چاپ خبــر
امام جمعه فریدونشهر مطرح کرد؛

دعوت از عموم مردم برای حضور در راهپیمایی 13 آبان/ حکومت آمریکا مستکبرترین حکومت جهان است

امام جمعه فریدونشهر استکبارستیزی را جزء جدانشدنی اسلام بیان کرد و با اشاره به این که حکومت آمریکا، مستکبرترین حکومت عصر است، از اقشار مختلف مردم دعوت کرد در راهپیمایی 13 آبان شرکت کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته فریدونشهر با دعوت از عموم مردم برای شرکت در راهپیمایی 13 آبان، استکبارستیزی را جزء جدانشدنی اسلام خواند که بارها به طور خاص در قرآن کریم بر روی آن تأکید شده است.

خطیب جمعه فریدونشهر ادامه داد: خداوند در این کتاب آسمانی با توصیف اعمال مستکبران، راه برخورد با ایشان را نیز متذکر شده و وعده داده است با ایستادگی در مقابل مستکبران، می‌توان بر آن‌ها غلبه کرد و جلو حکومت ایشان را گرفت.

وی گفت: مستکبرترین فرد ذکر شده در قرآن کریم، فرعون است که خود را خداوند والا می‌خواند و با تفرقه انداختن بین مردم، بر آن‌ها حکومت می‌کرد و آن قدر بر سخن خود اصرار می‌ورزید که عده‌ای او را پرستش می‌کردند و امروز این خوی را در رفتار حکومت‌های بزرگ استعمارگر همچون آمریکا و انگلیس به وضوح مشاهده می‌کنیم.

امام جمعه فریدونشهر با بیان این که عصاره استکبار و ظلم فراعنه، امروز در حکومت آمریکا متبلور است، تصریح کرد: این که امام خمینی(ره) آمریکا را شیطان بزرگ خواند و رهبر معظم انقلاب در وصف این حکومت، آن را مستکبر به ذات دانست که جز با استحاله و تغییر ماهیت پاک نمی‌شود، برگرفته از همین مسأله است.

حجت الاسلام شامحمدی افزود: این سخن امام(ره) نیز که فرمودند «آمریکا، هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» ترجمه این وعده قرآن است که «لَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا مُعْجِزِينَ فِي الْأَرْضِ».

خطیب جمعه فریدونشهر به مناسبت هفته پدافند غیرعامل بخشی از سخنان خود را به این موضوع اختصاص داد و از لزوم توجه بیشتر عموم مردم به انجام اقدامات ایمنی و پیشگیرانه در مقابل حوادث سخن گفت.

وی از کم‌توجهی مردم و مسئولان به مسأله ایمنی و پیشگیری از آسیب در حوادث طبیعی و غیرطبیعی سخن به میان آورد و اظهار کرد: با مقایسه و بررسی آمار تلفات زلزله در کشور ما نسبت به سایر کشورها، به این نتیجه می‌رسیم که عدم اجرای اقدامات پیشگیرانه و رعایت نکردن مباحث ایمنی موجب بالا رفتن این آمار شده است.

امام جمعه فریدونشهر ادامه داد: آمار بالای تلفات در حوادث ترافیکی به علت ضعف و کاستی‌های خودروها نیز اثبات کننده کم کاری در مسأله ایمنی است، هرچند باورپذیر نیست کشوری که موجود زنده به فضا می‌فرستد، هسته اتم را می‌شکافد و موشک بالستیک دوربرد می‌سازد و توانسته است به علوم نوین جهان دست پیدا کند، نتواند از پس ساخت یک خودروی ایمن برآید.

انتهای پیام/

Go to TOP