چاپ خبــر

ارتباطات خواهر خواندگی را نباید در چهارچوب خشک سیاسی برد/ استفاده بیشتر از ظرفیت های خواهرخواندگی اصفهان و فرایبورگ

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه ارتباطات خواهر خواندگی به مسائل سیاسی ربطی ندارد، اظهار داشت: ارتباطات خواهر خواندگی را نباید در چهارچوب خشک سیاسی برد و ارتباط مردم با مردم را از دست داد.

به گزارش پونه زار به نقل از ایمنا، دکترسید مرتضی سقائیان نژاد در دیدار با هیات کانون وکلای فرایبورگ گفت: شهر فرایبورگ یکی از بهترین شهرهای خواهرخوانده اصفهان محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه اصفهان شهری با فرهنگ های متفاوت است که سالیان دراز در کنار هم به صورت مسالمت آمیز زندگی می کنند، افزود: مسلمانان، یهودیان، مسیحیان، زرتشتیان قرن هاست که در اصفهان زندگی مسالمت آمیزی دارند و برای یکدیگر احترام بسیاری قائل هستند.
شهردار اصفهان به خواهرخواندگی دو شهر اصفهان و فرایبورگ اشاره و تصریح کرد: لازم است دو شهر اصفهان و فرایبورگ از ظرفیت های خواهرخواندگی یکدیگر بیشتر استفاده نمایند.
دکترسقائیان نژاد با بیان اینکه در بخش های فرهنگی ، هنری و علمی ارتباطات خوبی مابین دانشگاههای

مسلمانان، یهودیان، مسیحیان، زرتشتیان قرن هاست که در اصفهان زندگی مسالمت آمیزی دارند و برای یکدیگر احترام بسیاری قائل هستند

اصفهان و فرایبورگ برقرار شده است، خاطرنشان کرد: در مباحث انرژی خورشیدی و آتش نشانی نیز ارتباطات خوبی مابین اصفهان و فرایبورگ ایجاد شده است و اکنون نیز ادامه دارد.
وی اظهار داشت: البته ارتباطات بین دو شهر در خصوص مباحث اقتصادی و اتاق بازرگانی می تواند گسترده تر شود.
شهردار اصفهان ادامه داد: بحث هایی که در کشورهای غربی در خصوص ایران مطرح شده مقداری ارتباطات خواهر خواندگی دو شهر را تحت الشعاع قرار داده به طوري که ارتباطات خواهر خواندگی به مسائل سیاسی ربطی ندارد و نباید هم داشته باشد.
دکترسقائیان نژاد با تاکید بر اینکه ارتباطات خواهر خواندگی به مباحث فرهنگی و ارتباط مردم دو شهر مربوط می شود، گفت: بحث های سیاسی به دولت ها مربوط است بنابراین نباید ارتباطات خواهر خواندگی را در چهارچوب خشک سیاسی برد و ارتباط مردم با مردم را از دست داد.
وی با اشاره به اینکه ایران و آلمان از نظر نژادی نیز پایه مشترکی دارند، افزود: حضور امروز شما در اصفهان نشان می دهد که می خواهید فارغ از مسائل سیاسی ارتباطات بین دو شهر را افزایش دهید.
شهردار اصفهان اظهار امیدواری کرد که این جلسات و گفتگوها زمینه ساز ارتباطات بیشتر و بهتر بین دو شهر در آینده باشد.
دکترسقائیان نژاد به آثار تاریخی اصفهان اشاره و تصریح کرد: تمامی آثار تاریخی اصفهان باطنی دارد که باید چند

هزار دانشجو در اصفهان مشغول به تحصیل هستند که می توانیم با استفاده از ظرفیت ها خواهرخواندگی بین دو شهر، ارتباطات دانشگاهی را تقویت کنیم

صباحی را در این شهر زندگی کرد تا متوجه میراث معنوی اصفهان شد.
وی با بیان اینکه چهاردمین اجلاس میراث معنوی در اکتبر ۲۰۱۴ در اصفهان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در این اجلاس ۵۵ کشور از سراسر دنیا شرکت خواهند کرد و همبستگی خود را اعلام می نمایند که شهردار فرایبورگ نیز یکی از میهمانان این اجلاس است.
شهردار اصفهان اظهار داشت: ۲۵۰ هزار دانشجو در اصفهان مشغول به تحصیل هستند که می توانیم با استفاده از ظرفیت ها خواهرخواندگی بین دو شهر، ارتباطات دانشگاهی را تقویت کنیم.
دکترسقائیان نژاد با اشاره به اینکه ارتباطات سخت افزاری خواهرخوانده ها را باید به سمت ارتباطات نرم افزاری بیریم، ادامه داد: رشته های مختلف دیگری بین دو شهر وجود دارد که می توان در آن ارتباطات گسترده ای ایجاد نمود.
وی تاکید کرد: فاصله آلمان و ایران نزدیک است بنابراین امیدواریم بتوانیم ارتباطات بین دو خواهرخوانده اصفهان و فرایبورگ را در چهارچوب تعریف شده روز به روز زیاد کنیم.

از زیبایی های اصفهان متعجب شدم
رئیس هیئت مدیره کانون وکلای فرایبورگ در این دیدار با اشاره به اینکه اولین باری است که به اصفهان سفر کرده ام، گفت: از زیبایی های اصفهان بسیار متعجب شدم تصور نمی کردم که با چنین زیبایی هایی روبرو شوم.
دکتر حیدر افزود: اکنون که به این سفرآمدم در مورد تاریخ و هنر اصفهان مطالب زیادی آموختم و متوجه شدم که نقاط مشترک زیادی

از زیبایی های اصفهان بسیار متعجب شدم تصور نمی کردم که با چنین زیبایی هایی روبرو شوم

بین اصفهان و فرایبورگ وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه کانون وکلای فرایبورگ به منظور تقویت روابط دوستی به اصفهان سفر کرده است، تصریح کرد: در این سفر، میهمان نوازی مردم اصفهان را با خود به سوغات می برم.
رئیس هیئت مدیره کانون وکلای فرایبورگ خاطرنشان کرد: در این سفر به ایده های جدیدی رسیدیم که ارتباطات و دوستی ها را تقویت کنیم.
دکتر حیدر اظهار داشت: می توانیم جوانان فرایبورگ را به منظور تبادل تجارب به اصفهان بفرستیم و بالعکس جوانان اصفهان نیز به فرایبورگ سفر کنند.

تقویت ارتباطات دو شهر اصفهان و فرایبورگ

رئيس كانون وكلاي دادگستري منطقه اصفهان با اشاره به اینکه در کانون وکلای دادگستری ایران و آلمان ریشه و پایه نقاط مشترک دارد، گفت: تبادل وکیل و کارآموز بین دو شهر اصفهان و فرایبورگ مورد توافق قرار گرفته است.
سيدمصطفي انوري‌زاده افزود: از شهرداری اصفهان می خواهیم از تقویت ارتباطات کانون وکلای اصفهان و فرایبورگ حمایت کنند.
وی با بیان اینکه اصفهان زیبایی های مختلفی دارد که نمی توان آن را در ۲ یا ۳ روز نمی توان دید، تصریح کرد: امیدواریم ارتباطات بین دو شهر افزایش یابد تا گردشگران بتوانند زیبایی های معنوی اصفهان را درک نمایند.

Go to TOP