چاپ خبــر

چاله های فضایی خیابان های فریدونشهر ارمغان زمستان یا زیر سازی نامناسب؟

چاله ها و دست اندازهای خیابان های شهر فریدونشهر با آب شدن برف و یخ های روی آن به چشم می خورند. چاله هایی که بعضاٌ به چاله های عظیم فضایی شبیه اند و شهرداری آن ها را ارمغان زمستان برای شهر می داند.

پونه زار: کافیست با یک وسیله نقلیه از هرنوعی گشتی در فریدونشهر بزنید و از خیابان ها عبور کنید مطمئن باشید چند دقیقه بعد اعصابتان از افتادن در چاله ها و دست اندازهای کوچک و بزرگ خورد می شود و ترجیح می دهید یا از شهر خارج شوید و به گشتن ادامه دهید یا کناری بایستید و اجازه بدهید دنیا به دور شما بچرخد!

vate56r mark2

چاله های شهر به مشکلی چالشی برای شهرداری که مردم آن را مقصر این همه بالا و پایین شدن  خودروهایشان، تبدیل شده است. حال با آمدن سال جدید و مرتب شدن و نو شدن ها، کهنه بودن و خراب بودن خیابان ها بیشتر هم به چشم می زند.

vater 678ark2

بخش بزرگی از این چاله ها به علت سرمای زمستان فریدونشهر بوجود می آیند که به دلیل برف روبی ها و یخ زدن های خیابان ها، آسفالت آن تخریب می شود و باید پذیرفت چاره ای برای جلوگیری از این گونه تخریب ها نیست و آب و یخ و ماشین های برف روبی بلای جان آسفالت هستند و جز دوباره کاری و ترمیم چاره ای به نظر برای رفع مشکل چاله ها نیست.اما نگاهی دقیق تر به بعضی از این دست اندازها یا بهتره بگوییم لاستیک اندازها نشان از عدم توجه در رعایت اصول زمانی و مکانی اجرای آسفالت خیابان ها دارد که این موضوع هم دغدغه اکثر شهرها است که به دلایل مختلف بروز می کند که خارج از بحث ما است.

vater mark2

نکته مثبت چند سال اخیر شهرداری فریدونشهر ترمیم مرتب این چاله ها و آسفالت ریزی خیابان هاست و نکته منفی دوباره کاری ها در بخشی از نقاط شهر مثل جوی های هدایت کننده آب و عدم زیرسازی های اصولی است.

vate689r mark2

البته طی چند روز گذشته دیده شد شهرداری فریدونشهر با گرم شدن هوا و زمان مناسب دیدن برای ترمیم آسفالت خیابان ها، دست بالا زده است تا دست اندازها را از بین ببرد.

66mark2 676mark2 vater mark2

  1. مجید گفت:

    سلام.آقا کی گفته که تخریب آسفالت در سرما ناگزیر است!!!!!!! درصد ترکیب مواد برای ساختن آسفالت خیلی مهمه.همنجوری نیست که بیای شن و قیر را ترکیب کنی و بشه آسفالت بعدم بیاری جایی مثله فریدونشهر استفاده کنی . باید درصد ترکیب و شرایط محل مورد استفاده در نظر گرفته بشه.خیلی از جاهای دیگه هستن که خیلی سرد تر از فریدونشهرن ولی آسفالتش سالمه اصلا چرا راه دور بریم همین خیابون مدنی تا قبل از اقدام موثر و مفید شهرداری که چاله ها یا بهتر بگم اون خندقا را ساختند!!! چه مشکلی داشت .چندین سال تو همین شرایط فریدونشهر سالم بود.پس مهم نوع آسفالت و مهندسی ساختشه که عمر آسفالت را مشخص میکنه.ممنون

  2. رضا گفت:

    درصد قیر که بره بالا در نتیجه اب نمی تووته لایه اسفالت بره و در زمستان با یخ زدنش باعث ایجاد ترک در اسفالت شه

  3. حامد گفت:

    با هزار منت و منت کشی اومدن پیاده رو مقابل منزل ما رو مثلا آسفالت کردن خدا شاهده هنگام برف روبی بیشتر از برف آسفالت روبی میشد آخه چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

Go to TOP