چاپ خبــر

تصمیمات جدیدمجلس برای سن بازنشستگی

عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت:‌ براساس مصوبه امروز مردان بالای 60 و زنان بالای 50 سال با داشتن حق بیمه 10 ساله بازنشسته خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل از فارس، سید سعید زمانیان ، با اشاره به برگزاری جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق بودجه اظهار داشت: بندهای آخر درآمدی بودجه بررسی شد که بیشتر مسائل آن مربوط به بهداشت و درمان بوده و همچنین پیشنهاداتی در این راستا از سوی کمیسیون‌های مختلف ارائه شد.

وی افزود: بندهای درآمدی بودجه تقریبا تمام شده و برخی نیز برای بررسی بیشتر نیاز به برگزاری جلسات تخصصی دارد و در نهایت فردا جمع‌بندی خواهد شد و پس از آن وارد مباحث هزینه‌ای بودجه خواهیم شد.

عضو  کمیسیون تلفیق بودجه با اشاره به تصویب یک ردیف درآمدی و هزینه‌ای برای افراد باسابقه ده سال حق بیمه تصریح کرد: مردان بالای 60 سال و زنان بالای 50 سال در صورت داشتن حق بیمه 10 ساله می‌توانند بازنشسته شوند.

به گفته عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، مقرر شد عوارض ساخت و ساز و تخلفات ساختمانی خارج از حریم شهرها و نیز روستاها تا سقف 40 هزار میلیارد ریال به حساب خزانه و معین استان واریز شود.

وی تأکید کرد: همچنین به دولت اجازه داده می شود علاوه بر گرفتن تعرفه ورودی برای کالاها و محصولاتی که آثار فرهنگی دارند از قبیل لوازم صوتی و تصویری، 4 درصد تعرفه برای این محصولات نیز افزوده شود و منابع حاصل از آن در درآمد عمومی لحاظ شود.

زمانیان یادآور شد: همچنین تعرفه‌هایی مربوط به قوه قضائیه که شامل تعرفه‌های موارد قضایی است، کلیات آن تصویب شده و قرار است جداول قیمت‌های پیشنهادی از سوی کمیسیون قضایی به تلفیق ارائه شود.

Go to TOP