چاپ خبــر

پیش بینی ورود 60 هزار نفر در ایام عید به فریدونشهر

فریدونشهر آماده حضور مسافران و گردشگران است.

به گزارش پایگاه خبری فریدونشهر-پونه زار؛ فرهادی مسئول اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان فریدونشهر با اشاره به آمادگی آن اداره برای میزبانی و راهنمایی گردشگران و مسافران در ایام عید گفت:از 24 اسفندماه تا پایان تعطیلات عید نوروز به صورت آماده باش در خدمت مسافران و گردشگران برای راهنمایی گردشگران و حفاظت از مکان های گردشگری و تاریخی تفریحی شهرستان خواهیم بود.

8889mark2

وی اظهار کرد: با هماهنگی های صورت گرفته با شهردار و شورای شهر فریدونشهر تمام توان خود را برای رساندن بهترین اطلاع رسانی و خدمات به گردشگران به کار خواهیم برد تا بتوانیم ویژگی ها و جاذبه های شهرستان را به همه معرفی کنیم. وی گفت: از برنامه های طراحی شده می توان به برقراری ایستگاه معرفی شهرستان در قالب یک بازارچه کوچک در ابتدای ورودی شرقی شهرستان اشاره کرد که با مشورت شورای شهر فریدونشهر و همکاری خوب شهردار مقرر شده است که ویژگی های خاص شهرستان مانند حضور 5 قوم در کنار هم و طبیعت زیبا و مکان های تاریخی و تفریحی شهرستان به همراه صنایع دستی مختص به منطقه  و نیز تاکید بر گیاهان دارویی و مواد غذایی مفید برامده از طبیعت بکر شهرستان مانند عسل ناب، به گردشگران و مسافران معرفی شود. وی نصب این ایستگاه را در حاشیه جاده پرتردد فریدن- الیگودرز و نزدیک به ورودی شهرستان به علت عبور مسافران نوروزی زیاد از غرب کشور به سمت جنوب و مرکز مفید دانست و باعث معرفی بیشتر شهرستان فریدونشهر عنوان کرد.

6890mark2

وی در ادامه با اشاره به چاپ بیش از 2000 بروشور راهنمایی گردشگری فریدونشهر، از همه علاقه مندان به معرفی شهر و دیار خود به دیگران خواست تا با این اداره و شهرداری های خود همکاری کنند و داوطلبانه مسئولین امر را یاری دهند.

وی با آماده خواندن سایر نهادها مانند آموزش و پرورش جهت اسکان، نیروهای انتظامی و امدادی، شهرداری ها و نهادهای ایمنی و سلامت گفت: تمام تلاش ما برای بالابردن میزان گردشگران از شهرستان فریدونشهر است که می تواند مهمترین عامل رشد و توسعه شهرستان باشد.

فرهادی در پایان، آمار سال گذشته همه مسافران و گردشگران در تعطیلات نوروزی  شهرستان را  60 هزار نفر اعلام کرد که بیش از 17000 نفر آنان با وسایل نقلیه عمومی وارد شهرستان شده اند . وی در توضیح این آمار گفت: مسافر در عرف بین المللی به کسی گفته می شود که بیش از 24 ساعت در یک شهر بماند و امار 60 هزار نفره با ورود همه افراد محاسبه شده است که می توانند مسافر هم نیوده باشند و جزء شهروندان خود شهرستان باشند.

گفتنی است در تعطیلات نوروز سال جاری 500 نفر در مدارس شهرستان اسکان داده شده اند.

vater mark2

 

 

 

 

 

مشکلات : امداد خودرو

سال گذشته حدود 60 هزار مسافر

500 نفر داخل مدارس

17000 نفر با اتوبوس

24 ساعت بیشتر اقدام کند مسافره

 

 

 

 

Go to TOP