چاپ خبــر
به بهانه پایان اردیبهشت ماه؛

خداحافظ اردیبهشت بام ایران

شهرستان فریدونشهر در تمام فصول خود زیباست اما اردیبهشت بام ایران زیبایی را بر چهره این نگین زاگرس ایران می کشد که خیلی ها در رویا های خود دنبال نقش زدنش هستند. رفتن اردیبهشت از فریدونشهر دلتنگی می آورد.

سالش مهم نیست  هر سنی باشی دوست داری ماه اردی بهشت باشد، بهترین خاطرات کودکی ات از دویدن های از سر ذوق در دامنه های سبز ماه اردی بهشت است، جوان که باشی باران اردیبهشت را بیشتر ازهمه چیز دوست داری؛ سنت که بالاتر میرود صبح اردیبهشت و دل به طبیعت زدن را با تمام عمرت هم عوض نمی کنی، پیر که شدی جوانی ات را با وزیدن های اردیبهشتی به یاد می آوری و سبز می مانی این را ساکنین مرتفع ترین شهر ایران بیشتر از همه می دانند.

آری اردیبهشت چشمه ای از بهشت زیبای خداست این را نمی خواهد بدانی تو آن را حس می کنی …

اردیبهشت است  چشمهایت را ببند خود را در بالاترین دشت ها و دامنه های کوه های ایران تصور کن، دشت هایی سبز با آسمانی آبی که با چند تکه ابر نقشی زیبا آفریده اند..

5640

و تو نسیم بهاری را حس که نه بلکه با تمام وجودت درک می کنی، بوی عطر گل های تازه روییده با بوی خاک نم داری که زیر پایت است تو را تا مرز احساس زندگی دوباره طبیعت می برد و شاید هم از هوش بروی ولی صبر کن هنوز زود است صدای جوشش و خروش آب می آید از دل زمین؛ گویی غرق زلالی و تازگی اش شده ای سکوت همه جا را پر کرده است، گوش کن این صدای زندگی است…

656

نه بیشتر گوش کن آن دورتر پرنده ها دارند برای تو می خوانند از اینکه از شهر دور تر شده ای و با آن ها همراهی خوشحالند…

IMG_1445

بیدار نشو این یک پروانه بود روی سرت بگذار برود، قدری نفس بکش اینجا هوا پر از طراوت  است اینجا قلب ها با صدای چکه قطره های باران  می تپد اینجا آسمان نزدیک است کافی است دست هایت را قدری بیشتر بالا ببری…

IMG_5117

اینجا بام ایران زمین است اینجا که ایستاده ای تکه ای از بهشت خدا بر روی زمین است اینجا اردیبهشتش آدم جور دیگر می شود… چشمهایت را باز کن اینجا فریدونشهر است.

vater mark2

خداحافظ اردیبهشت.

محسن رحیمی – سردبیر پایگاه خبری پونه زار.

 

به بهانه پایان اردیبهشت ماه تصاویر زیر از گل های زیبای شهرستان فریدونشهر روییده در فصل بهار تقدیم نگاه های شما می شود:

با تشکر از مهدی جدیدی و حامد رحیمی و گروه کوهنوردی شاهان کوه که در کامل کردن عکس ها به ما کمک کردند.

Go to TOP