چاپ خبــر

قیمت حج سال ۹۳ اعلام شد

با برنامه‌ریزی‌ها و صرفه‌جویی‌های انجام شده، توانستیم به گونه‌ای هزینه‌ها را مدیریت کنیم که افزایش قیمت ارز در حدود ۴۰۰ هزار تومان باعث افزایش قیمت حج سال ۹۳ شود.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل از فارس، رئیس سازمان حج و زیارت حداقل قیمت حج سال ۹۳ را حدود ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و حداکثر قیمت را حدود ۱۰ میلیون تومان اعلام کرد. سعید اوحدی گفت: در سال گذشته قیمت ارز ۲۴۵۰ تومان بود که امسال ۲۶۰۰ تومان شده است و افزایش ۲۰۰ تومانی قیمت ارز باعث می‌شود تا قیمت حج سال آینده در حدود ۶۵۰ هزار تومان افزایش داشته باشد.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌ها و صرفه‌جویی‌های انجام شده، توانستیم به گونه‌ای هزینه‌ها را مدیریت کنیم که افزایش قیمت ارز در حدود ۴۰۰ هزار تومان باعث افزایش قیمت حج سال ۹۳ شود. رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تنها افزایش نرخ ارز باعث افزایش قیمت حج شده است، گفت: ما در سال گذشته ۱۷ گروه قیمتی داشتیم که ۶ گروه به دلیل کیفیت پایین هتل‌ها حذف شده‌اند و شامل گروه‌های «ج» و «د» قیمتی بودند.

اوحدی اظهار داشت: بنابراین در حج سال ۹۳، ۱۱ گروه قیمتی را خواهیم داشت و گروه‌ها با کیفیت بالاتر در اختیار حجاج قرار خواهند گرفت. رئیس سازمان حج و زیارت متوسط قیمت حج سال ۹۳ را در حدود ۹ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: با در نظر گرفتن افزایش نرخ ارز سال جاری نسبت به سال گذشته حداقل قیمت حج سال آینده در حدود ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و حداکثر ۱۰ میلیون تومان خواهد بود.

Go to TOP