چاپ خبــر

اسفنانی : دیدگاه ما نسبت به دولت دیدگاه هدیه ای است .

استنباط ما از عملکرد فعلی دولت این است که دولت یازدهم به دنبال برطرف شدن نقاط ضعف موجود است؛ بنابراین نباید با دید انتقادی صرف یا دیدی تمجیدی و خارج از قاعده با دولت برخورد کرد، چراکه هر دوی اینها آفت کار هستند.

asf

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری فریدونشهر به نقل از فریدننا، محمد علی اسفنای با اشاره به این تاکید مقام معظم رهبری که ایرادها نباید مانع از کمک به دولت شود، اظهار کرد: نمی‌توان گفت که دولتی به طور مطلق فاقد هر نوع ایراد یا برعکس، سر تا پا ایراد است و هر دولتی نقاط ضعف و قوت خود را دارد.

 

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در ابتدای کار دولت یازدهم و حتی قبل از انتخابات فرمودند که دولت ‌آینده باید از نقاط ضعف دولت‌های گذشته پرهیز کند و نقاط قوت خود را افزایش دهد تا دولتی قوی در کشور ایجاد شود.

 

نماینده مردم فریدن و فریدون‌شهر در مجلس خاطرنشان کرد: نقاط ضعف زمانی بروز پیدا می‌کند که دولت عملا وارد عرصه کاری شده باشد؛ بنابراین انتظار می‌رود اگر نقطه ضعفی هم در دولت وجود دارد، ما مسئولان تمام تمرکز خود را به این نقاط ضعف متمرکز نکنیم و کمک کنیم این نقاط ضعف برطرف شود.

 

اسفنانی با بیان اینکه “دیدگاه مذهبی و شرعی ما نسبت به نقاط ضعف و بیان انتقادات، دیدگاهی هدیه‌ای است”، تصریح کرد: این موضوع به این معناست که ما باید عیب‌هایمان را به یکدیگر هدیه کنیم، بنابراین کمک به دولت فقط با تعریف و تمجید یا با انتقادات تند عملی نمی‌شود.

 

وی افزود: استنباط ما از عملکرد فعلی دولت این است که دولت یازدهم به دنبال برطرف شدن نقاط ضعف موجود است؛ بنابراین نباید با دید انتقادی صرف یا دیدی تمجیدی و خارج از قاعده با دولت برخورد کرد، چراکه هر دوی اینها آفت کار هستند.

 

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به روی کار آمدن دولت تازه نفس با مجموعه‌ای از افراد صاحب توانایی و مصمم که در بیان مقام معظم رهبری اشاره شده بود، گفت: آقای روحانی فردی شناخته شده است و روابط دیرینه و قوی ایشان با رهبری از پیش از ریاست جمهوری، حکایت از این دارد که رهبری شناخت کافی از ایشان دارند و از همه ابعاد شخصیتی‌ ایشان باخبرند.

 

این نماینده مجلس در ادامه اظهار کرد: اگر انتخابی که رییس‌جمهور در معرفی وزرا و معاونان خود داشتند مطلوب رهبری نبود، ممکن بود همانند موردی در دولت قبل عکس‌العمل ایشان را در پی داشته باشد، اما این اتفاق نیفتاد.

 

اسفنانی همچنین خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری همیشه به دنبال حمایت از دولت‌ها بوده‌اند و تا زمانی که دولت‌ها در مسیر درست و در راستای اهداف نظام حرکت کنند، قطعاً مورد حمایت رهبری و همه مسئولان و مردم خواهند بود.

 

وی با اشاره به حمایت قاطع رهبری از دولت‌ها بویژه در برهه‌هایی خاصی، گفت: گاهی حمایت مقام معظم رهبری آنقدر شاخص و مورد توجه است که برخی افراد تعجب می‌کنند اما باید بدانیم ابعادی که ایشان می‌بینند، گاهی با آنچه از بدنه دولت و متن مردم دیده می‌شود، متفاوت است.

 

نماینده مردم فریدن و فریدون‌شهر در مجلس در پایان یادآور شد: اعلام اسامی وزرای کابینه یازدهم در روز تحریف رییس‌جمهور به این معناست که شخص رییس‌جمهور و مجموعه دولت بنای کار کردن دارند و خوشبختانه در این یک ماه نیز کمتر حاشیه‌ای از بدنه دولت دیده شده و سیاسی‌کاری یا حاشیه‌سازی از سوی اعضای دولت وجود نداشته است.

Go to TOP