چاپ خبــر
معاون علوم پزشکی اصفهان:

پزشکان متخصص را در روزهای تعطیل نمی توان مجبور به حضور در بیمارستانها کرد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان گفت: نمی توان پزشکان متخصص را مجبور به حضور در بیمارستانها در روزهای تعطیل به ویژه ایام نوروز کرد.

به گزارش پونه زار به نقل از ایرنا، «حیدرعلی داوری» روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالاتی درباره نبودن پزشکان متخصص در بیمارستانهای استان در تعطیلات نوروز امسال افزود: ارائه خدمات در روزهای تعطیل با روزهای غیر تعطیل فرق می کند و لازم نیست 20 متخصص در شب تعطیلی در بیمارستانها از جمله الزهرا (س) حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: پزشکان نیز مانند سایر اقشار جامعه از جمله آموزش و پرورشی ها نیاز به تعطیلی دارند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا با اشاره به کمبود منابع برای پرداخت به پزشکان متخصص برای کشیک تعطیلات گفت: برخی پزشکان حاضرند که 20 میلیون ریال بدهند تا ما آنها را برای روزهای تعطیل نگه نداریم در حالیکه حق الزحمه آنها چهار میلیون ریال است.

داوری همچنین با اشاره به نصب دوربین مداربسته در چهار بیمارستان اصفهان از جمله الزهرا(س)، امین و نور و علی اصغر(ع) افزود: با این کار رسیدگی به شکایات مردمی راحت تر می شود.

قائم مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی نیز در این زمینه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کمبود منابع و نیروی انسانی در استان مانع حضور پزشکان متخصص در روزهای تعطیل در بیمارستانها می شود.

«حمیدرضا طلوعی» افزود: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان معوقات سنگینی به کارکنان خود دارد و ما شرمنده 24 هزار پرسنل دانشگاه هستیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره کمبود نیروی انسانی در استان اصفهان گفت: ما در برخی مناطق امکان استخدام داریم اما نیروی متقاضی وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به شاخص ها از نظر منابع انسانی عقب هستیم، تصریح کرد: همچنان با کمبود پرستار مواجهیم.

طلوعی با اشاره به تعریف نیروی مقیم اظهار کرد: برای چند رشته از جمله جراحی عمومی، کودکان، زنان، داخلی، بیهوشی و اورژانس نیاز به حضور پزشک مقیم در بیمارستان داریم.

وی با اشاره به اینکه پزشک «آن کال» باید پس از 30 دقیقه از تماس، خود را به بیمارستان برساند، افزود: این استاندارد در بسیاری از موارد رعایت نمی شود.

Go to TOP