چاپ خبــر

اولین جلسه شورای اداری شهرستان فریدونشهر در سال 93 برگزار شد

جلسه شورای اداری شهرستان فریدونشهر با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان فریدونشهر – پونه زار؛ در ابتدای این جلسه پس از قرائت آیاتی از قرآن مجید و پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران ، حجت الاسلام و المسلمین سیاوشی امام جمعه شهرستان  تقویت فرهنگ عمومی در جامعه را از نیازهای پیاده کردن فرهنگ در جامعه خواند و افزود : همه طرح های دولت هم برای اجرایی شدن نیاز به پیوست های فرهنگی دارد و مردم باید نسبت به این طرح ها احساس مسئولیت داشته باشند و طرح ها را از خود بدانند و در صورت تحقق این مهم اجرای طرح با همکاری و همراهی مردم دارای مطلوبیت نهایی و رضایت مندی کامل است.وی اختلافات قومی و قبیله ای را خوشبختانه در این شهرستان بسیار کم رنگ داست و گفت : سرمایه گذاری در بخش فرهنگ یعنی سرمایه گذاری در بخش فرهنگ عمومی که زیربنای همه فعالیت های فرهنگی است.

 shoraedari 93 01 30 (3)shoraedari 93 01 30 (8)

در ادامه این جلسه اسفنانی نماینده مردم شهرستان های فریدن ، فریدونشهر ، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه اجرای تونل پشندگان ، برای انتقال آب پشندگان به چشمه لنگان ، می تواند آینده شهرستان فریدونشهر را به خطر بیندازد، افزود: این تونل قرار است از زیر کوه شاهانکوه که یکی از منابع تامین آب   چشمه لنگان است عبور کند که با این کار قطعا”  به منابع آبی تامین آب شرب شهرستان لطمه خواهد خورد. وی تونل چشمه لنگان را نمونه ای از طرح های اجرا شده ی کارشناسی شده خواند که با احداث آن 53 مزرعه متحمل خسارت شده و چشمه های مسیر عبور تونل یا کم آب شدند یا بکلی خشکیدند(لازم به ذکر است این پروژه به گفته نماینده شهرستان در دست مطالعه و بررسی است). وی از مسئولین استانی خواست در اجرای این طرح تجدید نظر کنند و کلیه جوانب کار را مد نظر داشته باشند. اسفنانی فرهنگ را فراتر از عرف و عادت مردم خواند و ایجاد یک فرهنگ صحیح در جامعه را مستلزم همراهی و هم سویی دولت و مردم دانست و افزود ما دارای فرهنگ بالایی هستیم که تلفیقی از فرهنگ اسلامی و فرهنگ ملی است و در طول تاریخ حمله هیچ قدرت حتی قدرت خونخوار مغول هم فرهنگ ما را نتوانست تغییر دهد بلکه خود آنها هم در فرهنگ ما حل شدند و رنگ فرهنگ ما را به خود گرفتند.ایشان با اشاره به شعار سال مقام معظم رهبری مدظله العالی در باره مدیریت جهادی گفت: مدیریت جهادی با مدیریت معمولی تفاوت های چشم گیری دارد و مدیریت جهادی یعنی اینکه انسان در پست مدیریت ، خود را وقف مدیریت و کار کند و نگذارد هیچ کار نیمه تمامی در دستگاه مطبوع خود وجود داشته باشد و کارها بر زمین بماند و با دلسوزی تمام بدون احساس خستگی و بدون چشم داشت مالی بیشتر ، در مقابل کار ، در فکر خدمت رسانی به مردم و پیشبرد اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.وی با اشاره به معضل بزرگ کمبود پزشک عمومی در منطقه خواستار جدیت بیشتر در بخش بهداشت و درمان شد و افزود مسئولان تمام تلاش خود را بکار ببندند و در صورت نیاز من حاضرم حتی با رئیس جمهور هم در این رابطه صحبت کنم و انتظار مردم این است که این معضل سریعا” در منطقه مورد بررسی و اقدام قرار گیرد.اسفنانی در بخشی از صحبت های خود ضمن عرض تبریک سالروز تولد حضرت زهرا و روز زن ، بر لزوم الگو گیری خواهران و مادران در همه مراحل زندگی از شخصیت حضرت زهرا س تاکید نمود و گفت با ترویج شیوه زندگی حضرت زهرا سلام اله علیها و حضزت علی علیه السلام  در زندگی های امروزی قطعا” ما شاهد بروز بسیاری از اختلافات در خانواده ها که جملگی ریشه در عدم وجود فرهنگ خصوصا”، فرهنگ اسلامی است ، نخواهیم بود.

shoraedari 93 01 30 (7)

در ادامه این جلسه صفدریان مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری اصفهان هم با اشاره به اهمیت و لزوم پدافند غیر عامل در کشور گفت: پدافند غیر عامل از قرن ها پیش تا کنون در اجرای طرح ها رعایت شده به طوری که در سازه های اسلامی و بناهای اسلامی مثل مساجد این اصل به خوبی رعایت شده و قابل شهود است و این بناها جند منظوره درست می شده تا در مواقع بحرانی از آن بتوان برای مقاصد دیگر استفاده نمود.

وی با اشاره به اینکه پدافند غیر عامل به عنوان یکی از شاخصه های توسعه و پیشرفت در دنیا مورد استفاده قرار می گیرد از مسئولین خواست تا برای شهرستان یک سند تحدیدات خاص تهیه نمایند و برای این کار  مسئولین دستگاه ها موظفند لیستی از تهدیدات احتمالی را در دستگاه های متبوع تهیه و به شورای پدافند غیر عامل شهرستان ارائه نمایند تا مورد بررسی قرار گیرد و در صورت اهمیت و نیاز در سند تهدیدات خاص شهرستان برای ارائه به استان قرار گیرد.

صفدریان ادامه و استمرار خدمات رسانی به مردم در شرایط بحرانی و خاص را از اهداف بلند پدافند غیر عامل خواند.

shoraedari 93 01 30 (6)

در ادامه این جلسه سرپرست فرمانداری شهرستان فریدونشهر هم با اعلام اینکه بودجه سال 93 در آینده ای نزدیک ابلاغ می شود از ادارات خواست سرفصل پروژه ها و نیازمندیها را در اسرع وقت به فرمانداری شهرستان اعلام نمایند. غلامرضا یسلیانی  با اشاره به تصویب این طرح که کلیه طرح های عمرانی باید از فیلتر سازمان پدافند غیر عامل بگذرد گفت : مسئولین در اجرای طرح های خود اصول پدافند غیر عامل را رعایت و بر اجرای آن نظارت داشته باشند. وی افزود: ادارات شهرستان هم شورای پدافند غیر عامل خود را در غالب کمیته های دوازده گانه فعال نمایند .
وی با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد می توانند دولت را در تحقق اهداف فرهنگی در جامعه یاری کنند از مسئولین خواست تا نهایت همکاری و تعامل را با سازمان های مربوطه داشته باشند.

وی از برنامه ریزی دقیق برای سال جدید خبر دارد و ابراز امیدواری کرد با پیگیری های مدیران شهرستان امسال سال موفقی برای شهرستان فریدونشهر باشد.

این جلسه که با حضور اکثر مدیران و مسئولان ادارات و ارگان های شهرستان فریدونشهر برگزار شد با صلوات بر محمد و آل محمد هنگام اذان ظهر به پایان رسید.

shoraedari 93 01 30 (2) shoraedari 93 01 30 (1)

Go to TOP