 24 تیرماه مصادف با روز حجاب و عفاف، راهپیمایی و اجتماع حافظان حریم خانواده در فریدونشهر همزمان با دیگر نقاط کشور برگزار شود. این مراسم رأس ساعت 9 صبح از محل گلستان شهدا آغاز و بعد از عبور از خیابان شریعتی به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فریدونشهر ختم خواهد شد.

دستورالعمل اجرایی هفته عفاف و حجاب سال 97 ابلاغی از طرف وزارت کشور، وظیفه هر یک از دستگاه‌های اجرایی شهرستان در رابطه با بزرگداشت این هفته را تعیین کرده است:

انتهای پیام/

Go to TOP