چاپ خبــر

انتقال آب از فریدون شهر، 53 مزرعه را دچار بی‌آبی کرده است

نماینده مردم داران، فریدونشهر، چادگان و بوئین و میاندشت در مجلس شورای اسلامی گفت: که در جریان انتقال آب از فریدون شهر در قالب تونل چشمه لنگان،‌53 مزرعه دچار خشکی شده و آبهای سطحی منطقه به طور کلی از بین رفته است.

به گزارش تیم رصد فضای مجازی پایگاه خبری پونه زار، محمدعلی اسفنانی در تذکر شفاهی خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر نیرو گفت: قرار شد 450 لیتر آب در ثانیه به هر یک از 53 مزرعه داده شود اما علیرغم اینکه سالها از این مسئله گذشته چنین اتفاقی صورت نگرفته است.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: اجرای طرح به جهاد کشاورزی واگذار شد که متاسفانه نه جهاد کشاورزی و وزارت نیرو اقدام درخوری انجام ندادند که باعث شده مردم دچار مشکل شوند.

او ادامه داد: بخشی از آبرسانی هم قرار بود توسط سد انجام شود که این اقدام نیز عملی نشده است.اسفنانی همچنین به وضعیت نامناسب جاده اصفهان- خوزستان انتقاد کرد و گفت: اولین اقدامات اجرایی ساخت این جاده از سال 62 شروع شد که متاسفانه با گذشت 30 سال هنوز انجام نشده است.

او تقاضای تسریع در ساخت راه‌آهن اصفهان‌،‌داران و ازنا را مطرح کرد که سالانه قابلیت جابه‌جایی 10 میلیون بار را دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از تذکر خود درباره آزمون استخدامی استانداری‌ها و به کار گرفته نشدن کسانی که در این آزمون قبول شده‌ بودند به رییس جمهور تذکر داد و از وزیر آموزش و پرورش خواست تا در اختصاص سرانه دانش‌آموزی عدالت رعایت شود و در حق مناطق محروم ظلم نشود.

  1. عنوان پایان نامه کارشناسی ارشد بنده
    ( بررسی اثرات بحران هیدروپلیتیک حوضه آبریز مرکزی بر امنیت داخلی(مطالعه موردی حوضه آبریز زاینده¬رود)
    The study of impacts of Hydropolitic crisis in Central watershed Basin on Internal security of Islamic Republic of Iran)Case study zayanderood watershed)
    است. در این پایان نامه به راهنمایی پرفسور یدالله کریمی پور، و مشاوره ی دکتر حسن کامران و دکتر حسین ربیعی و کمک حاج آقا اسفنانی به دنبال ان هستم تا آسیب های احتمالی این مهم را بر تنش های سیاسی اجتماعی موثر بر امنیت ملی و داخلی مطالعه کنم. نگاه حمایتگر حاج آقا اسفنانی و حضور دکتر کامران به عنوان مشاور در پایان نامه بنده، که یکی نماینده بالادست حوضه آبریز و دیگری نماینده پایین دست حوضه آبریز هستند نتیجه کار را خواندنی خواهد نمود. پونه زار اگر علاقمند باشد خوشحال می شوم مطالعات و نظرات کارشناسی خودم را در حین انجام کار جهت نشر ارسال نمایم.
    از نگاه اندیشمندانه و قاطعانه حاج آقا اسفنانی در این مورد در عرصه سیاسی متشکرم . زنده باد فریدن بزرگ زنده باد فریدونشهر

  2. با سلام وتشکر از جناب اقای اسفنانی. نماینده محترم فریدن بزرگ به منظور دادن تذکر شفاهی به وزیر نیرو وپیگیری موضوع.خشک شدن مزارع واز بین رفتن منابع ابی منطقه فریدونشهر که انعکاس گوشه ای از مشکلات مردم زحمت کش این منطقه میباشد که حدود بیست سال است گریبانگیر مردم این ناحیه گردیده وعلیرغم پیگیر یهای مردمی در طول ریاست جمهوری سه رییس جمهور قبلی{ هر سه رییس جمهور از منطقه هم بازدید بعمل اورده اند} نتیجه یی به همراه نداشته است.

Go to TOP