چاپ خبــر

سیستم پارک دوبل خودکار هوشمند خودروهای امروزی

با ابداع فناوری پارک دوبل خودکار هوشمند توسط خودرو سازان، رویای رانندگان تنبلی که از انجام این کار وحشت داشتند محقق شد. اکنون شما می توانید با فشار یک دکمه خودروی خود را به صورت دوبل پارک نمایید.

تیم رصد فضای مجازی پونه زار:

شاید انجام دادن یک پارک دوبل بدون نقص برای عده ای هنوز یکی از سخت‌ترین قسمت‌های رانندگی باشد . افزایش تعداد اتومبیل‌ها در شهرهای شلوغ و کمبود فضای پارک برای خودروها، شرکت‌های اتومبیل سازی را برای آسان‌تر کردن عمل پارک دوبل به تلاش واداشت.
در سال 1950 تعدادی از شرکت‌های خودرو سازی آمریکایی تصمیم گرفتند با معرفی نمونه اولیه خودروهایی که یک چرخ پنجم در قسمت انتهای خودرو دارند این امر را تسهیل بخشند که دلایلی نظیر بالا رفتن هزینه تولید، از دست دادن فضای بار در صندوق عقب و عدم استقبال خریداران در آن زمان موجبات شکست این نمونه اولیه را فراهم ساخت.

نسل جدید امکانات تسهیل پارک دوبل که با کمک فناوری دیجیتال و سنسورهایی که به صورت خودکار اقدام به پارک دوبل خودرو می نموند به صورت تجاری برای اولین بار در سال2003  توسط تویوتا بر روی خودروی پریوس(Prius)  هایبریدی عرضه شده در بازار ژاپن به صورت یکی از تجهیزات سفارشی ارائه شد. در2006  تویوتا این امکان را برای خودرو های لکسس نیز در نظر گرفت. سپس فورد در 2009 و BMW نیز در 2010 این امکان را در لیست امکانات خود قرار دادند.
نحوه کار این سیستم پارک خودکار نیز اینگونه می‌باشد که خودروی مجهز به این فناوری در حال عبور از ردیف خودروهای پارک شده در صورتی که فاصله بین دو خودرو برای پارک خودرو شما کافی باشد یک سیگنال صوتی مبنی بر تایید جای پارک به راننده می‌دهد.
سپس راننده خودرو را متوقف کرده و در دنده عقب قرار می‌دهد و پس از این کار عملیات به صورت خودکار انجام می‌شود و در انتها نیز یک سیگنال صوتی دیگر مبنی بر پایان عملیات به راننده منتقل می‌گردد.

Go to TOP