چاپ خبــر
پیش‌بینی وضعیت آب و هوای استان اصفهان؛

سامانه‌اي ناپايدار، وضعيت جوي اصفهان را تحت تاثير قرار مي‌دهد

کارشناس مسوول پیش‌بینی هوای اصفهان گفت: با توجه به عبور يك سامانه ناپايدار از روي استان اصفهان، شرايط جوي در روزهاي دوشنبه و سه‌شنبه به صورتِ افزايش ابر، رگبار و رعد و برق و در نواحي مستعد، رگبارِ تگرگ و گاهي وزش باد نسبتا شديد پيش‌بيني مي‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری فریدونشهر –  پونه زار ؛ میترا سیدان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا گفت: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی بیانگر عبور يك سامانه ناپايدار از روي استان است؛‌ بر همين اساس ناپايداري‌هايي به صورت افزايش ابر، رگبار و رعد و برق و در نواحي مستعد، رگبار تگرگ و گاهي وزش باد نسبتا شديد در روزهاي دوشنبه و سه‌شنبه را شاهد خواهيم بود.
وي با بيان اينكه فعاليت سامانه مذكور در مناطق غرب و جنوب استان بيشتر است، افزود: اين ناپايداري‌ها براي بعدازظهر و شبِ دوشنبه، بهتر خواهد بود؛ همچنين در اوايل روز سه‌شنبه در بخش‌هاي شرقي استان، رگبار پراكنده،‌ همراه با رعد و برق را خواهيم داشت.
کارشناس مسوول پیش‌بینی هوای اصفهان تصريح كرد: در روز چهارشنبه هم اين شرايط ناپايداري را به شكل رگبارهاي پراكنده در استان خواهيم داشت.
سیدان با بيان اينكه دما در ۲۴ ساعت آينده، ۲ تا ۳ درجه كاهش مي‌يابد، خاطرنشان كرد: در این مدت، دمای شهرستان اصفهان در گرمترین‌ ساعاتِ ظهر دوشنبه به ۲۵ درجه‌ و در سرد‌ترین‌ ساعات بامداد سه‌شنبه به ۱۴ درجه‌ی سانتیگراد خواهد رسید.
وي اظهار کرد: در ۲۴ ساعت آینده، گرمترین‌ شهرستان در استان اصفهان، چوپانان با دمای ۳۰ درجه و سردترین‌ نقطه، داران با دمای ۳ درجه‌ی سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
اين کارشناس مسوول پیش‌بینی هوای اصفهان افزود: در ۲۴ ساعت گذشته بر اساس گزارش‌هاي ارسالي از سوي مراكز هواشناسي شهرستان‌هاي استان اصفهان، ميزان بارش در شهرستان فريدون‌شهر ۱.۴ ميلي‌متر،‌خوانسار ۰.۲، داران و منطقه فرودگاه هر كدام ۰.۱ ميلي‌متر بوده است.

Go to TOP