چاپ خبــر
معاون علمی و پژوهشی سپاه اصفهان:

علم و پژوهش، راه حل مشکلات کشور است

معاون علمی و پژوهشی سپاه صاحب الزمان(عج) با بیان این که با مراجعه به منظومه فکری، عقیدتی و عملی رهبر معظم انقلاب می‌بینیم ایشان به کرّات از هر فرصتی استفاده کرده‌اند، تأکید کرد: تنها راه چالش‌های بزرگ کشور علم و پژوهش است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، مهدی نیلی در مراسم اختتامیه اولین جشنواره علم و فناوری شهرستان فریدونشهر که به همت پژوهش‌سرای دانش‌آموزی مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان با همکاری معاونت علمی ناحیه مقاومت بسیج فریدونشهر برگزار شد، برگزاری جشنواره‌های علمی را برای نشان دادن اهمیت علم و همچنین برای شناسایی نخبگان ضروری دانست.

معاون علمی و پژوهشی سپاه صاحب الزمان -عجّل الله تعالی فرجه الشریف- استان اصفهان گفت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی در شهرستان‌های دوردست به خاطر سطح برخورداری و تنوع کمتر امکانات ارزشمندتر از برگزاری آن در مرکز استان است که به مراتب از سطح و تنوع امکانات بیشتری برخوردار است.

وی اظهار کرد: با مراجعه به منظومه فکری، عقیدتی و عملی رهبر معظم انقلاب می‌بینیم ایشان به کرّات از هر فرصتی استفاده کرده‌اند و در جمع‌های مختلف در خصوص علم و پژوهش و فناوری سخن گفته‌اند و به ویژه در سال‌های اخیر تأکید ایشان بر این مسأله شدت بیشتری گرفته است.

نیلی به این سخن رهبر انقلاب اشاره کرد که فرموده‌اند: «امروز یکی از نیازهای اساسی درجه یک کشور نیاز علمی است، چنانچه ما توانستیم در عرصه علمی پیشرفت‌هایی که تا امروز بحمدلله به دست آمده است را با همین سرعت دنبال کنیم، هم در زمینه مشکلات اقتصادی، هم در زمینه مشکلات سیاسی، هم در زمینه مشکلات اجتماعی و هم در زمینه مسائل بین‌المللی مطمئناً گره‌گشایی‌های بزرگی خواهد شد.» و بر همین اساس تنها راه چالش‌های بزرگ کشور را علم و پژوهش عنوان کرد و گفت: این را شخصی بیان می‌کند که دیدبان انقلاب بوده و بر مسائل و موضوعات مختلف کشور و جهان اشراف دارد.

معاون علمی و پژوهشی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان بیان کرد: برای حل مشکلات کشور به واسطه علم، باید به شناسایی نخبگان و پرورش ایشان و سپس استفاده از ظرفیت آن‌ها برای حل مشکلات کشور پرداخت.

وی با تأکید بر این که ظرفیت‌های علمی فراوانی در گوشه و کنار شهرها و روستاهای ما وجود دارند که باید شناسایی شوند، اظهار کرد: اید‌های خلاق، کارهای بزرگ توسط دستان کوچک، فکر بکر و خلاقیت زیاد در این نقاط دیده شده‌اند و تنها باید به وسیله چنین جشنواره‌هایی این فرصت و میدان فراهم شود تا بروز کنند.

نیلی اظهار کرد: بسیج علمی قرار است ظرفیت‌های علمی را شناسایی کرده و تحت حمایت مادی و معنوی قرار دهد و مسیر رشد ایشان را هموار کند تا در جهت حل مسائل کشور قرار بگیرند.

انتهای خبر/

Go to TOP