چاپ خبــر

61 هزار راس دام به صورت غیرمجاز وارد مراتع فریدونشهر می شود

رییس اداره منابع طبیعی فریدونشهر گفت: در هر سال 200 هزار راس دام وارد مراتع این شهرستان می شود که بیش از 61 هزار راس از آنها به صورت غیر مجاز است.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار، حجت الله زمانی در جلسه بررسی مشکلات مراتع فریدونشهر افزود: ظرفیت دام مجاز مراتع شهرستان برای 139 هزار راس دام است.

وی تاکید کرد: ما نیز خواهان برخورد با وارد کنندگان این دام مازاد به منطقه هستیم.

وی اظهار کرد: شهرستان فریدونشهر با وسعت 223 هزار هکتار دارای 183 هزار هکتار مرتع است که این مراتع طبق مجوزهای صادر شده میزبان 79 هزار راس دام روستایی، 50 هزار راس دام عشایر و 10 هزار راس دام مهاجر است.

وی با اشاره به اینکه این میزان دام برای حرس منطقه مورد نیاز است، تصریح کرد: بر اساس تحقیقات، آسیبی که انسان به مراتع وارد می کند از آسیبی که دام وارد می کند به مراتب بیشتر است .

زمانی، ورود خودروها به مراتع، بوته کنی زیاد و زود هنگام که منجر به ریشه کنی گیاهان و گونه های با ارزش می شود، آتش زدن مراتع و ریختن زباله های برگشت ناپذیر به طبیعت را از جمله آسیب های انسان ها به مراتع خواند و خواستار فرهنگ سازی و آگاه سازی گردشگران در این زمینه شد.

رییس اداره منابع طبیعی فریدونشهر گفت: در صورت تامین امنیت، این اداره آمادگی دارد با تمام تجهیزات اقدام به برپایی پاسگاههای کنترل ورود دام و جلوگیری از تخریب مراتع در شهرستان کند.

  1. علیرضا گفت:

    آقای زمانی اگر شما برخورد نکنید از چه کسی انتظار دارید تا با این معظل برخورد کند . این مسئله مستقیما در حوزه مدیریت شماست . لابد انتظار ندارید که اداره پست یا اداره ارشاد برخورد کند.

  2. ای کاش 61 هزار شرط میبندم بیش از صدها هزار راس گوسفند وارد شهرستان میشود

Go to TOP