چاپ خبــر

معرفی 4 صبحانه سالم و مقوی

معرفی 4 صبحانه مقوی و سالم, با این چهار شیوه پخت آسان برای درست کردن صبحانه پرانرژی و پر از پروتئین که فقطدر سه گام تهیه می شوند می توانید صبحانه ایده ال را درست کنید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار به نقل از دکتر سلام، با این چهار شیوه پخت آسان برای درست کردن صبحانه پرانرژی و پر از پروتئین که فقطدر سه گام تهیه می شوند می توانید صبحانه ایده ال را درست کنید.

به خوبی این مسئله را می دانیم اینکه وقتی از خواب بیدار می شوید حال و حوصله بسیار کمی برای پختن و آماده کردن صبحانه ای کامل دارید تمام شب را بدون غذا سپری کرده اید و حالا بدن شما گرسنه است

در چنین شرایطی هیچ چیز بهتر از پروتئین نیست

اما به جای اینکه درب کابینت را باز کنید و اولین خوراکی که به چشم تان می خورد را بر دارید (شاید مقدار بیسکویت یا سریالی مملو از شکر) چرا بدن خود را با صبحانه ای مغذی و غنی از پروتئین که البته اسان هم باشد سوخت رسانی نکنید.

در ادامه دستور پخت چهار صبحانه مختلف را خواید دید برای اینکه بدن خود را برای ادامه روز در مسیر صحیحی قرار دهید.

* پن کیک پروتئین و جو دو سر

ارزش غذایی :

انرژی : ۲۷۹ کالری

پروتئین : ۳۴ گرم

کربوهیدرات : ۳۰ گرم

چربی : ۲ گر

قدم اول : دو عدد سفیده تخم مرغ یک چهارم فنجان شیر بدون چربی شیرین کننده مصنوعی یک یمانه پروتئین وی کمی نمک و نصف فنجان جو پرک را داخل یک کاسه بریزید به خوبی با هم مخلوط کنید و هم بزنید.

قدم دوم : تابه تفلونی را با اسپری روغن چرب کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید مخلوط آماده شده را داخل تابه بریزید و اجازه دهید تا پخته شود تا وقتی حباب هایی در بالای پن کیک شکل بگیرد.

قدم سوم : با استفاده از یک کف گیر پن کیک را پشت و رو کنید و اجازه دهید تا برای حدود ۲ دقیقه سمت دیگر آن پخته شود تا اینکه به رنگ طلایی درآید.

* معجون پروتئین

ارزش غذایی :

انرژی : ۲۵۳ کالری

پروتئین : ۲۶ گرم

کربوهیدرات : ۳۵ گرم

چربی : ۱ گرم

قدم اول : یک و نیم فنجان جو پرک را بپزید می توانید این کار را بوسیله مایکرو فرهم انجام دهید تا سریع تر کارتان پیش رود.

قدم دوم : یک ونیم پیمانه پودر پروتئین با طعم وانیل یا توت فرنگی به جو اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شود.

قدم سوم : یک چهارم فنجان توت فرنگی خرد شده و یک چهارم فنجام تمشک (یا هر میوه ای که دوست دارید ) را به جو پخته شده اضافه کرده و میل کنید.

* پای پنیر کاتیج

ارزش غذایی برای یک وعده : (دستور پخت پیش رو دو وعده پای پنیر در اختیارتان می گذارد).

ارزش غذایی :

انرژی : ۳۲۶ کالری

پروتئین : ۳۳ گرم

کربوهیدرات : ۳۵ گرم

چربی : ۶ گرم

قدم اول : نیم کیلوگرم پنیر کاتیج بدون چربی را داخل یک کاسه متوسط بریزید.

قدم دوم : نیم فنجان شیر بدون چربی سه عدد تخم مرغ بزرگ (زرده و سفید) کمی نمک نصف فنجان بیسکویت خرد شده از انواع رژیمی و ۲ پاکت شیرین کننده مصنوعی (هر پاکت حاوی یک گرم شیرین کننده است ) به پنیر بیافزایید و به خوبی با هم مخلوط کنید.

قدم سوم : تابه را با اسپری روغن زیتون چرب کنید مخلوط آماده شده را کف تابه بریزید درب تابه را گذاشته و اجازه دهید برای ۳۰ تا ۳۵ دقیقه پخته شود.

* املت سیب زمینی و کالباس بوقلمون

ارزش غذایی :

انرژی : ۳۱۸ کالری

پروتئین : ۴۴ گرم

کربوهیدرات : ۲۲ گرم

چربی : ۶ گرم

قدم اول : یک عدد سیب زمینی ۱۵۰ گرمی را خرد کنید و به همراه دو فنجان آب در یک ظرف مناسب برای ۱۰ تا ۱۵دقیقه بپزید.

قدم دوم : تابه ای را با اسپری روغن زیتون چرب کرده و روی حرارت متوسط قرار دیهد سیب زمینی ها دو ورقه کالباس بوقلمون و نصف فنجان فلفل قرمز را به اندازه های مناسب خرد کرده داخل تابه ریخته و برای دو دقیقه تفت دهید.

قدم سوم : یک فنجان سفیده تخم مرغ را روی مواد داخل تابه بریزید شعله را کم کنید و درب تابه را گذاشته و اجازه دهید برای ۵ تا ۶ دقیقه بپزد.

Go to TOP