چاپ خبــر

بهار از فریدونشهر دور شد!

بارش برف از بعد از ظهر دیروز تا هم اکنون در فریدونشهر بهار پشت در آمده را فراری داد.

به گزارش پونه زار بعد از گرم شدن هوا و ذوب شدن یخ ها و برف های داخل شهر،  رنگ و بوی هوا به سمت بهاری شدن می رفت و همه خود را برای بهار آماده می کردند که روز دوشنبه با بارش باران  این حس و هوا بیشتر شد و گرد و خاک به جا مانده در خیابان ها و فضای شهر به یک باره شسته شد و مه آلود شدن هوا نیز تصویر بهار  را در ذهن مردم فریدونشهر تداعی کرد. اما به یک باره شب گذشته بارانی که از بعد از ظهر نم نمک شروع به باریدن کرده بود جای خود را به برف داد و این بارش همه تصورات بهار را پاک کرد و به جای ان زمستان سرد امسال را تداعی کرد و موفق شد در تقابل با بهار پیروز شود و بهار را از فریدونشهر دور کند.

بارش برف همچنان در این لحظه نیز ادامه دارد و ارتفاع برف در شهر فریدونشهر به 30 سانتی متر رسیده است.

نکته جالب توجه تعجب مردمی است که هرسال بهارشان از شهرهای دیگر عقب تر است. فریدونشهر نزدیک ترین شهر ایران به آسمان چه در بهار و چه در زمستان زیباست.

همچنین بارش شدید برف، کولاک و ریزش بهمن در گردنه کلوسه شهرستان فریدونشهر امروز (چهارشنبه 21 اسفند) موجب بسته شدن این گردنه و  قطع راه ارتباطی 9 روستا با مرکز این شهرستان شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی فریدونشهر گفت: از بامداد امروز تاکنون 50 سانتی متر برف در این منطقه برزمین نشسته و به علت احتمال کولاک وریزش بهمن این گردنه مسدود است.

یسلیانی افزود: هم اکنون ارتباط روستاهای پشتکوه دوم، کلوسه ، وستگان ، دورک ، وزوه ، کاهگان علیا وسفلی و کمران با مرکز شهرستان فریدونشهر قطع شده است.

وی گفت: با تلاش دوگروه راهداری این مسیر تا بعد ازظهر امروز بازگشایی می شود.

بارش شدید برف و باران برخی محورهای مواصلاتی استان اصفهان را مه آلود ولغزنده کرده است.

مسئول مرکز مدیریت راههای اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان امروز گفت: بارش شدید برف از دیشب در محورهای غربی این استان آغاز شده و هم اکنون محورهای فریدونشهر ، پشتکوه ، خوانسار – دامنه ، تیران – داران – الیگودرز ، چادگان – تیران وداران – چادگان مه آلود و لغزنده است و برای تردد دراین محورهای نیاز به زنجیر چرخ است.

گفتنی است مدارس فریدونشهر هم امروز تعطیل اعلام شده است.

vater ی

 

  1. سلام آقا محسن لطفا مقدار بارش و ارتفاع برف را هر چند ساعت اعلام كنيد تا ديگر هموطنانمون در ساير شهرستانها و استانها بدونندكه بام ايران چقدر بارش داشته است البته هواشناسيمون كه هميشه خوابه ….

Go to TOP