چاپ خبــر
با آغاز ثبت نام یارانه نقدی صورت گرفته است؛

گلایه مردم، افزایش خطای سایت رفاهی و کندی روند ثبت نام+عکس

در حالی که به گفته مسئولان سازمان هدفمندی یارانه‌ها اختلالات سایت رفاهی رفع شده است اما اکنون در نخستین روز ثبت نام برای دریافت یارانه نقدی بسیاری از متقاضیان با خطاهای بسیاری در سایت مواجه شده اند.

به گزارش تیم رصد فضای مجازی پایگاه خبری پونه زار، از بامداد امروز چهارشنبه ۲۰ فروردین ۹۳ ثبت اطلاعات خانوارهای متقاضی دریافت یارانه نقدی در دومین مرحله اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها آغاز شد.
با این حال در نخستین ساعات ثبت نام، متقاضیانی که وارد www.refahi.ir شدند از سرعت پایین این سایت گلایه مند هستند و ورود اطلاعات آنها به کندی صورت می گیرد.
البته دو روز گذشته رئیس مرکز داده‌ورزی سازمان هدفمندی یارانه‌ها با تاکید بر اینکه از آغاز اجرای طرح و در زمان ثبت نام متقاضیان یارانه نقدی، اختلال در سایت رفاهی وجود نخواهد داشت چرا که تمهیدات لازم در این خصوص برای زیرساخت ها و فضای اینترنتی از سوی وزرات ارتباطات اندیشیده شده و در این زمینه مشکل خاصی از نظر افزایش حجم مراجعه کنندگان به سایت رفاهی وجود نخواهد داشت، با این حال اکنون بسیاری از متقاضیان برای ثبت نام با مشکل مواجه هستند و مراجعان به سایت رفاهی با این پیام مواجه می شوند که “سامانه در حال به روز رسانی است و بعدا مراجعه نمایید”. و یا ” با عدم دسترسی به خود سایت مواجه می شوند”.


همچنین با ورود متقاضیان به سایت ایراداتی برای ثبت نام وجود دارد از جمله اینکه در بخش تعیین شهرستان، سامانه دارای اشکال است و بعضا اسامی شهرستان های مختلف در این قسمت نشان داده نمی شود.

همچنین در بخش دیگر متقاضیان بعد از وارد کردن تعداد خانوار و انتخاب تایید نهایی، سایت بعضا این پیام را می دهد “تعداد افراد خانوار با افراد وارد شده در لیست برابر نیست”

همچنین سامانه در بخش های مختلف ثبت نام قطع می شود و ثبت نام کننده مجبور می شوند که برای ثبت نام تمام مراحل را از ابتدا آغاز کند. در عین حال در بخش مربوط به اعلام شماره ملی اعضای خانوار، پس از ثبت شماره های ملی نام اعضای خانوار بر روی سایت درج نمی شود.
البته پیش از این برخی کارشناسان با توجه به کوتاه بودن زمان ثبت نام و شیوه اینترنتی آن، نسبت به اختلالات سامانه www.refahi.ir هشدار داده بودند.
با این حال متقاضیان ثبت نام طی چند مرتبه با گذراندن این خطاها در نهایت موفق به ثبت نام می شوند اما این اقدام بسیار وقت گیر و خسته کننده است.

با این حال پیش بینی می شود فردا نیز با افزایش تعداد مراجعات، مشکلات سایت بیشتر شود با توجه به اینکه افرادی که شماره آخر ملی آنها یک است به این آمار اضافه می شود اختلالات سامانه www.refahi.ir افزایش خواهد یافت.

Go to TOP