چاپ خبــر
به مناسبت هفته دولت؛

کلنگ احداث ساختمان بیمه سلامت فریدونشهر به زمین زده شد+تصاویر

کلنگ احداث ساختمان اداری بیمه سلامت شهرستان فریدونشهر به عنوان اولین بیمه این شهرستان از لحاظ تعداد جمعیت تحت پوشش، در زمینی به مساحت 480 متر مربع با حضور مسئولان استان به زمین زده شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، امروز در دومین روز از هفته دولت با حضور حجت الله غلامی، معاون عمرانی استاندار اصفهان، سردار سرتیپ دوم پاسدار محمد گرامی، فرمانده تیپ 40 لجستیک سپاه صاحب الزمان -عجّل الله تعالی فرجه- استان و دکتر حسین بانک، مدیر کل بیمه سلامت این استان و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ احداث ساختمان اداره بیمه سلامت شهرستان فریدونشهر به زمین زده شد.

اداره بیمه سلامت فریدونشهر تاکنون در محلی استیجاری استقرار داشت و به دلیل مراجعات بالا و لزوم خدمات رسانی هر چه باکیفیت‌تر به عنوان اولین بیمه این شهرستان از لحاظ تعداد جمعیت تحت پوشش، نیاز آن به ساختمانی مناسب و درخور احساس می‌شد.

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان فریدونشهر در مراسم کلنگ زنی این ساختمان اظهار کرد: زمین درنظر گرفته شده برای احداث این اداره تملک و پروانه ساخت آن اخذ شده است و هم اکنون در مرحله خاکبرداری قرار دارد و به محض تعیین بر و کف زمین توسط شهرداری و اداره راه و شهرسازی، پروژه در مناقصه گذاشته شده و به مرحله اجرا درخواهد آمد.

رضا اصلانی تصریح کرد: محل در نظرگرفته شده برای احداث ساختمان بیمه سلامت واقع در سایت اداری شهرستان در بلوار بسیج در زمینی به مساحت 480 متر مربع است که قرار است در سه طبقه احداث شود و اعتبار مورد نیاز برای احداث این ساختمان از طریق منابع کشوری سازمان بیمه سلامت تخصیص داده شده و بلافاصله بعد از طی مراحل اداری همچون تشریفات مناقصه، عملیات احداث ساختمان این اداره آغاز می‌شود.

وی گفت: بیمه سلامت فریدونشهر با کلیه مؤسسات دولتی و خصوصی درمانی طرف قرارداد است و در این اداره سالانه بالغ بر 15 هزار خدمات بیمه‌گری ارائه شده و به دو هزار اسناد بستری بیمارستانی در کنار اسناد سرپایی رسیدگی می‌شود.

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان فریدونشهر همچنین در حاشیه این مراسم به خبرنگار پونه زار گفت: 26 هزار نفر در شهرستان فریدونشهر تحت پوشش این بیمه هستند که از این تعداد 21 هزار و 500 نفر عضو صندوق بیمه روستائیان، عشایر و شهرهای زیر بیست هزار نفر، سه هزار و 600 نفر عضو صندوق بیمه کارکنان دولت و 850 نفر نیز تحت پوشش صندوق بیمه سایر اقشار هستند.

اصلانی با اشاره به این که سامانه نظام ارجاع الکترونیک، سامانه استحقاق سنجی، سامانه نسخه نویسی الکترونیک و سامانه رسیدگی الکترونیک به اسناد بستری پروژه‌های چهارگانه الکترونیکی سازمان بیمه سلامت هستند، عنوان کرد: طرح حذف دفترچه بیمه کاغذی و شروع نسخه نویسی الکترونیکی شدن توسط مؤسسات دولتی و خصوصی برای بیمه شدگان بیمه سلامت در این شهرستان به پیشرفت 100 درصدی در مراکز درمانی خصوصی و 80 درصدی در بیمارستان رسیده است و بیمه شدگان بعد از مراجعه به پزشک بدون نیاز به دفترچه و صرفاً با ارائه کد ملی خود به داروخانه، خدمات دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به این که امروزه همه امور به دلایل زیادی از جمله سرعت کار، افزایش کیفیت و کاهش هزینه‌ها به سمت الکترونیکی شدن پیش می‌روند افزود: بیمه شدگان بیمه سلامت می‌توانند با شماره گیری کد # 1666 * از وضعیت اعتبار دفترچه بیمه خود مطلع شوند.

Go to TOP