چاپ خبــر

تجلیل از حماسه شکوهمند مردم در روز قدس/ امام جمعه فریدونشهر: چطور بعد از این همه سال هنوز مشکلات مسکن مهر فریدونشهر حل نشده است؟

امام جمعه فریدونشهر با بیان این که در یک تصادف معمولی هم بلافاصله پلیس مقصران حادثه را مشخص می‌کند از عدم رسیدگی به مشکلات و تعیین تکلیف ساکنان مسکن مهر انتقاد کرد. وی از حضور حماسه ساز مردم در راهپیمایی شکوهمند روز قدس تجلیل کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، امام جمعه فریدونشهر در خطبه‌های نماز جمعه روز قدس فریدونشهر با بیان این که روابط مردم قبل از اسلام محدود به روابط خانوادگی و حداکثر روابط عشیره ای و قبیله ای بود که با ظهور اسلام ارتقاء پیدا کرده و تبدیل به روابط عالَم اسلام گردید تا جایی که پیامبر اسلام بین مهاجرین و انصار رابطه برادری ایجاد کرده و انصار در سایه این برادری اموال خود را به مهاجرین دادند.، گفت: پیامبر اسلام سطح این روابط را تا جایی پیش بردند که فرمودند اگر مسلمانی به فکر برادر مسلمانش نباشد از قطار اسلام پیاده شده و امروز مسأله اول دنیای اسلام مسأله فلسطین است و بر هر مسلمان آزاده‌ای واجب است از مردم مظلوم فلسطین دفاع کند.

حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی ضمن تجلیل از حضور حماسه ساز مردم فریدونشهر در راهپیمایی شکوهمند روز قدس، کوتاهی مجامع بین المللی در احقاق حق فلسطینیان را محکوم کرده و اظهار کرد: اگر درگوشه‌ای از عالم سگی به ناحق کشته شود صدای برخی بلند می‌شود اما هزاران کودک بی گناه مظلومانه کشته می‌شوند و دریغ از یک اعتراض از این مجامع به اصطلاح بین المللی.

وی در ادامه به یکی از مشکلات چندین و چندساله اهالی مسکن مهر فریدونشهر اشاره کرده و افزود: اگر یک تصادفی هم در جاده‌ای اتفاق بیافتد پلیس سهم تقصیر راننده، سهم تقصیر وزارت راه و اداره راهداری و همچنین سهم تقصیر خودروساز را تعیین می‌کند، چطور در قضیه مسکن مهر این شهر هنوز سهم تقصیر افراد، جداگانه بررسی نشده و این موضوع ختم نشده است!؟

خطیب جمعه فریدونشهر افزود: اگر اعضای این شرکت تعاونی دیون خود را به موقع پرداخت کرده‌اند و قصور و تأخیر از دیگران بوده معنی ندارد که مجدداً پولی پرداخت نمایند و اگر پرداخت نکرده‌اند و مستندات آن موجود است باید نسبت به پرداخت مابه التفاوت آن اقدام کنند که این مسأله یک امر بدیهی است و همچنین اگر دولت و یا پیمانکار سهمی در این تقصیر دارند باید جبران کنند که قضاوت این امر به عهده بنده نیست و از فرماندار محترم و ریاست محترم دادگستری و دادستان محترم می‌خواهم ظرف چند ماه آینده مشکل را حل کنند.

امام جمعه فریدونشهر در بخش دیگری از سخنان خود خواستار اقدام برای احیای واحدهای صنعتی رها شده این شهرستان همچون کارخانه تولید آب معدنی شد.

حجت الاسلام شامحمدی ضمن تبریک روز شورا به شوراهای محترم شهر، روستا و عشایری این شهرستان، این افراد را خدوم و زحمتکش دانسته و از دیده شدن آثار زحمات ایشان سخن به میان آورد و ضمن اعلام رضایت از ایشان، اظهار کرد: ما به این حد قانع نیستیم و امیدواریم خدمات بیشتری را از شوراها مشاهده کنیم.

وی به مناسبت روز کارگر به خدمات ارائه شده توسط اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی اشاره کرده ولی نسبت به کوتاهی در ارائه وام‌های قرض الحسنه‌ای که می‌شد به دست مردم برسد اما نرسیده انتقاد کرد.

انتهای پیام/

Go to TOP