چاپ خبــر
بازدید کوتاه زرگرپور از فریدونشهر؛

در سفر کوتاه استاندار اصفهان به فریدونشهر چه گذشت؟

صبح امروز رسول زرگرپور استاندار اصفهان برای بازدید از طرح های آبی و بررسی مشکلات آبی شهرستان فریدونشهر وارد این شهرستان شد.

به گزارش پایگاه خبری فریدونشهر – پونه زار؛ درحالیکه هیچ تابلوی خوش آمد و یا مراسم استقبالی از استاندار تدارک دیده نشده بود و اکثر مسئولین شهرستان از این سفرخبر نداشتند (که این نشان دهنده خواست استاندار و معاونین برای یک آمد و رفت کوتاه و صرفا بررسی مسئله آب به صورت تخصصی است) استاندار اصفهان به همراه مسئول آب منطقه ای استان و جمعی از همراهانش صبح امروز وارد شهرستان فریدونشهر شد.

استاندار پس از بازدید از خروجی آب چشمه لنگان فریدونشهر در جلسه ای با مسئولین شهرستان در محل اداره آب منطقه ای شهرستان شرکت کرد. این جلسه که بدون پوشش رسانه ای و حضور خبرنگاران برگزار شد تا وقت اذان ظهر به طول انجامید.

درگفت و گوی کوتاه تلفنی با مسئولین حاضر در جلسه از کلیات علت حضور و جلسه استاندار با مسئولین شهرستان جویا شدیم:

رئیس شورای شهر فریدونشهر در پاسخ به این سوال ما که در جلسه درباره چه موضوعاتی صحبت شد، گفت: تاکید استاندار و همراهانش روی مسئله آب بود و مسئولین هم مشکلات شهرستان را در این زمینه مطرح کردند که استاندار نسبت به رفع آن ها قول مساعد دادند.

حسین گوگونانی با اشاره به دستورالعمل قطع آب فضای سبز و اینکه  شهرداری فریدونشهر یک قطره آب برای تامین آب مورد نیاز فضای سبز شهر ندارد، گفت: در جلسه مطرح کردیم که تنها راه کارشناسی شده برای تامین آب شرب مورد نیاز فضای سبز فریدونشهر، انتقال تقریبی 60 لیتر بر ثانیه  آب از خروجی تونل چشمه لنگان با پمپاژ است.

وی در ادامه گفت: در این جلسه مقرر شد اداره آب منطقه ای استان اصفهان مطالعات اولیه خود را برای این طرح انجام دهد.

گوگونانی در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که چه موارد دیگری را مسئولین مطرح کردند و پاسخ استاندار چه بود گفت: مسئله 450 لیتر بر ثانیه آب تعیین شده توسط شورای سه نفره آب و خاک برای جبران خسارت کشاورزان و نیز 200 لیتر بر ثانیه اهدایی رئیس جمهور وقت دولت نهم به منطقه از تونل چشمه لنگان از مواردی بود که مطرح شد و استاندار نیز با تاکید بر حق مردم فریدونشهر و قول مساعد برای انجام تعهدات قبلی،  دستور تشکیل یک کارگروه با حضور مسئولین شهرستان و استان را به ریاست مسئول آب منطقه ای استان داد تا موارد بررسی و اقدامات لازم انجام شود.

همچنین یسلیانی سرپرست فرمانداری شهرستان فریدونشهر از مثبت بودن جلسه امروز خبر داد و گفت: استاندار توجه خوبی به مشکلات آبی شهرستان فریدونشهر داشتند.

 

Go to TOP