چاپ خبــر

طرح واکسیناسیون فلج اطفال کودکان مهاجرین خارجی در اصفهان اجرا می شود

مدیر مرکز بهداشت شماره یک اصفهان روز دوشنبه به ایرنا گفت: این طرح بر اساس توصیه سازمان بهداشت جهانی و برای اطمینان از عدم ورود و چرخش ویروس وحشی فلج اطفال به کشور اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری فریدونشهر – پونه زار به نقل از ایرنا ؛ «حمید ترک زاده» با اشاره به اینکه اجرای این طرح از سال 82 در اصفهان آغاز شده است، افزود: ایران دستاوردهای بسیار خوبی در زمینه ریشه کنی فلج اطفال دارد و با اجرای این گونه برنامه ها به ویژه در مناطق دور از دسترس اجازه نمی دهد که این دستاوردها از بین برود.

به گفته وی اگر حتی یک مورد از انتشار ویروس فلج اطفال در کشور شناسایی شود طرح واکسیناسیون باید برای همه مردم ایران اجرا شود.

وی با بیان اینکه این طرح به صورت فعال و خانه به خانه اجرا می شود، اظهار کرد: سال گذشته در دو مرحله حدود 12 هزار کودک از مهاجرین خارجی در اصفهان واکسیناسیون فلج اطفال شدند.

مدیر مرکز بهداشت شماره یک اصفهان گفت: امسال طرح واکسیناسیون کودکان مهاجرین خارجی در دو مرحله در ماههای اردیبهشت و خرداد با عنوان طرح «لکه گیری» (Mopping-up) اجرا خواهد شد.

ترک زاده افزود: این طرح در مناطق حاشیه شرقی و شمالی شهر اصفهان و در محل های زندگی و کانون های شناسایی شده مهاجرین خارجی که بیشتر آنها را افغانها تشکیل می دهند اجرا خواهد شد.

وی با تاکید بر موفقیت آمیز بودن اجرای این طرح در اصفهان در سالهای گذشته تصریح کرد: با تدابیر اندیشیده شده در دولت یازدهم اکنون کمبودی نیز در زمینه واکسن فلج اطفال وجود ندارد.

Go to TOP