چاپ خبــر

استقرار ارتش روسیه در کریمه

استقرار ارتش روسیه در کریمه، تصمیمات غیرقانونی رهبران فعلی اوکراین از زبان پوتین و مخالفت اکثریت آلمانی ها با تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه از جمله تحولات مهم اوکراین به شمار می رود.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل از مهر، مسئول گارد مرزی اوکراین مدعی استقرار 30 هزار نیروی ارتش روسیه در شبه‌ جزیره کریمه شد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با باراک اوباما همتای آمریکایی ضمن هشدار درباره تاثیر اقدامات واشنگتن در کریمه بر روابط مسکو و واشنگتن به تصمیمات غیرقانونی رهبران فعلی اوکراین در مناطق شرقی، جنوب شرقی و منطقه کریمه پرداخت که به اعتقاد وی، با کودتایی خلاف قانون اساسی روی کار آمده اند.

پوتین ضمن رد گزارش ها درباره دخالت مسکو در تصرف شبه جزیره کریمه از آمادگی روسیه برای همکاری با غربیها در بحران اوکراین بر اساس توافقنامه اتحادیه اروپا با ویکتور یانکوویچ رئیس جمهور مخلوع اوکراین در 21 فوریه خبر داد.

رسانه های روسی همچنین درخواست رئیس‌جمهور اوکراین را برای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در کریمه و مخالفت وی با برگزاری همه پرسی در شبه جزیره اوکراین را تیتر کردند.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس نیز برگزاری همه‌ پرسی در شبه جزیره کریمه را اقدامی غیرقانونی خوانده و نزدیکان رئیس جمهوری روسیه را به تحریم روادید و مسدود کردن دارایی ها در صورت همکاری نکردن مسکو با جامعه بین الملل در زمینه اوکراین تهدید کردند.

در همین حال آرسنی یاتسنیوک نخست وزیر اوکراین شبه جزیره کریمه را بخشی از خاک اوکراین دانسته و تاکید کرده است که خاک این کشور هم باقی می ماند.

نخست وزیر اوکراین ضمن اعلام آمادگی برای مذاکره با روسیه بر لزوم گفتگو با نخست وزیر روسیه درباره تحولات کشورش تاکید کرد.

همچنین بر اساس آخرین نظرسنجی شبکه ای‌ آر‌ دی و نشریه دی ولت در آلمان، اکثریت مردم آلمان مخالف تحریم‌های اقتصادی علیه مسکو هستند و تنها  38 درصد حامی تحریم اقتصادی روسیه هستند.

همچنین 72درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی حمایت خود را از اعطای بسته‌ های حمایت مالی به دولت جدید اوکراین با هدف کاهش وابستگی کی یف به مسکو اعلام کردند.

Go to TOP