چاپ خبــر

استان اصفهان تنها چهارباغ و میدان امام نیست

نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس‌جمهور یا نماینده تام‌الاختیار وی باید به مناطق محروم اصفهان سفر کرده و بداند که این استان تنها چهارباغ و میدان امام نیست و مردم محروم زیادی در این استان هستند.

به گزارش پایگاه خبری فریدونشهر- پونه زاربه نقل ازخبرگزاری تسنیم؛ سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس پیرامون حضور رئیس‌جمهور در اصفهان اظهار کرد: زمانی‌که رئیس‌جمهور یک کشور، مسئولیت سنگین اداره آن را بر عهده می‌گیرد، باید یک احاطه کاملی نسبت به جای جای مملکت داشته باشد، از طرفی با توجه به سوابق گذشته مدیریت‌های کلان کشور، حکایت از این دارد که آمار و اخباری که به مقامات رده بالای دولت ارئه می‌شود، همیشه همه واقعیت‌ها نیست.

وی افزود: حضور رئیس‌جمهور در استان و شهرستان‌ها بسیار مفید به فایده است که از نزدیک همه واقعیت‌ها را ببیند، علاوه بر آن ما قبول داریم که امکان این‌که رئیس‌جمهوری بتواند به همه مناطق سر بزند، سخت است اما حضور نماینده تام‌ الاختیار رئیس‌جمهور می‌تواند به انعکاس واقعیت‌های موجود کمک کند.

نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شهرستان‌های حوزه انتخابی من علاوه بر اینکه در استان اصفهان واقع شده و اصفهان هم به ناحق استان برخورداری در کشور مطرح شده، به همین دلیل معمولا منطقه ما مورد غفلت واقع شده است.

وی تصریح کرد: هر وقت صحبت از اصفهان می‌شود، ذهنیت مسئولان به مرکز اصفهان یا شهرستان اصفهان و یا شهرهائی از استان که صنعت بالا و یا آمار اشتغال و درآمدزائی بالائی دارند، می‌رود، از شهرستان‌هائی مانند فریدن، فریدون‌شهر، چادگان، بوئین میاندشت، سمیرم، خور و بیابانک و شهرهائی که هم فاصله زیاد مکانی و مسافتی با مرکز استان دارند و هم فاصله رشد و پیشرفتشان با مرکز استان بسیار است، غافل می‌شوند.

اسفنانی تصریح کرد: وقتی که رئیس‌جمهور و یا نماینده تام الاختیار او به این مناطق ورود پیدا کنند، باور می‌کنند که اصفهان فقط چهارباغ، میدان امام و پل خواجو نیست، اصفهان شهرستان‌هائی مثل فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بوئین میاندشت هم دارد و در بعضی مناطق استان روستاهائی وجود دارد که 170 کیلومتر با شهر فاصله دارد که حداقل در شرایط مناسب فصلی برای رسیدن به این روستاها باید 7 ساعت رانندگی کرد.

وی خاطرنشان کرد: این واقعیت‌ها خیلی کم به رده‌های بالای دولت منتقل می‌شود، امیدوار هستیم که اگر رئیس‌جمهور در استان حضور پیدا کردند، حداقل این ذهنیت را از استان داشته باشند که اگر نماینده یکی از این شهرستان‌ها نامه و درخواستای را به وزرا و هیئت دولت نوشت، با ذهنیت اصفهان و ذهنیت برخوردار بودن اصفهان به نامه نگاه نکنند و واقعیت‌های موجود را مدنظر داشته باشند.

  1. جناب اقای اسفنانی. نماینده حق گوی چهار شهرستان محروم استان اصفهان_ حقا که زبان گویا ونماینده شایسته مردم مناطق فوق اذکر وتمامی مناطق محروم ایران میباشید

Go to TOP