چاپ خبــر
کارشناس تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی اصفهان خبر داد:

پذيرش بدون آزمون دانشجويان ممتاز در دوره دكترا

کارشناس تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: این دانشگاه در نظر دارد طبق ضوابط وزارت علوم دانشجویان ممتاز کارشناسی ارشد را که نمره پایان نامه‌شان 18 به بالا و یا معدل دروس‌شان حداقل 16 باشد بدون آزمون وارد مقطع دکترا شوند.

 

به گزارش پایگه تحلیلی خبری فریدونشهر – پونه زار ؛ راضیه قجاوند در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، در خصوص پذيرش بدون آزمون ورودي دانشجويان (دانش‌آموختگان) ممتاز كارشناسي‌ارشد در دوره دكترا اظهار کرد: اين دستورالعمل در تاريخ 14/12/92 در  کميته برنامه ريزي تحصيلات تکميلي دانشگاه صنعتي اصفهان تصویب شد و بر اساس آن دانشجویان ممتاز می‌توانند بدون آزمون وارد مقطع دکترا شوند.

 وی در پاسخ به این سووال که آیا فقط دانشگاه صنعتی اصفهان پذیرش بدون کنکور دانشجویان ممتاز کارشناسی ارشد را دارد، گفت: خیر اکثر دانشگاه‌های دولتی اعم از دانشگاه شریف، امیرکبیر و یزد و… می‌توانند این پذیرش را داشته باشند.

 قجاوند در پاسخ به این سووال که دانشجویان ممتاز باید چه شرایطی را داشته باشند تا بتوانند بدون آزمون وارد مقطع دکترا شوند، اضافه کرد: باید نمره پایان نامه دانشجویان 18 به بالا باشد و یا معدل دروس این دانشجویان حداقل 16 باشد.

 این کارشناس با بیان اینکه دانشجویان با معدل بالا و با فعالیت های پژوهشی که انجام داده‌اند می‌توانند بدون کنکور وارد مقطع دکترا شوند، تصریح کرد: نداشتن استرس کنکور یکی از مزایای پذیرش بدون آزمون است و پیش بینی می‌کنیم که دانشجویان از این طرح استقبال خوبی کنند.

 

Go to TOP