چاپ خبــر
در جهت شفافیت اداری؛

رونمایی از 3.4 میلیارد تومان خدمات عمرانی منابع طبیعی فریدونشهر از بودجه صندوق توسعه ملی

طرح‌های اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فریدونشهر در سال 98 از ردیف بودجه صندوق توسعه ملی، 3.4 میلیارد تومان بوده که پیشرفت فیزیکی حدود 70 درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، شهرستان فریدونشهر با جذب 3.4 میلیارد تومان از بودجه‎‌ای که با اجازه رهبر معظم انقلاب از صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و منابع طبیعی برداشت شد، بیشترین رقم جذب اعتبار از این ردیف در بین ادارات منابع طبیعی استان اصفهان را به خود اختصاص داد.

این بودجه برای انجام طرح‌های کنترل سیلاب در حوزه‌های آبخیز مصیر، قلعه سرخ و سرداب، حدنگاری(کاداستر) در حوزه آبخیز قلعه سرخ، قرق و نگهداری ذخیره‌گاه جنگلی در چال خلیل و پشندگان، توسعه جنگل با بذر در لیلگان، غنی‌سازی جنگل با بذر در روستاهای خوشمیوه و کولاب، کپه کاری بذور مرتعی در مراتع چغیورت و میدانک اول، کپه کاری کرفس در مراتع مصیر، توزیع آبگرمکن خورشیدی در پشتکوه اول و دوم و گشت و مراقبت اختصاص یافته است.

طرح‌های انتخابی برای اجرا در این اداره بر اساس مطالعات انجام شده توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان اولویت بندی و تدوین شده‌اند.

این روزها با سرد شدن هوا و نزدیک شدن به فصل بارش برف، فرصت انجام طرح‌های عمرانی در فریدونشهر رو به پایان است و کم کم باید طرح‌های عمرانی ادارات و ارگان‌ها به انجام برسد. به همین مناسبت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فریدونشهر از امام جمعه به عنوان نماینده ولی فقیه، فرماندهی سپاه به عنوان تسهیل‌گر اجتماعی طرح‌های این اداره و رسانه‌ها به عنوان چشمان مردم دعوت کرد ضمن بازدید از 3.4 میلیارد تومان طرح‌های عمرانی این اداره از محلّ بودجه صندوق توسعه ملی کشور از میزان پیشرفت این طرح‌ها آگاهی پیدا کنند.

در این بازدید از طرح کنترل سیلاب در حوزه آبخیز قلعه سرخ که کلنگ آن شهریورماه امسال همزمان با هفته دولت زده شده و طرح کپه کاری در مراتع چغیورت بازدید به عمل آمد. بندهای کنترل سیلاب ظرف مدت 70 روز گذشته 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

انتهای پیام/

  1. ناشناس گفت:

    خدا یارتان

Go to TOP