چاپ خبــر

از راه آهن اصفهان- ازنا تا پادگان نظامی فریدن/پاسخ اسفنانی به 30 سوال مردم فریدن

پایگاه خبری فریدن 30 سوال مردم شهر داران و روستاهای شهرستان فریدن به همران چند سوال درباره بوئین و میاندشت را از اسفنانی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی پرسیده است که به اختصار جواب داده شده و به صورت سوال و جواب در زیر آمده است.
پونه زار قول یک مصاحبه تفصیلی چالشی را از نماینده محترم گرفته است که امیدواریم به زودی انجام شود. سعی می کنین سوال و جواب به صورت امتحانات پایان سال نباشد!

سوال ۱ – شهر ما یک بانک خون ندارد و قبلا داشتیم اما نگهدارش نبودیم. لطفا اگر ممنوعیتی ندارد پیگیری کنید حتما به نماینده محترم هم برسانید تا شاید ایشان جوابگوی سوال ما باشند چرا که نباید بانک خون داشته باشیم؟ متشکرم

پاسخ نماینده محترم: در مورد بانک خون در حال پیگیری هستیم تا ان شاا… مجددا در شهر داران مستقر شود. البته موضوع به قبل از شروع خدمت بنده بر می گردد

۲ – از آقای اسفنانی به خاطر شهرستان شدن بویئن میاندشت کمال تشکر را دارم . می خواهم بپرسم پس کی فرماندار معلوم میشه؟

پاسخ نماینده محترم: در مورد انتصاب فرماندار بوئین میاندشت چون هنوز چارت سازمانی شهرستان از سوی وزارت کشور ابلاغ نشده است صدور ابلاغ فرمانداری مانع قانونی دارد. البته جناب آقای هادی به سمت سرپرست فرمانداری منصوب و در حال انجام خدمت می باشند.

۳ – آقای اسفنانی بصورت واضح برایم توضیح دهید که چرا روستای ما اسکندری بخش نشد ولی نهرخلج بخش شد. ممنون میشم به سوالم جواب دهید.

پاسخ نماینده محترم: در مورد مرکز بخش نشدن روستای اسکندری حقیقت این است که ابتدا همین روستا در نظر گرفته شده بود لکن کارشناسان وزارت کشور مراتب را تصویب نکرده و روستای نهرخلج را به عنوان مرکز بخش تعیین نمودند.

۴- آقای اسفنانی مردم فریدن چند مدتی است که درگیر اسم داران و یا فریدن هستند در صورتی که مشکلات زیادی داریم شما یک کمک کنید و بگوئید داران بگوییم یا فریدن؟

پاسخ نماینده محترم: در مورد شهرستان فریدن در تقسیمات کشوری عنوان شهرستان فریدن و مرکز آ« شهر داران قید شده که به نظر فاقد اشکال است موارد مشابهب در استان داریم مانند شهرستان لنجان به مرکزیت شهر زرین شهر یا شهرستان برخوار به مرکزیت شاهین شهر و البته هر چهار شهرستان مجموعا شهرستان فریدن نامیده می شد که اکنون سه شهرستان فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت از آن منتزع شده است.

۵ – سلام . آقای اسفنانی از موقعی که روستای ما محله شده ما بچاره شده ایم تورا بخدا به مسئولین داران بگید فکری هم به حال محله آشجرد بکنند و خیابون های آشجرد بیداد می کنه از بی آسفالتی و خرابی شما خودتون شجند بار به این محله اومدید

پاسخ نماینده محترم: آسفالت معابر و خیابان های آشجرد مربوط به حیطه مسئولیتی شهرداری داران است انشاا… اقدام نمایند.

۶- سلام بر نماینده خوب شهرمان. من از کسایی هستم که به شما رای دادم و هیچ موقع هم از این که به شما رای دادم پشیمان نمی شوم و از شما انتظار این را دارم که واسه ما جوانها یک فکری کنید که بیکاری فرسوده و بدبخت شدیم . راهکارتون چی واسه اشتغال؟

پاسخ نماینده محترم: مساله بیکاری و اشتغال جوانان از مهمترین مسائلی است که تاکنون بیش از ۴۰۰جلسه در این خصوص داشتیم و بطور جدی پیگیری هستیم البته کارهایی هم صورت گرفته که ان شاا… در موقع مناسب به عرض مردم شریف خواهد رسید.

۷ – آقای نماینده آقای اسفنانی . بوئین میاندشت از نداشتن زمین چمن رنج می بره، چند ماهی دیگه فصل گرما می رسه و ما جوانهای این شهر در حسرت یک زمین چمن هستیم. شما می توانید این کار را بکیند تورا خدا انجام دهید دعاتون می کنیم.

پاسخ نماینده محترم: در مورد زمین چمن بوئین میاندشت حتما پیگیری های لازم را انجام خواهم داد.

۸- با تشکر از زحمات بی دریغ نماینده فریدن بزرگ تا حالا کدام پروژه در فریدن ۴ماهه تمام شده که کلنیک تخصصی را ۴ ماه می خواستن تحویل بدند  چرا کارها کارشناسی نمیشه کلنیک را چطور می خواهید تمام کنید؟

پاسخ نماینده محترم: در مورد کلنیک تخصصی موافقت مربوطه صورت گرفته و کلنگ زنی نیز شده است . متاسفانه کمبود بودجه مانع شد تا در وقت مناسب ساختمان مربوطه ساخته شود و ان شاا… با تامین اعتبار و با کار کارشناسی لازم که توضیح فرموده اید کار به سر انجام می رسد.

۹- با سلام و خدا قوت به آقای اسفنانی نماینده محترم ما. برای خانم های خانه دار و بی بضاعت شغل های کار در خانه و تولیدی تهیه کنید تا زن ها و دختر ها هم کمک خرجی برای خانواده باشند به جای خیلی کارهای دیگه برنامه شما در این مورد چیه؟

پاسخ نماینده محترم: پیشنهاد بسیار ارزمند شما مبنی بر اشتغال خانگی خانم ها مورد توجه بنده نیز می باشد . به لطف خدا پیگیری می شود.

۱۰- با سلام از راه آهن اصفهان- ازنا چه خبر به عمر ما وصال میده؟ راسته قرار هست مسیرش عوض بشه از گلپایگان بره؟

پاسخ نماینده محترم: درمورد راه آهن اصفهان- داران- ازنا اعتبار تحقیقاتی در بودجه صورت گرفته کارکارشناسی به خوبی انجام شده است بنده و نماینده محترم الیگودرز مجدانه پیگیر هستیم بخشی از عملیات اجرایی بنا بر اظهار جناب آقای توکلی از سمت ازنا شروع شده است البته پیگیر اجرای آن توسط بخش خصوصی هم هستیم که چنانچه به نتیجه منتهی شود به عرض خواهد رسید. در ضمن عبور آن  از گلپایگان شایعه است و در طرح مصوب اصفهان- داران- ازنا می باشد.

۱۱- با سلام از نماینده محترم که از مسائل حقوقی آگاه است بپرسید که قسمت اراضی که با توجه به تحدید حدود املاک مجاور دیمزار شمالی داران است و اداره مسکن و شهرسازی آن را به صورت موات ثبت داده و اخیرا سند گرفته و پرونده زیادی در دادگستری تحت رسیدگی است و باعث تضییع حقوق مالکین و ظلم به کشاورزان منطقه شده با توجه به اسناد مشاعی که در دست دارند به مسئله رسیدگی شود . بارها به دفتر نمانیده و رئیس جمهور مکاتبه شده است از شما کمال تشکر را دارم.

پاسخ نماینده محترم: در مورد زمین های دیمزار شمالی داران چون دارای پروند قضائی است لازم است پروند از نزدیک ملاحظه شود که این امکان باری بنده نیست لیکن عرض می نمایم اگر زمین محدوده شهر بوده و توسط اداره مسکن و شهرسازی تملیک شود طبق قانون باید بخشی از آن به مالکین داده شود.

۱۲- با عرض سلام و خسته نباشد . هواشناسی بوئین میاندشت چرا کامل نشده است اصلا گزارش این شهر را نمی فهمیم آیا برای هواشناسی کاری می کنید؟

پاسخ نماینده محترم: برخی ادارت بوئین میاندشت مستقر و برخی در شرف استقرار است که هواشناسی نیز از جمله آن می باشد با سیمای مرکز اصفهان نیز در این زمینه جهت اعلام درجه دمای این شهرستان صحبت شده است.

۱۳- با توجه به اجرای طرح غربالگری دیابت در سطح شهرستان نیاز به مساعدت و کمک فوری نماینده محترم داریم شما چه کمکی می کنید؟

پاسخ نماینده محترم: در مورد طرح غربالگری و تاسیس مرکز دیابت در شهرستان فریدن طی جلسه ای که با وزیر بهداشت انجام خواهم داشت مذاکره خواهد شد

۱۴- سلام به آقای اسفنانی برسانید یه فکری به حال این مردم خشکسال زده بکنید دهها حلقه چاه کشاورزی خشکیده است و هیچ کمکی نشده است آن تعداد چاهها که خشک شده واقعا صاحبشان بدبخت شده اند و کسی هم بفکرشان نیست؟

پاسخ نماینده محترم: در مورد خسارت ناشی از خشکسالی مبلغی از استان تخصیص یافته که با پیگیرری انجام شده سهم حوزه انتخابیه تعیین و قرار به پرداخت گردید .

۱۵- خواهشا به مسئولای باذکاوت بگید یک لطف بزرگی در حق دانشجویان فروتن و بی آلایش پیام نور انجام دهید

پاسخ نماینده محترم: در مورد ساختمان دانشگاه پیام نور شهرستان فریدن خوشبختانه با تلاشی که صورت گرفت ۲/۵ هکتار زمین جهت احداث ساختمان دانشاه در شمال شهر داران تخصیص یافت که بنا به قول مسئولین استانی پس از پایان فصل سرما احداث ساختمان آن شروع خواهد شد.

۱۶- ضمن عرض سلام و ادب خدمت شما نماینده محترم، بیش از ۲۵۰بهورز در خانه های بهداشت هر ۴ شهرستان وجود دارد لطفا از طرح های ارتقای شغلی بهورزان که در مجلس بود و نامه ای به ایشان نوشتیم جهت بررسی برای بهورزان توضیح دهند.ممنون

پاسخ نماینده محترم: در مورد بهورزان مراتب به نظر وزیر بهداشت و درمان رسیده منتظر پاسخگویی هستیم دوستان عزیز می توانند برای پیگیری نامه ها با شماره تلفن ۳۳۵۱۰۵۵۵-۰۲۱ دفتر نمایندگی مجلس در تهران تماس حاصل فرمائیند.

۱۷- شما قول پیشرفت صنعت در کنار کشاورزی دادید پس چی شد؟ مهاجرت روز به روز داره بیشتر میشه؟

پاسخ نماینده محترم: در مورد استقرار صنعت در کنار کشاورزی هنوز هم به همین عقیده هستم تلاش زیادی شده متاسفانه کمبود اعتبارات تسهیلاتی و عدم ثبات قیمت ها در دوسال اخیر مانع موفقیت در این امر شده لیکن پیگیرری کماکان صورت می گیرد.

۱۸- فریدن ما که هیچی نداره یعنی سیاست برای اینکه چیزی نداشته باشه . هر مسئولی که میاد برای منطقه کاری نمیکنه. این منطقه یه ذره آب داشت که اصفهانی ها دارن می برنش انگار فقط اونجا خشکه سالیه و فریدن دریای آبه!!

پاسخ نماینده محترم: انتقال آب از حوزه انتخابیه به استان یک طرح ملی بوده که سالیان قبل صورت گرفته لکن هیچ ثمری برای منطقه نداشته به دنبال آن هستم که حداقل آب شرب داران و روستاهای اطراف و نیز روستاهای چادگان از این طریق تامین گردد که مطالعات آن پیشرفت ۳۰درصدی داشته است.

۱۹- سلام کارهای خودتان برای فریدن انجام داده اید و می خواهید تو این چند سال انجام دهید چی بوده و هست. برای آوردن سرمایه گذار و غیره چه فکری کرده اید؟

پاسخ نماینده محترم: در مورد کارهای انجام شده سعی شده به مرور گزارش به مردم داده شود. چون حوزه انتخابیه بنده چهار شهرستان است به صورت مجزا و حتی الامقدور به اطلاع مردم عزیز رسیده است یکی از مهم ترین کار ها تاسیس و ثبت موسسه رشد و توسعه فریدن بزرگ است که اولین همایش هم اندیشی نخبگان در تهران تشکیل شد و دومین آن همایش در اصفهان برگزار شد . هدف شناسایی نخبگان فریدنی در چهار شهرستان است و تشکیل یک اتاق فکر قوی با استفاده از تحصیل کردگان رشته های مختلف و استفاده از کار آفرینان و سرمایه گذاران بومی خارج از حوزه در جهت برون رفت از وضعیت موجود که امید دارم به زودی این امر محقق گردد

۲۰- با سلام با توجه به این که تعداد زیادی از فارغ التحصیل در رشته حقوق قضایی در منطقه وجود دارد که با توجه به هزینه های سنگین تحصیلی و در مضیقه بودن خانواده مدرک گرفته و بیکار هستند یک کانون مشاوررین قضایی پیش بینی شود که هم با توجه به حق الوکاله زیاد کمک به مردم باشد جهت مشاوره و هم کسب درآمدی برای آنها . با تشکر

پاسخ نماینده محترم: در مورد کانون مشاورین قضایی به دنبال تشکیل موسسه خدمات حقوقی سراسری هستم که بتوان از آ« طریق هر یک نفر ایرانی با پرداخت مبلغ جزئی مانند حق بیمه تحت عنوان حق الوکاله رایگان یا ارزان در زمان مورد نیاز در محاکم قضایی یا ادارات خصوصا در هنگام تنظیم قراردادها و معاملات استفاده نمایئد. البته طرح بسیار وسیع و مهم است و بهتر است از طریق قوه قضاییه تقدیم لایحه شود.

۲۱- با عرض سلام و خسته نباشید به نماینده پیشنهاد بدهید ما یک پادگان نظامی می خواهیم اگر این پیشنهاد اجرا شود از هر لحاظ به نفع شهرستان است

پاسخ نماینده محترم: پیشنهاد پادگان نظامی را از طریق مسئولین و کارشناسان بررسی خواهیم کرد.

۲۲- سلام لطفا از نماینده محترم سوال کنید آیا از چندین حلقه چاه کشاورزی که خشک شده است اطلاع دارید و آیا می دانید که صاحبان آنها چگونه گذران زندگی می کنند اگر می دانید گه تدبیری شده است یا می شود.  هرچاهی حداقل ۱۰خانوار تامین می کرد حالا نیشت؟

پاسخ نماینده محترم: از وضعیت چاههای آب و خشکسالی و کمبود آب کاملا مطلع می باشم و به دنبال رفع مشکلات کشاورزان عزیز هستم تشکیل جلسات متعدد با مسئولین استانی و کشوری شاهد این مدعاست.

۲۳- چرا وضعیت مسکن مهر در فریدن را مشخص نمی کنید . حالا نماینده ما میخواهد چکار کند؟

پاسخ نماینده محترم: در مورد مسکن مهر بارها عرض نموده ام و در نطق خود و نیز تذکرات کتبی و شفاهی بارها و بارها این امر را بیان نموده ام که اشکالات زیادی در این خصوص وجود داشته که حاصل جلسات و پیگیری های انجام شده افزایش میزان وام از ۲۰ به ۲۵میلیون تومان و بازپرداخت آنان از ۱۰به ۱۵ سال است و نیز مالیات آن نیز به ۱/۱۰کاهش یافته بخشی از واحدها تحویل و انشاا… تا در چند ماه دیگر آینده تمامی واحدها تکمیل و تحویل عزیزان گردد

۲۴- سلام آقای اسفنانی شما یک قاضی بسیار خوبی هستید چرا یک تیم مشاوره خوب انتخاب نمی کنید شما میتونید یک نفر مثل خودتان توی منطقه بزارید تا هر هفته با سرکشی به شهرها و روستها پاسخگوی سوالات مردم باشد و این مسیر تهران به اینجا را اینقدر نروید که خطر هم داره . ما راضی نیستیم شما هر هفته این مسیر را برید و بیایید .

پاسخ نماینده محترم: در مورد انتخاب تیم مشاور غرب همانگونه که عرض شد با تکمیل زنجیره های جلسات نخبگان این امر محقق خواهد شد.

۲۵- در مورد طرح هادی روستاهای فریدن و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر ها توضیح دهید؟

پاسخ نماینده محترم: در مورد طرحهای هادی روستایی بنده نظر متفاوت به آنچه تاکنون صورت گرفته دارم که به عرض مسئولین رسیده و امید است با اجرای آن تمام روستاها تکمیل شود.

۲۶- پیگیری وضعیت نابسامان بهداشت و درمان فریدن از جمله کمبود پزشک متخصص، سونوگرافی، درمانگاه تخصصی و امکانات پزشکی و بهداشتی برای بهداشت چه برنامه ای دارید؟

پاسخ نماینده محترم: در مورد بهداشت و درمان بارها مکاتبه شده و پیگیری شده مواردی نیز مرقوم شده که در جلسه ای به زودی با وزیر محترم بهداشت دارم پیگیری خواهم نمود از جمله آنها تشکیل دانشکده پرستارری است.

۲۷- معرفی فرماندار بومی برای شهرستان که دلسوز و آشنا به مشکلات منطقه باشد نظرتان چیست؟

پاسخ نماینده محترم: در مورد مسئولین شهرستان اولویت با افراد بومی و مجرب و توانمند است و این اعتقاد بنده است

۲۸ چشم انداز منطقه فریدن را چگونه ارزیابی می کنید و هدف از خدمت جنابعالی به مردم بی دفاع و محروم فریدن چیست و چه برنامه ای برای حقوق از دست رفته چندین ساله و مردم محروم فریدن دارید؟

پاسخ نماینده محترم: چشم انداز منطقه فریدن به اعتقاد بنده بسیار روشن است حقوق زیادی از این خطه تضییع شده امیدوارم به لطف خداوند و همت مردم عزیزمان بخشی از این حقوق اعاده شود.

۲۹- حضور جناب آقای اسفنانی در کمیسیون قضایی مجلس چه برنامه ای برای حقوق و مزایای رابطان قضایی (نیروی انتظامی) صورت گرفته است؟

پاسخ نماینده محترم: در مورد رابطان قضایی و نیروی انتظامی در کمیسیون حقوقی و قضایی تعیین تکلیف شده است و مراتب در قانون آئین دادرسی کیفری عنوان شده است

۳۰- بخشدار نهرخلج را چرا معرفی نمی کنید ؟ بخشدار معرفی کردن که دیگه کاری نداره؟

پاسخ نماینده محترم: بخشدار زنده رود (نهرخلج) نیز ان شاا…به زودی معرفی می گردد

  1. با سلام و خسته نباشید
    جناب رحیمی این گفتگوی سوال و جواب از آقای اسفنانی را هفته نامه نسل فردا انجام داده است . تشکر

  2. با سلام و عرض خسته نباشید ایا واقعیت دارد که در بالا داشکسن در کنار بزرگ راه قرارا است پادگان ساخته شودداشکسن روستای گرجی نیشین هست که با بوئین میاندشت یکی شده ازتون خواهش میکنم امکانات ان را افزیش دهید مثال ساخت کارخانه های بیشتر در شهرک صنعتی برای ایجاد شغل بیشتر

  3. محمد گفت:

    علت عدم تکمیل جاده ترانزیتی اصفهان، خوزستان حدفاصل دامنه تا الیگودرز با توجه به تعداد زیاد تصادفات. همچنین توضیح علت عدم تخصیص اعتبارات کافی برای اجرای طرح راه آهن اصفهان- داران – ازنا رسانه محترم پیگیری بفرمائید این جاده هم پر تردد و پر حادثه از طرفی اگه این راه اهن راه بیافته طول مسافت اصفهان به لرستان و خوزستان کم میشه هم اصفهان مرکز مبادلاتی کشور خواهد شد با تشکر از شما رسانه محترم

Go to TOP