چاپ خبــر

افتتاح اولین مرکز مشاوره تخصصی ازدواج فریدونشهر

اولین مرکز مشاوره تخصصی ازدواج در فریدونشهر افتتاح شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، اولین مرکز مشاوره تخصصی ازدواج در فریدونشهر صبح امروز با حضور مسئولان شهرستان افتتاح شد. این مرکز متعلق به بخش خصوصی بوده که با أخذ مجوزهای لازم از اداره ورزش و جوانان، خدمات مشاوره روان‌شناسی پیش از ازدواج و مشاوره روان‌شناسی خانواده را ارائه می‌دهد.

سه مرکز مشاوره خانواده پیش از این در شهرستان فریدونشهر وجود داشتند، اما این مرکز اولین مرکز تخصصی ازدواج است که با راهنمایی دختران و پسرانی که قصد ازدواج دارند، می‌تواند به رقم خوردن ازدواجی پایدار و ایجاد خانواده‌ای موفق به ایشان کمک کند.

این مرکز علاوه بر خدمات مشاوره فردی به جوانان در سن ازدواج، خدمات مشاوره‌ای به زوج‌های جوان با تأکید بر مهارت‌های برقراری ارتباط موثر، روابط بین‌فردی، حلّ تعارض و اختلاف و فرزندپروری و خدمات مشاوره عمومی ارائه می‌دهد.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های پیش از ازدواج برای دختران و پسران در سن ازدواج با هدف انتخاب آگاهانه و ازدواج پایدار از دیگر خدمات این مرکز است که با سرفصل‌های آموزشی شامل ضرورت آموزش پیش از ازدواج، ضرورت‌های دوران آشنایی، فواید و اشتباهات دوران آشنایی، دوران نامزدی، عقد و سال اول زندگی مشترک ارائه می‌شود.

فرماندار فریدونشهر در این مراسم با تأکید بر ضرورت وجود چنین مراکزی برای ارائه خدمات مشاوره‌ای به مردم جهت افزایش ازدواج‌های موفق و پایدار، از ضرورت کمک دستگاه‌های مختلف شهرستان به آن‌ها برای اثرگذاری هر چه بیشتر و مفیدتر به جامعه سخن گفت.

محمدجواد صفا با اشاره به ارزش مشاوره در تحقق ازدواچ موفق، از درست اندرکاران این حوزه خواست خود به سمت جامعه هدف بروند و منتظر آمدن جامعه هدف به سمت ایشان نباشند.

این مرکز با عنوان مرکز مشاوره توانا مدیریت خانم نامداری، کارشناس ارشد روان‌شناسی، در خیابان مدنی، روبروی پژوهشسرای دانش‌آموزی رازی تأسیس شده و از شنبه تا چهارشنبه ساعت 16 تا 20 پذیرای مراجعین می‌باشد.

انتهای خبر/

Go to TOP