چاپ خبــر
آخرین اخبار و اقدامات صورت گرفته برای سال نو از جلسه ستاد نوروزی شهرستان؛

از فیلم معراجی ها،اسکان مسافران و تدابیر امدادی تا قیمت میوه و گوشت شب عید

این روزها فرمانداری فریدونشهر میزبان مسئولین بخش های مختلف برای برگزاری جلسات مرتبط به سال نو و فرا رسیدن تعطیلات نوروزی است. تشکیل جلسه مدیریت بحران، جلسه شورای تامین و جلسه ستاد نوروزی از جمله این جلسات بود که با ریاست سرپرست فرماندار فریدونشهر برگزار شدند. مباحث اجتماعی مطرح شده در جلسه ستاد نوروزی را در زیر مرور می کنیم.

به گزارش پونه زار جلسه ستاد نوروزی شهرستان فریدونشهر به ریاست غلامرضا یسلیانی سرپرست این روزها پرکار فرمانداری شهرستان فریدونشهر در محل جلسات فرمانداری با حضور اکثر مسئولین مرتبط و با غیبت چند مسئول اداره و ارگان های مهم از جمله شبکه بهداشت و درمان برگزار شد.

در این جلسه یسلیانی با تبریک سال نو و تسلیت ایام دهه فاطمیه با توجه به سایر جلسات برگزار شده ویژه ایام نوروز از آمادگی شهرستان خبر داد و با اعلام اینکه وی در فرمانداری در روزهای تعطیل حضور خواهد داشت از همه مسئولین خواست تا با جدیت و تلاش بیشتر این روزها را مدیریت کنند تا مردم به مشکل خاصی برخورد نکنند.

ستاد نوروزی فریدونشهر (10)

در ادامه وی از مسئولین خواست تا به شرح فعالیت های صورت گرفته و برنامه های خود بپردازند که در ابتدا مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه ایام فاطمیه دارای بار فرهنگی بالایی است گفت: در این راستا بسته های فرهنگی را جهت توزیع برای مسافران آماده کرده ایم. نورمحمد رحیمی در ادامه از تلاش خود و مسئول پایگاه خبری پونه زار برای اکران نوروزی فیلم روی پرده سینما و پرفروش این روزها یعنی معراجی ها خبر داد و گفت قول اکران را نمی دهیم اما تمام تلاش خود را برای پرکردن اوقات فراغت روزهای ابتدایی سال مردم انجام خواهیم نمود.

ستاد نوروزی فریدونشهر (2)

در ادامه نعمتی شهردار شهر برف انبار از امادگی برای اسکان احتمالی مسافران در شهر برف انبار خبر داد و گفت: در صورت همکاری نیروی انتظامی ایستگاه استقبال از میهمانان در ابتدای شهر فعال خواهد شد.

ستاد نوروزی فریدونشهر (9)

بعد از وی مسئول اداره صنعت، معدن و تجارت از خرید میوه های شب عید توسط میوه فروشان شهرستان خبر داد و با اعلام قیمت سیب درجه 1 با نرخ 3250 تومان و پرتقال با نرخ 1750 تومان، از مردم خواست تا در صورت مشاهده گران فروشی، موارد را با تلفن 124 درمیان بگذارند تا با توجه به فعالیت دو اکیپ گشت و نظارت در شهرستان و سرکشی مداوم به محل های توزیع اقدامات لازم انجام بگیرد. عنایت در ادامه قیمت تصویب شده گوشت بره را کیلویی 24 هزار تومان اعلام کرد و گفت: با متخلفین و گران فروشان و کم فروشان برخورد خواهیم کرد.

ستاد نوروزی فریدونشهر (3)

سپس مسئول اداره آموزش و پرورش شهرستان که مسئولیت اسکان مسافران و گردشگران را نیز برعهده دارد از آمادگی مدارس مشخص شده و تهیه نقشه ها و اقلام فرهنگی و مورد نیاز مسافران خبر داد. توازهی گفت: با توجه به فعال بودن مدارس تا روز چهارشنبه، از روز پنج شنبه راهنمای سفر و بنرهای اسکان در شهر نصب خواهد شد و از حضور 24 ساعته ی  مسئولین مربوطه به صورت متناوب در محل اداره آموزش و پرورش خبرداد.

ستاد نوروزی فریدونشهر (8)

بعد از وی نوبت مسئول ستاد اقامه نماز شهرستان بود تا با آماده خواندن مساجد و پیش نمازهای مشخص شده برای سرویس دهی به نمازگزاران از مسئولین بخواهد تا در اقلام فرهنگی جایی را نیز برای شعار مرتبط به نماز و مهرو سجاده در نظر بگیرند.

شجاعی مسئول اداره گاز شهرستان نیز در ادامه از بازدید از محل های اسکان خبر داد و با اشاره به مشکلات ایمنی برخی مدارس از مسئول مربوطه خواست تا در اسرع وقت موارد برطرف شود تا از بروز احتمالی مشکلات و سوانح جلوگیری شود.

ستاد نوروزی فریدونشهر (5)

در ادامه اصلانی از نظارت بر وضعیت کشتارگاه ها و توزیع و نگه داری گوشت قرمز و سفید  خبر داد و روزهای چهارم و دوازدهم فروردین را به عنوان روزهایی اعلام کرد که کشتارگاه فعال خواهد بود وی از سختی کار و نبود نیروی انسانی کافی جهت نظارت بهتر گله کرد.

ستاد نوروزی فریدونشهر (7)

فرهادی مسئول بعدی بود که به نظر باید به علت مسئولیت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برنماه های فراوانی جهت ارائه داشته باشد که با اعلام خبر شروع توزیع بروشورهای معرفی شهرستان به تعداد 3000 نسخه  از روز 28 اسفندماه، آماده باش یگان حفاظت تا پایان تعطیلات و برپایی احتمالی و نزدیک به صفر ایستگاه گردشگری با هدف معرفی شهرستان در ابتدای ورودی شهرستان صحبت های خود را به پایان برساند.

ستاد نوروزی فریدونشهر (6)

نفر آخر حاضر در جلسه رییس سازمان هلال احمر شهرستان بود که به نظر سازمانش آمادگی بیشتری نسبت به سایر ادارات داشت. موسوی اظهار اشت: همزمان با سراسر کشور طرح نوروزی را تا پایان 17 فروردین خواهیم داشت. وی در ادامه گفت:30 نفر نجات گر و امدادگر به صورت داوطلب به صورت شبانه روزی آماده سرویس دهی به مسافران خواهند بود و  خودورهای امدادی و سایر موارد مورد نیاز نیز بازبینی شده اند و همه در  وضعیت عملیاتی هستند.

وی هدف اصلی جمعیت هلال احمر شهرستان را پوشش حوادث جاده ای با نیروهای متخصص و فنی خواند و گفت برای سرویس دهی به مسافران در آمادگی کامل هستیم.

وی در پایان با اعلام خبر ایجاد ابتکاری ایستگاه سلامت و راهنمای مسافران نوروزی برای خدمت به مسافران و نیز معرفی شهرستان از آمادگی این نهاد برای توزیع بسته های فرهنگی و گردشگری خبر داد.

ستاد نوروزی فریدونشهر (11)

در پایان یسلیانی با تشکر از اقدامات صورت گرفته از مسئولین خواست تا در روزهای باقی مانده تا پایان سال نسبت به رفع مشکلات و انجام امورات لازم اقدام کنند.

ستاد نوروزی فریدونشهر (1)

  1. سلام. بعضی وقتا خیلی قلت املایی دارید و حتی جمله بندی نا مناسب برای مثال
    ((سرپرست این روزها پرکار فرمانداری شهرستان فریدونشهر)) یعنی چه؟؟

    • بهار گفت:

      دوست عزیز. قلت نه غلط!! شما که فقط دو خط نوشتین غلط املایی دارین دیگه از بچه های پونه زار چه انتظاری دارین که این همه خبر رو باید پوشش بدن و این همه متن رو بنویسن.

  2. هادی گفت:

    تازه اون که غلط املایی نیست… چون هیچکدوم از کلمات اشتباه نوشته نشدن.فقط به لحاظ دستور زبانی مشکل داره. که البته نمونش رو در انتخاب نام دوست عزیزمون شاهدیم. “نام و نام خانوادگی2” ای خدا…

Go to TOP