چاپ خبــر
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

نابسامانی تیم اقتصادی دولت و تکیه بر برجام موجب از دست رفتن فرصت اقتصاد مقاومتی در کشور شد

کریمی قدوسی گفت: ارکان تیم اقتصادی دولت در این چهار سال وحدت نظر نداشتند و دولت با نگاهی که نسبت به مذاکره و برجام داشت فرصت های اقتصادی بر پایه اقتصاد مقاومتی را از دست داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، جواد کریمی قدوسی، نماینده مجلس، در پاسخ به سوال خبرنگار پونه زار در رابطه با عملکرد اقتصادی دولت، تیم اقتصادی دولت کنونی را یکی از نابسامان ترین تیم های اقتصادی در بین دولت هایی که بعد از انقلاب روی کار آمدند، خواند.

وی گفت: ارکان تیم اقتصادی از جمله مشاور اقتصادی رئیس جمهور، وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت در این چهار سال وحدت نظر نداشتند و شخص آقای روحانی هم چون در علم اقتصاد و مسائل مربوط به حوزه اجرا سابقه ای نداشت، نتوانست یک تیم اقتصادی موفق را اداره کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: دولت با نگاهی که نسبت به مذاکره و برجام داشت فرصت های اقتصادی بر پایه اقتصاد مقاومتی را از دست داد و نتوانست منابع را تحصیل کرده و خزانه و بودجه را ماه به ماه تامین کند لذا همیشه با کسر بودجه مواجه بود.

این نماینده مجلس با بیان این که در سه سال عمر دولت ردیف عمرانی اکثرا تعطیل بود و رقم بسیار اندکی به تملک دارایی ها که همان اعتبارات عمرانی بود تعلق گرفت دلیل آن را متوجه شخص رئیس جمهور دانست و عنوان کرد: آقای روحانی حقیقتا یک دیپلمات و سخنران و فاقد کار اجرایی بود لذا نمی توانست دولتی به این سنگینی را تحویل بگیرد.

کریمی قدوسی تصریح کرد: راهبرد دولت روحانی، همان رفتار دیپلماتیک بود و قصد داشت با مذاکره و آوردن غربی ها و سرمایه آن ها مشکلات را حل کند لذا مشکلات مردم در حوزه اقتصاد بیشتر شد، وضع معیشت بدتر شد و کارگاه های بیشتری تعطیل شدند و نه تنها از رکود خارج نشدیم  بلکه عمیق تر هم شد و بخش های دیگری را هم دربرگرفت و قطعا دولت در این ماه های باقیمانده هم کاری فراتر از آن چه انجام شده نمی تواند انجام دهد.

انتهای پیام/

  1. من ک شنیده بودم کریمی قدوسی فرد بلند نظری است
    گفتن این حرف ها از یک نماینده بعید است و تعجب انگیز
    شما اگه تحقیق کمی داشته باشی معنای اقتصاد مقاومتی را درک خواهید کرد
    برداشتن تحریم ها و ایجاد رابطه با دیگر کشور ها هیچ جای دنیا عامل نابودی اقتصاد مقاومتی نیست
    مردم زیر فشارن و تنها راه برداشتن این فشار ها برجام است
    افردادی در ایران داریم مستاجر اند دو تا دانشجو دارن نون خوانواده را تامین می کنن غرق در وام ها با سود بالا و بی رحمانه اند و حقوقشان 500 هزار است این است فشار اقای قدوسی
    کجای دین و فانون و کجای دنیا گفته اند ک با دیگر کشور ها ارتباط نداشته باشیم
    ایران باید از این تحریم ها خارج شود تا مردم اسوده و به فکر اقتصاد مقاومتی باشند
    رهبر عزیز کشور به راستی مخالف برجام نیست وگرنه کسی حق ندارد خلاف امر رهبری عمل کند و جلو تر از او برود زیرا هم از نظر دینی و هم قانونی این کار مجاز نیست
    بیایید جلو تر از رهبری ک به دنیا ثابت کرده کسی فکور تر از او نیست قدم نگزاریم

  2. با سلام
    اقای بسامان لطف کنید شما بگیدراهکار چیه حالا بیدار شدی 8 سال قبل یادت رفت کجا بودی پس اقای بسامان

  3. تیم اقتصادی دولت شما که چقدر توانمند بود. ماشاالله دلار را یک شبه از 900تومان به 3000 تومان رساند . پراید شش ملیونی به 20 ملیون رسید . مسکن ده برابر شد .تورم 45 درصدی و…. اقای روحانی چقدر اشتباه کرد که از اون نخبگان اقتصادی استفاده نکرد .

  4. از سایت پونه زار استدعا میکنیم که این جوابهای مردم شهرستان را به ایشان برسانید و بگوئید که در همان چهار اطراف خود ت بچرخ چون این حرفها اینجا خریدار ندارد.

  5. این آقا متأسفانه شهرستانی را برای بیانات سراسر تخریب و نادرست خود انتخاب کرده که خوشبختانه مردم آن منطقه از شعور سیاسی بسیار بالایی برخوردارند و برای چنین حرفهایی چندان ارزش قائل نمی شوند.

Go to TOP