چاپ خبــر

حوادث شهری در روزهای نخست نوروز امسال در اصفهان 30 درصد کاهش یافت

مدیر کل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: تعداد حوادث شهری رخ داده در دو روز نخست تعطیلات نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 30 درصد کاهش یافت.

به گزارش پونه زار؛ منصور شیشه فروش روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: در این مدت 10 مورد حوادث شهری مانند مسمومیت گردشگران، حریق چادر مسافرتی و ترکیدگی لوله آب رخ داده است.

وی ادامه داد: امسال در حوادث شهری تا کنون تلفات جانی نداشتیم در حالیکه در سال گذشته با چنین موردی مواجه شدیم.

وی این آمار را جدا از تصادفات جاده ای دانست و بدون اشاره به آمار حوادث رانندگی اظهار کرد: تعداد تصادف خودروها و تلفات ناشی از آن نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر شده است.

وی با بیان اینکه مردم امسال قوانین و مقررات رانندگی را بهتر رعایت کردند اظهار کرد: استقرار اکیپ های امداد و حضور پر رنگ پلیس نیز از دیگر عوامل کاهش حوادث و تلفات جاده ای در دو روز نخست نوروز امسال بود.

مدیر کل مدیریت بحران اصفهان با اشاره به فعالیت کمیته حوادث و خدمات امدادی در این استان در تعطیلات نوروز امسال گفت: همه دستگاه های امداد رسان و خدماتی، فرمانداری ها و شهرداری ها در این زمینه در آماده باش و فعالیت شبانه روزی هستند.

شیشه فروش افزود: 43 پایگاه هلال احمر مجهز به 43 آمبولانس و خودروی نجات، یک فروند بالگرد امداد و یکهزار امدادگر در استان اصفهان فعال است.

وی تصریح کرد: در چند روز گذشته با سرد شدن هوا حدود 300 خانوار در سمیرم، کاشان و دلیجان اسکان اضطراری یافتند.

وی همچنین به فعالیت عوامل آتش نشانی در 106 شهرداری و یکهزار مدرسه در استان اصفهان اشاره و بیان کرد: مسائل ایمنی در همه این موارد لحاظ شده است.

وی درباره تامین آب شرب در اصفهان گفت: با همکاری مردم و صرفه جویی آنها در مصرف آب و همچنین مدیریت مناسب توزیع آب، مشکل خاصی در چند روز گذشته برای تامین آب به ویژه در کلان شهر اصفهان نداشتیم.

Go to TOP