چاپ خبــر

بيش از 50 هزار خودرو در راه بازار

بازار خودرو با شروع سال جديد، در سايه كمبود عرضه خودرو با افزايش قيمت شديدي همراه شد. از این روی عرضه نامناسب خودرو به بازار از نظر كارشناسان يكي از دلايل اصلي التهاب بازار خودرو و رشد قيمت‌ها به حساب می‌آید.

به گزارش پایگاه خبری فریدونشهر – پونه زار؛ بازار خودرو با شروع سال جديد، در سايه كمبود عرضه خودرو با افزايش قيمت شديدي همراه شد. از این روی عرضه نامناسب خودرو به بازار از نظر كارشناسان يكي از دلايل اصلي التهاب بازار خودرو و رشد قيمت‌ها به حساب می‌آید.

با این حال خودروسازان سه دليل اصلي براي عدم عرضه خودرو به بازار ذكر مي‌كنند، يوور2 بودن خودروهايي كه توليد و تكميل آنها اواخر سال 92 و فروردين امسال بوده، تك ايربگ بودن برخي محصولات كه از ابتداي ارديبهشت اجازه شماره‌گذاري گرفتند و انتظار خودروسازان براي اعلام ماليات و بيمه در سال جديد براي اعمال آنها بر قيمت خودرو.

در این بین هر چند خودروسازان بخشی از عرضه نامناسب خودرو را مربوط به عدم شماره‌گذاری محصولات تولیدی از سوی پلیس راهور می‌دانند، اما به‌نظر مي‌رسد آنها خيلي هم براي نگهداشتن خودروهاي توليدي در پاركينگ‌ نگرانی نداشته‌اند.

در هر صورت شماره‌گذاري‌ خودروهاي يوور دو كه توليد آنها اواخر سال گذشته بوده با پلاك 92 خیلی باب میل خودروسازان نبوده از این روی آنها ترجیح دادند که با مجوز شماره‌گذاري كه از هيات دولت دريافت می‌کنند، اين خودروها را با پلاك 93 روانه بازار كنند. خودروسازان هم‌اكنون انتظار دارند با مجوز شماره‌گذاري كه در دست دارند، بيش از 50 هزار خودروي يورو2 را با پلاك 93 به بازار عرضه كنند. اين تعداد خودرو در حالي تاكنون به بازار عرضه نشده‌اند كه پليس با شماره‌گذاري آنها با پلاك 92 مشكلي نداشته، اما مشتریان و خودروسازان پلاک 93 را ترجیح می‌دهند.

در همین حال قرار است که بيش از 50 هزار خودروي يورو2 به زودي وارد بازار شود در حالي كه خودروسازان تلاش دارند آنها را با پلاك 93 وارد بازار كنند. حال با توجه به مخالفت پليس براي شماره كردن خودروهاي يورو2 با پلاك سال 93، بايد ديد آيا خودروسازان زير بار خواهند رفت؟

Go to TOP