چاپ خبــر

تاکنون چند نفر از دریافت یارانه انصراف دادند؟

در پی اعلام آمار تایید نشده ای درباره ثبت نام و یا انصراف دریافت یارانه نقدی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها این اخبار را رد کرد و گفت: هنوز آمار و اطلاعاتی درباره میزان افراد ثبت نامی و یا انصراف دهندگان بدست نیامده است.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ در پی اعلام آمار تایید نشده ای درباره ثبت نام و یا انصراف دریافت یارانه نقدی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها این اخبار را رد کرد و گفت: هنوز آمار و اطلاعاتی درباره میزان افراد ثبت نامی و یا انصراف دهندگان بدست نیامده است.

نرگس نجفی درباره میزان ثبت‌نام کنندگان برای دریافت یارانه نقدی و انصراف دهندگان در مرحله دوم هدفمندسازی یارانه‌ها، اظهار داشت: هنوز اطلاعات دقیقی در این مورد بدست نیامده و به همین دلیل نمی توان عدد و رقم مشخصی را در این زمینه اعلام کرد.

وی با بیان اینکه بعد از اتمام فرصت ۱۰ روزه سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای ثبت نام یارانه نقدی می توان آمار دقیق تعداد انصرافی‌ها و ثبت نامی ها را اعلام کرد، افزود: هرگونه آمار و اطلاعات در این زمینه فقط از سوی ستاد و یا سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام خواهد شد از همین رو تاکید می کنم مراکز دیگری که در این چند روز اخیر اعلام به ارائه برخی اعداد و ارقام در این خصوص نموده اند، مورد تایید ما نیست .

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها اضافه کرد: از آنجایی که روزهای ۳۰ و ۳۱ فروردین برای ثبت نام جا مانده‌ها اختصاص یافته نمی توان گفت که در روزهای مشخص برای گروه های تعیین شده دقیقاً چه تعداد ثبت نام و چه تعداد انصراف داده‌اند بنابراین آمار نهایی بعد از اتمام مهلت ثبت نام جامانده‌ها مشخص میشود.

نجفی با اشاره به انتشار آمارهای نادرست در این زمینه در تعدادی از سایت‌های خبری و خبرگزاری‌ها تاکید کرد: آمار و اطلاعاتی که در برخی سایت‌ها و خبرگزاری‌ها درباره تعداد ثبت نام کنندگان و انصراف دهندگان از دریافت یارانه نقدی منتشر شده مورد تایید ما نیست.

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها تاکید کرد: الان نمی توانیم درباره آمار و اطلاعات انصرافی ها صحبت کنیم چراکه روزهای سی ام و سی و یکم فرودین ماه (زمان تعیین شده برای ثبت نام جامانده‌ها) آمار نهایی را مشخص می کند.

وی ادامه داد: اما بنظر می رسد میزان انصراف دهندگان از دریافت یارانه نقدی در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها با پیش بینی دولت تا حدود زیادی منطبق است.

نجفی در بخش دیگری از سخنان خود در واکنش به اقدام برخی کافی نت‌ها و مراکز غیر رسمی ثبت نام دریافت یارانه نقدی مبنی بر دریافت رمز بانکی مردم در زمان ثبت نام، گفت: سازمان هدفمندی یارانه‌ها فقط برای ثبت نام، کدملی سرپرست خانوار و شماره حسابی که یارانه به آن واریز می شود را می خواهد و فقط باید این دو اطلاعات وارد شود ولی در برخی موارد گزارش شده که از مردم رمز کارت، رمز اینترنتی اول یا دوم را می خواهند این درحالی است که اصلا برای ثبت نام نیازی به رمز بانکی مردم نیست.

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه ها به مردم توصیه کرد هموطنانی که قصد ثبت نام با مراجعه حضوری دارند صرفا از طریق مراکز و درگاه های رسمی اعلام شده توسط دولت اقدام به ثبت نام نمایند و دقت کنند که اگر کسی از آنها رمز بانکی یا اینترنتی را درخواست کرد قصد کلاهبرداری دارد و نباید اطلاعات درخواستی را به آنها بدهند.

وی درباره توزیع فرم های کاغذی در برخی کافی نت‌ها و اقداماتی نظیر پیش ثبت نام در این مراکز، تصریح کرد: مردم باید دقت داشته باشند که ثبت نام اینترنتی مبنای ماست و فرم کاغذی به هیچ وجه مورد قبول نیست. مخصوصاً فرم‌های کاغذی که در بازار خرید و فروش می شود اصلاً مورد تایید سازمان هدفمندی یارانه ها نیست.

نجفی ادامه داد: ممکن است در روستاهای صعب العبور فرم های کاغذی توسط تیم های سیار شرکت پست توزیع شود ولی در این موارد هم بارها به مردم هشدار داده ایم که به کسی اطمینان نکنند و فقط اطلاعات را در اختیار مامورهای شرکت‌ پست که دارای معرفی نامه رسمی پست هستند قرار دهند تا از ثبت نامشان مطمئن شوند.

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها تاکید کرد: توصیه ما به افراد و متقاضیان دریافت یارانه نقدی این است که ثبت نام به صورت اینترنتی مبنای ماست و عدم ثبت نام اینترنتی به معنای انصراف از دریافت یارانه نقدیمردم در زمان ثبت نام در مرکز ثبت نام کننده حضور داشته باشند و از ثبت نام خود مطمئن شوند . است به همین خاطر باید

Go to TOP