چاپ خبــر

ضرورت تبیین اهمیت نقش «مادری» برای دختران/ مسبّبین وضع فرهنگی موجود در دولت قبل باید محاکمه شوند

امام جمعه فریدونشهر خواستار محاکمه مسببین وضعیت فرهنگی موجود در بین دانش آموزان به ویژه رئیس جمهوری سابق به خاطر اقداماتی نظیر اجرای مخفیانه و آشکار سند 2030 شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به در پیش داشتن سالروز شهادت حضرت زهرا -سلام الله علیها- اظهار کرد: نقش مادری و همسری و تربیت فرزند در زندگی حضرت زهرا، نقش برجسته‌ای بوده و باید تلاش کنیم تا دختران و زنان جامعه، بر اهمیت این نقش واقف شده و آن را برای خود ازهر شغل دیگری بهتر و باارزشتر بدانند.

امام جمعه فریدونشهر جایگاه زن در اسلام را جایگاه برجسته‌ای دانسته و گفت: این که می‌بینیم با وجود بارگاه مطهر امام رضا علیه السلام علماء گرد مضجع نورانی حضرت فاطمه معصومه -سلام الله علیها- جمع شده‌اند و قم را پایگاه اسلام و تشیع قرار داده‌اند حکایت از اهمیت جایگاه زن در اسلام دارد و این مطلب را به ذهن متبادر می‌کند که جایگاه محوری در جامعه متعلق به زن است اما متأسفانه دشمن با القائات شیطانی سعی دارد اسلام را ضدّ زن معرفی کند.

وی تصریح کرد: خیلی از دختران ما به جای فکر کردن به ازدواج و فرزندآوری و ایفای نقش در قامت مادری و خانه داری به شغل‌های دولتی روی آورده‌اند و این برای آینده کشور خطرآفرین است و ضروری است هر چه زودتر نخبگان برای این چالش راهکاری یافته و این فرهنگ غلط اصلاح شود.

خطیب جمعه فریدونشهر در بخش دیگری از سخنان خود به حرکت ضدّاستکباری و ضدّآمریکایی دانشجویان در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ اشاره کرد که بعدها مبنای نامگذاری ۱۶ آذر به نام روز دانشجو شد و سخن شهید بهشتی را یادآوری کرد که فرمود: دانشجو مؤذن جامعه است، اگر خواب بماند جامعه نیز در خواب می‌ماند.

حجت الاسلام شامحمدی عنوان کرد: دانشجوی امروز باید در تبیین دستاوردهای بی‌شمار انقلاب تلاش کند چرا که اگر دشمن فقط یکی از صدها دستاورد ما را داشت با انواع رنگ و لعاب ها آن را بزرگ نمایی می‌کرد در حالی که ما نتوانسته‌ایم کارهای انجام شده خودمان را به مردم اعلان کنیم حال آن که دانشجوی مسلمان می‌تواند با ادبیات روز آن را برای مردم بیان کند.

امام جمعه فریدونشهر همچنین پیرامون اغتشاشات اخیر کشور با اشاره به اعترافات دستگیرشدگان، از دستگاه قضا خواست بدون مماشات با کسانی که این چنین جان و مال و ناموس مردم را به خطر انداخته و با ایجاد ناامنی کشور را در عرصه‌های مختلف دچار مشکل کردند برخورد کند.

وی همچنین خواستار محاکمه مسببین وضع فرهنگی موجود و در رأس آن‌ها رئیس جمهور سابق شد که هزاران دانش آموز در پرتو خیانت هشت ساله آن‌ها از جمله با اجرای مخفیانه و آشکار سند ننگین ۲۰۳۰ از لحاظ فرهنگی به این روز افتاده‌اند و این چنین در برخی نقاط کشور میاندار اغتشاش و آشوب شدند.

انتهای پیام/

Go to TOP