چاپ خبــر

واکنش فرمانده ناجا به صفحات فیس‌بوک دولتی‌ها/جزئیات مهمانی شیطان‌پرستی در یک مدرسه

فرمانده ناجا با بیان اینکه طرح‌های امنیت اخلاقی تعطیل نشده گفت: هیچ مسئول دولتی اظهارنظری در مورد “آزادی اجتماعی و حجاب” نداشته است

به گزارش پونه زار و به نقل از ایسنا :
سردار اسماعیل احمدی‌مقدم صبح امروز در همایش سراسری روسای پلیس اطلاعات و امنیت ناجا در مورد مسئله امنیت‌ اخلاقی، گفت: همه تصور می‌کردند که دولت جدید با آزادی اجتماعی و حجاب موافق است و این در حالی بود که هیچ مسئولی چنین اظهارنظری در مورد “آزادی اجتماعی و حجاب” نداشته است.

وی با بیان اینکه مسئولان این دولت سخنانی نزدیک به این اظهارات نیز نگفته‌اند، گفت: چنین تصوری صحیح نیست و عمل ناجا بر مبنای قانون است و وقتی ناهنجاری از درجه‌ای عبور می‌کند باید ضرباهنگ افزایش یابد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه موافق تلاش برخی از رسانه‌ها برای تشدید این ضرباهنگ نیز نیستم گفت: برخی رسانه‌ها تلاش می‌کنند با بزرگنمایی اخباری که گاها صحت ندارد و واقعیت در آنها غرق شده، ضرباهنگ را تشدید کنند که موافق این امر نیز نیستم.

وی با بیان اینکه طرح‌های امنیت اخلاقی تعطیل نشده است، گفت: البته برخی متجریان که تعداد آنها زیاد نیست با تجری بیشتری وارد شده‌اند اما خود من که گاها روزی سه ساعت در خیابان‌ها تردد می‌کنم تنها دو سه مورد دیده‌ام که بسیار تند کشف حجاب کرده و اقدام به ایجاد آلودگی صوتی و ویراژ می‌کنند که البته زیاد نیست اما این مسئله همچون ویروس است و اگر احساس شود که برخوردی نمی‌شود بقیه هنجارشکنان نیز فرصت پیدا می‌کنند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه ناجا با روش منطقی و بهره‌گیری از تجارب گذشته باید تلاش کند که رسیدگی دقیقی به این مسئله داشته باشد، گفت: رسیدگی باید دقیق باشد نه اینکه فله‌ای باشد.

وی در مورد برگزاری برخی کنسرت‌ها با بیان اینکه ناجا در برخی موارد از سر ناچاری وارد شده گفت: درست نیست که ناجا به تنهایی وارد صحنه شود و باید همه مسئولان مربوطه وارد این صحنه شوند چرا که حتما سالن‌های کنسرت‌ها ضوابطی دارند هرچند احساس می‌شود نه در مورد مجری، نه در مورد صحنه آرایی و حتی تماشاگران هیچ رابطه‌ای حاکم نیست و ناجا نمی‌تواند جای همه کار کند و همه باید وظایف خود را به درستی انجام دهند و قرار نیست بگیر و ببند راه بیاندازیم و باید ضوابط جامعه اخلاقی، اسلامی، فرهنگ اسلامی اریرانی رعایت شود و اجازه ندهیم جایی درست شود که تبدیل به کانونی برای بی بندو باری باشد و حتی علاقه‌مندان به موسیقی نیز رویشان نشود به آنجا بروند.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه به جای برخورد با افراد باید به سراغ مقصران اصلی و باندها برویم گفت: باید روی برخی باندها که در راستای ایجاد فساد در جامعه اقدام می‌کنند تمرکز کنیم به گونه‌ای که اخیرا در اینترنت بلیت فروخته شد و آدرس یک مدرسه را دادند که در آنجا مهمانی با عقاید انحرافی و شیطان‌پرستی قرار بود برگزار شود که مدیر مدرسه نیز طلبکار شد و عنوان کرد که می‌خواهد از ناجا شکایت کند چرا که با این گروه قرار داد بسته بود و می‌خواست که برای مدرسه درآمدزایی کند و جای سوال است که متولیان مدرسه چه حقی دارند و ناجا باید مسئول سازی کند.

وی با بیان اینکه افرادی که در ناجا فعالیت می‌کنند بنا به تعبیر مقام معظم رهبری مجاهدان فی‌سبیل‌الله هستند گفت: مجاهدت و کوشش توام با جانبازی و خطرپذیری باید همراه با اخلاص در عمل باشد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه شرایط امروز دنیا، شرایط پیچیده‌ای است گفت: تاریخ در مسیر تند خود قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه قدرت‌ها نزد تعدادی از کشورها هستند، گفت: با این حال پیام قرآن این است که قدرت یکجا نمی‌ماند و وقتی طرح خاورمیانه بزرگ و شمال آفریقا یک دهه پیش با راهبردهای بلندمدت مطرح شد، تمامی مشکلات و تغییرات در آن دیده شده بود. به گونه‌ای که در دو سال اخیر قدرت‌های بزرگ هرچه تلاش کردند به نوعی بر محیط مسلط شده و حکومت‌های از دست رفته را بازگردانند و یاس و ناامیدی را ایجاد کنند اما موفق نشدند.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه در داستان سوریه آمریکا تلاش داشت که یک شورشی درست کند و حکومت را به سازش یا برکناری بکشاند، گفت: تامین امنیت اسرائیل هدف استراتژیک آمریکا بود چرا که اسرائیل پس از جنگ‌های 33 روزه و بیداری اسلامی متوجه شد که در محاصره قرار دارد.

وی با بیان اینکه البته سوریه نیز در مواردی توان زیادی نداشت از روش‌های مدرنی برخوردار نبود، گفت: سوریه خوشبین بود و باور نداشت که این جریان‌ها ممکن است به سرش بیاید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هجمه دشمنان برای ضربه‌زدن به کشور گفت: کشور در چهار سال اخیر سخت‌ترین شرایط را داشت و گناه آنهایی که فتنه را ایجاد کردند، نابخشودنی است و آنهایی که ناآگاهانه این جریان را درست کردند باید پیامدهای آن را هم بپذیرند چرا که فشار خارجی زمانی تشدید می‌شود که دشمنان بفهمند نقاط ضعف زیادی وجود دارد و روی نقاط آسیب‌پذیر فشار می‌آورند که به دلیل برخورداری نظام از شرایط اجتماعی و سیاسی مطلوب توانستیم از این تهدیدها عبور کرده و حتی تحریم‌ها را به فرصت‌ها بدل کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر، آن را یک پیروزی بزرگ برای ملت دانست و گفت: چرا که با این پیروزی انسجام داخلی را تامین کرده و مردم به دلیل این که چند تن در اتاق فکر پروژه تقلب را کلید زدند و آن را باور کردند، برخی تصور می‌کردند که مشارکت مردم کم شده و مردم قهر می‌کنند. اما برگزاری انتخابات با مشارکت زیاد و امنیت مثال‌زدنی و رعایت قواعد بازی و قانون موجب شد که امروز شاهد همدلی بیشتر مردم باشیم.

وی با اشاره به اینکه وحدت سیاسی افزایش یافته است گفت: بسیاری که از شرایط ناراضی بودند و در معرض اتهام قرار داشتند الان قسم حضرت عباس (ع) می‌خورند که با ولایت مشکلی ندارند و برای خدمت آماده هستند و حتی افرادی که به حاشیه رانده شده بودند، فرصت پیدا کرده که به مردم خدمت کنند.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه از همان روز اول و حتی در شب اعلام نتایج به ناجا فشار آوردند که جشن پیروزی برگزار نشود و حتی آقایان می‌گفتند مگر چه اتفاقی افتاده؟ گفت: مگر ما از خوشحالی مردم ناراحت هستیم؟ حتی اولین تبریک رسمی به رییس‌جمهور از سوی ناجا عنوان شد و رییس جمهور محبت کرد و پاسخ رسانه‌ای به ناجا داد و سعی کردیم اطلاعاتی که به حل مشکلات کمک کرده یا در تصمیم‌گیری‌ها تاثیرگذار بود را به دولت ارائه کنیم و ناجا این رفتار را نیز با دولت قبلی داشت چرا که رویکرد حزبی و جناحی نداریم و تنها به دنبال امنیت ملی و داخلی هستیم و معتقدیم اگر آرامش، اشتغال، امید و غیره در کشور ایجاد شود جرایم کاهش می‌یابد.

پلیس اطلاعات ناجا سوژه محور نیست

وی با بیان اینکه فعالیت اطلاعاتی ناجا همچون وزارت اطلاعات، سوژه محور نیست گفت: ما به دنبال زمینه‌هایی هستیم که تهدیدها را ایجاد می‌کند.

گزارش پلیس به دولت در مورد ذخایر مواد غذایی

فرمانده ناجا با بیان اینکه قبل از استقرار دولت جدید گزارشی از وضعیت ذخایر موادغذایی به دولت یازدهم ارائه کردیم گفت: مسئولان قبلی عنوان کردند که تا شش ماه مشکلی درباره وضعیت ذخایر موادغذایی نداریم اما گزارش ما نشان داد که برخی اقلام تنها 15 روز و برخی برای دو ماه ذخیره شده‌اند و حتی برخی مواد و اقلام در گمرک در کشتی روی آبها مانده و وارد کننده با توجه به نوسانات بازار ترجیح می‌دهد این کالاها را وارد نکند که این مسئله اطلاع‌رسانی شد و مسئولان قبل از آن که دولت را تحویل بگیرند برای رفع موانع چاره‌ای اندیشیدند که البته این اطلاعات امنیتی نیست و تنها چشم بینا و حواس جمع می‌خواهد و این عمل به مثابه تاکید بر پیش‌بینی و پیشگیری پلیس است.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه دسترسی ناجا به اطلاعات زیاد است گفت: اگر مردم بخواهند کنسرتی برگزار کنند برای دریافت مجوز به پلیس مراجعه می‌کنند یا حتی اگر فراخوان و میتینگی برگزار شود یا حتی در حوزه گردشگری، پروازها و حتی اتباع بیگانه بخواهد اقدامی صورت گیرد اطلاعات به ناجا داده می‌شود که این دسترسی ناجا به اطلاعات را افزایش داده است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه پلیس اطلاعات ناجا با وزارت اطلاعات متفاوت است، گفت: ناجا یک تور امنیتی ناپیدایی است که جلوی تهدیدات در جامعه را می‌گیرد و این شبکه عظیم اطلاعاتی از جنس شنود و تعقیب و مراقبت نیست و تلاشی را نیز در این جهت نداریم.

تعدد دستگاه‌های اطلاعاتی باید مورد هم‌افزایی شود

وی با بیان اینکه تعدد دستگاه‌های اطلاعاتی باید مورد هم‌افزایی شود گفت: تابستان 84 که به تازگی وارد نیروی انتظامی شده بودم پرونده‌ای تحت عنوان گروگانگیری زن پزشک بسیار سر و صدا کرد و در آن زمان پلیس برای پیگیری این مسئله از وزارت اطلاعات کمک گرفت چرا که شنود در اختیار وزارت اطلاعات بود و برای پیگیری این سوژه خط جداگانه‌ای به ما دادند اما به موازات پلیس در حال شنود بودند که در روز عملیات هنگامی که بچه‌ها در صدد انجام عملیات برای رهایی گروگان بودند متوجه شدند که دوستان وزارت اطلاعات ما را کنار زده و خود وارد صحنه شده‌اند و حتی به ما گفتند که اطلاعیه این پرونده را ما می‌دهیم که متوجه شدیم سوژه را ما دنبال می‌کردیم اما آنها که روی خط ما بودند نسبت به دستگیری اقدام کردند که من آن موقع توصیه کردم و حالا نیز تاکید می‌کنم که در این فضای رقابت‌ها وارد نشوید چرا که این به اصطلاح سوژه دزدی‌ها زیاد است.

فرمانده نیروی انتظامی همچنین در مورد برخی طرح‌های خروج سریع اتباع بیگانه و افاغنه از کشور گفت: افغانی‌ها برادران ما هستند و امروز بنا به شرایط کشورشان به کشور ما پناه آورده‌اند و مطمئن باشید که اگر کشورشان وضعیت خوبی داشت دوست نداشتند به عنوان افراد بی‌هویت در ایران بمانند و حالا نباید به دیده حقارت به آنها نگاه کنیم چرا که در میان آنها اساتید، دانشجو، طلبه، دانشمند و … وجود دارد و کارگر هم بنده خدا است و محترم است.

وی در مورد حوادث اخیر قم گفت: به فرمانده قم اعتراض کردم و تاکید شد رفتار بدی نداشته باشند هرچند که امروز مشهد نیز به مانند قم شده اما افزایش حجم کار دلیلی بر کاهش تکریم ارباب رجوع نیست.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه ما اساسا مخالف طرح‌های یک شبه اشتغال‌زایی هستیم که به ذهن مسئولان می‌رسد گفت: این طرح‌های یک شبه‌خام و غیرعملی است که می‌گویند اتوبوس بگذارید و همه را بیرون بریزید چرا که بعد از مدتی دیدیم که برخی از صنایع همچون آجرپزی و … دچار رکورد شد و به این دلیل است که ایرانیان جویای کار هستند اما تغییری در ذائقه جویندگان کار ایجاد شده است و کارگری نمی‌کنند و به دنبال میز و صندلی هستند.
پلیس ظرف سه ماه تمام افاغنه را جمع می‌کند اما …

احمدی مقدم با بیان اینکه نمی‌توان این مشکل را یک شبه حل کرد، گفت: باید بر اساس واقعیت‌های موجود طرح‌های بلند مدت بگذاریم چرا که ناجا می‌تواند اقداماتی انجام دهد که ظرف سه ماه یک افاغنه قابل رویت نباشد اما جای سوال است که آیا این مسئله واقعا درست است و باید برنامه‌ای انسانی و منطقی داشته باشیم.

وی افزود: وقتی وضعیت پاکستانی‌ها و بنگلادشی‌ها را در تلویزیون می‌بینیم تاسف می‌خوریم اما اگر این افراد وارد ایران شوند کلی پیام می‌دهید که بیایید این افراد را جمع کنید که این نشان می‌دهد ما نیازمند برنامه انسانی و منطقی هستیم.

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود رابطه با رعایت حقوق شهروندی توسط ماموران پلیس اطلاعات و امنیت گفت: بر اساس نوع جرم، مجرم و موقعیت اجتماعی با او برخورد کنیم چرا که گاها دیده شده افراد به دلیل نوع برخورد پلیس با آنها شکایت دارند.

سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه همایش سراسری روسای پلیس اطلاعات و امنیت ناجا در مورد اهتمام دولت برای تقویت امنیت اجتماعی گفت: دولت جدید در حال استقرار است و اولویت آنان مسائل اقتصادی و ایجاد آرامش در این زمینه است که هرچند آرام آرام در حال ورود به حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و امنیتی است.

وی با اشاره به جلسات متعدد مسئولان ناجا با وزیر کشور، وزیر ارشاد، وزیر اطلاعات و شخص رییس‌جمهور گفت: اهتمام در مورد تقویت امنیت‌اجتماعی وجود دارد اما در مورد روش و شیوه‌ها طبیعی است باید جلسات مشترکی برگزار شود و ناجا فعالانه در این جلسات مشارکت دارد و نیروی انتظامی هرچه تصمیم گرفته شود اجرا می‌کند اما به نظر نمی‌رسد تغییر اساسی در اجرای طرح ایجاد شود.

واکنش فرمانده ناجا به صفحات فیس‌بوک دولتی‌ها

فرمانده ناجا همچنین در مورد عضویت برخی وزرا در شبکه‌اجتماعی فیس‌بوک و انتشار برخی اخبار مبنی بر رفع‌فیلتر این شبکه گفت: شورای عالی فضای مجازی، وظیفه رسیدگی به این مسئله را دارد و تاکنون ابلاغیه‌ای در این مورد نداده و منتظریم جلسه شورای عالی فضای مجازی در دولت جدید تشکیل شود که این مسئله از موضوعاتی است که قابل طرح است که آیا همچنان به این شبکه نگاه تهدید محور داشته باشیم یا خیر که تاکنون مقررات تغییر نکرده و باید منتظر باشیم.

وی در مورد رفتار برخی از ماموران با تورهای گردشگری و پیشنهاد راه‌اندازی اتاق فکر به ایسنا گفت: سازمان گردشگری و میراث فرهنگی در پی توسعه گردشگری است اما باید نقش همه دستگاه‌ها در این زمینه مشخص شود و به عهده گرفتن مسئولیت‌ها امر مهمی است.

تورهای خصوصی گاهی ضوابط را رعایت نمی‌کنند

احمدی‌مقدم با بیان اینکه سازمان گردشگری مقررات را فراهم می‌کند اما تورها شرکت‌های خصوصی هستند که ممکن است گاهی ضوابط را رعایت نکنند گفت: نیروی انتظامی از برگزاری جلسات و اتاق‌فکر استقبال می‌کند و مسئولان سازمان میراث فرهنگی هماهنگی‌های لازم با پلیس اطلاعات، راهور و پلیس اماکن را برای تسهیل گردشگری داخلی و خارجی ایجاد کنند.

وی همچنین در مورد انتشار برخی اخبار در مورد تاسیس مراکز ترک مشروبات‌الکلی گفت: ارائه این مجوز و همچنین مدیریت آن بر عهده وزارت بهداشت است و ما وظیفه‌ای در این مورد نداریم اما آن چیزی که واقعی است اینکه این عمل (مصرف مشروبات‌الکلی) یک امر زشت، منفی است که به لحاظ بهداشتی، قانونی، شرعی و عرفی غیر قابل قبول است که اگر برنامه‌ریزی نیز در این مورد انجام شده در حوزه فعالیت‌های وزارت بهداشت است و ناجا مداخله‌ای ندارد.

فرمانده ناجا همچنین در مورد بازگشایی مدارس با اشاره به حضور چشمگیر مامورانش گفت: پیش‌بینی‌های لازم اتخاذ شده و طبیعی است که در روزهای اول شاهد افزایش حدود 20 تا 30 درصدی حجم ترافیک باشیم و ناجا تلاش دارد در تسهیل هرچه بهتر تردد و امنیت مدارس کمک کند.

وی در مورد حادثه دلخراش مرگ 44 تن از هموطنانمان در برخورد دو دستگاه اتوبوس اسکانیا گفت: این امر بسیار بسیار نادر و دلخراش بود که می‌تواند موجب عبرت و تبدیل‌شدن این مصیبت به فرصت شود.

فرمانده ناجا با بیان اینکه باید بازنگری کلی در این زمینه شود، گفت: بازنگری نباید تنها در مورد باطری و باک اسکانیا باشد و باید تجدیدنظری در مورد استاندارد خودرو، مسائل فرهنگی، اصلاح مقررات و قوانین داشته باشیم.

وی در مورد شش کیلوی طلای مکشوفه در اتوبوس و همچنین برخی اظهارات در مورد قاچاق این طلا گفت: طلاسازی در استان اصفهان زیاد است و حمل کیفی از مبدا اصفهان به مقصد بازار تهران کار جاری است و قاچاق نیست و حتما یکی از مسافران اقدام به جابجایی این حجم طلا کرده بود که متاسفانه در این حادثه مقداری از این طلاها در کف اتوبوس ذوب شد اما بحث قاچاقی در میان نبود.

Go to TOP